IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Doktorati
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Doktorati
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontent

Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja

Thumbnail
2015
337.pdf (3.983Mb)
Аутори
Stanišić, Jelena
Остала ауторства
Gajić, Olivera
Andevski, Milica
Miljanović, Tomka
Gojkov, Grozdanka
Gajić, Olivera
Докторска теза (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
The present study investigated the possibilities, effectiveness, difficulties and limitations in application of the correlative-integrative approach in teaching ecological education. In specific, the aim of this study was to evaluate the correlative-integrative approach in teaching ecological education. The evaluation of the correlative-integrative approach was done in three ways: (a) by following and evaluating lesson preparation, organisation and realisation of the experimental program; (b) by evaluating student education achievements; and (c) by interpreting students’ and teachers’ views on the realisation of the experimental program. To assess whether there is a cause-and-effect relationship between the application of the experimental program and a level and quality of student knowledge we executed a pseudoexperiment with paired groups. Data gathered at three different testing periods (initial test, final test and repeated test) allowed us to ascertain student development in terms ...of level and quality of knowledge, as well as retention of knowledge. The empirical data obtained in this study showed that the experimental program was effect on: (a) the level of knowledge and students' progress in the field of ecology; (b) the quality of knowledge and progress of students, primarily in the domain of application of acquired knowledge; (c) greater satisfaction and motivation of students in the learning process and (d) a positive opinion on the application of correlation and integration approach.

Rad je posvećen ispitivanju mogućnosti, efikasnosti, teškoća i ograničenja primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja. Preciznije rečeno, cilj rada je evaluacija primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi ekoloških sadržaja, sa aspekta pripreme, realizacije i efekata u nastavnom procesu, posebno kad je reč o obrazovnim postignućima učenika u pogledu nivoa, kvaliteta i retencije usvojenih nastavnih sadržaja, zatim sa aspekta utvrđivanja prednosti i nedostataka navedenog metodičkog sistema, kao i mišljenja o njegovom značaju od strane učesnika vaspitno-obrazovnog procesa, prvenstveno učenika i nastavnika. Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema urađena je kroz nekoliko faza: (a) praćenje i vrednovanje pripreme, organizacije i realizacije eksperimentalnog programa, (b) vrednovanje obrazovnih postignuća učenika, (v) sagledavanje mišljenja učenika i nastavnika o realizaciji eksperimentalnog programa. ...Kako bi se utvrdilo da li postoji uzročno-posledična veza između primene eksperimentalnog programa i nivoa i kvaliteta znanja učenika, korišćen je kvazi-eksperiment sa paralelnim grupama. Merenja koja su urađena u tri različita vremenska trenutka (inicijalni test, finalni test i retest) omogućila su nam da utvrdimo napredak učenika u nivou i kvalitetu znanja, ali i mogućnost retencije znanja učenika. Prema rezultatima našeg istraživanja, eksperimentalni program koji smo primenili imao je efekte na: (a) nivo znanja i napredak učenika iz oblasti ekologije; (b) kvalitet znanja i napredak učenika, pre svega, u domenu primene stečenog znanja; (v) veće zadovoljstvo i motivaciju učenika u nastavnom procesu i (g) pozitivno mišljenje o primeni korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema.

Кључне речи:
Correlative-integrative approach / Ecologicalcontents / Evaluation / Students / Teachers / korelacijsko-integracijski metodički sistem / korelacijsko-integracijski metodički sistem / ekološki sadržaji / evaluacija / učenici / nastavnici / ekološki sadržaji / evaluacija / učenici / nastavnici
Извор:
2015
Издавач:
  • Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
  • Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
  • Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8141
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8141
http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=95072&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija143401509493749.pdf?controlNumber=(BISIS)95
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/340
Колекције
  • Doktorati
Институција/група
IPI
TY  - THES
AU  - Stanišić, Jelena
PY  - 2015
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8141
UR  - http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=95072&source=NaRDuS&language=sr
UR  - http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija143401509493749.pdf?controlNumber=(BISIS)95
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/340
AB  - The present study investigated the possibilities, effectiveness, difficulties and limitations in application of the correlative-integrative approach in teaching ecological education. In specific, the aim of this study was to evaluate the correlative-integrative approach in teaching ecological education. The evaluation of the correlative-integrative approach was done in three ways: (a) by following and evaluating lesson preparation, organisation and realisation of the experimental program; (b) by evaluating student education achievements; and (c) by interpreting students’ and teachers’ views on the realisation of the experimental program. To assess whether there is a cause-and-effect relationship between the application of the experimental program and a level and quality of student knowledge we executed a pseudoexperiment with paired groups. Data gathered at three different testing periods (initial test, final test and repeated test) allowed us to ascertain student development in terms of level and quality of knowledge, as well as retention of knowledge. The empirical data obtained in this study showed that the experimental program was effect on: (a) the level of knowledge and students' progress in the field of ecology; (b) the quality of knowledge and progress of students, primarily in the domain of application of acquired knowledge; (c) greater satisfaction and motivation of students in the learning process and (d) a positive opinion on the application of correlation and integration approach.
AB  - Rad je posvećen ispitivanju mogućnosti, efikasnosti, teškoća i ograničenja primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja. Preciznije rečeno, cilj rada je evaluacija primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi ekoloških sadržaja, sa aspekta pripreme, realizacije i efekata u nastavnom procesu, posebno kad je reč o obrazovnim postignućima učenika u pogledu nivoa, kvaliteta i retencije usvojenih nastavnih sadržaja, zatim sa aspekta utvrđivanja prednosti i nedostataka navedenog metodičkog sistema, kao i mišljenja o njegovom značaju od strane učesnika vaspitno-obrazovnog procesa, prvenstveno učenika i nastavnika. Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema urađena je kroz nekoliko faza: (a) praćenje i vrednovanje pripreme, organizacije i realizacije eksperimentalnog programa, (b) vrednovanje obrazovnih postignuća učenika, (v) sagledavanje mišljenja učenika i nastavnika o realizaciji eksperimentalnog programa. Kako bi se utvrdilo da li postoji uzročno-posledična veza između primene eksperimentalnog programa i nivoa i kvaliteta znanja učenika, korišćen je kvazi-eksperiment sa paralelnim grupama. Merenja koja su urađena u tri različita vremenska trenutka (inicijalni test, finalni test i retest) omogućila su nam da utvrdimo napredak učenika u nivou i kvalitetu znanja, ali i mogućnost retencije znanja učenika. Prema rezultatima našeg istraživanja, eksperimentalni program koji smo primenili imao je efekte na: (a) nivo znanja i napredak učenika iz oblasti ekologije; (b) kvalitet znanja i napredak učenika, pre svega, u domenu primene stečenog znanja; (v) veće zadovoljstvo i motivaciju učenika u nastavnom procesu i (g) pozitivno mišljenje o primeni korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema.
PB  - Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet
T1  - Evaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontent
T1  - Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8141
ER  - 
@phdthesis{
author = "Stanišić, Jelena",
year = "2015",
abstract = "The present study investigated the possibilities, effectiveness, difficulties and limitations in application of the correlative-integrative approach in teaching ecological education. In specific, the aim of this study was to evaluate the correlative-integrative approach in teaching ecological education. The evaluation of the correlative-integrative approach was done in three ways: (a) by following and evaluating lesson preparation, organisation and realisation of the experimental program; (b) by evaluating student education achievements; and (c) by interpreting students’ and teachers’ views on the realisation of the experimental program. To assess whether there is a cause-and-effect relationship between the application of the experimental program and a level and quality of student knowledge we executed a pseudoexperiment with paired groups. Data gathered at three different testing periods (initial test, final test and repeated test) allowed us to ascertain student development in terms of level and quality of knowledge, as well as retention of knowledge. The empirical data obtained in this study showed that the experimental program was effect on: (a) the level of knowledge and students' progress in the field of ecology; (b) the quality of knowledge and progress of students, primarily in the domain of application of acquired knowledge; (c) greater satisfaction and motivation of students in the learning process and (d) a positive opinion on the application of correlation and integration approach., Rad je posvećen ispitivanju mogućnosti, efikasnosti, teškoća i ograničenja primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja. Preciznije rečeno, cilj rada je evaluacija primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi ekoloških sadržaja, sa aspekta pripreme, realizacije i efekata u nastavnom procesu, posebno kad je reč o obrazovnim postignućima učenika u pogledu nivoa, kvaliteta i retencije usvojenih nastavnih sadržaja, zatim sa aspekta utvrđivanja prednosti i nedostataka navedenog metodičkog sistema, kao i mišljenja o njegovom značaju od strane učesnika vaspitno-obrazovnog procesa, prvenstveno učenika i nastavnika. Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema urađena je kroz nekoliko faza: (a) praćenje i vrednovanje pripreme, organizacije i realizacije eksperimentalnog programa, (b) vrednovanje obrazovnih postignuća učenika, (v) sagledavanje mišljenja učenika i nastavnika o realizaciji eksperimentalnog programa. Kako bi se utvrdilo da li postoji uzročno-posledična veza između primene eksperimentalnog programa i nivoa i kvaliteta znanja učenika, korišćen je kvazi-eksperiment sa paralelnim grupama. Merenja koja su urađena u tri različita vremenska trenutka (inicijalni test, finalni test i retest) omogućila su nam da utvrdimo napredak učenika u nivou i kvalitetu znanja, ali i mogućnost retencije znanja učenika. Prema rezultatima našeg istraživanja, eksperimentalni program koji smo primenili imao je efekte na: (a) nivo znanja i napredak učenika iz oblasti ekologije; (b) kvalitet znanja i napredak učenika, pre svega, u domenu primene stečenog znanja; (v) veće zadovoljstvo i motivaciju učenika u nastavnom procesu i (g) pozitivno mišljenje o primeni korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema.",
publisher = "Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet",
title = "Evaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontent, Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8141"
}
Stanišić, J.. (2015). Evaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontent. 
Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8141
Stanišić J. Evaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontent. 2015;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8141 .
Stanišić, Jelena, "Evaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontent" (2015),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8141 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB