Приказ основних података о документу

Neki problemi klasifikacije vaspitno-obrazovnih ciljeva na primeru Blumove taksonomije

dc.creatorMirkov, Snežana
dc.date.accessioned2021-03-17T13:22:06Z
dc.date.available2021-03-17T13:22:06Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/33
dc.description.abstractThe paper considers problems related to establishing educational goals in terms of student's behavior. It also analyzes difficulties arising in the process of classification. It is concluded that further studies should be directed towards conditions affecting the effectiveness of tasks thus posed. By using one example of Bloom's taxonomy of educational goals in cognitive field, the author has considered some problems related to classification of goals that have broader implications: possibility of establishing unique method of classification, independence of philosophy of education and systems of values, involvement of comprehension as one of basic goal strategies, principles of classification or basis on which different categories and subcategories are founded, approach to teaching contents and teaching process, hierarchical order of goals in taxonomy (cummulative hierarchy of goals), sequence of categories, correlations between knowledge and intellectual skills and abilities, separation of cognitive from affective aspect of personalityen
dc.description.abstractU radu se razmatraju problemi koji se odnose na postavljanje vaspitno-obrazovnih ciljeva u vidu ponašanja učenika i analiziraju teškoće koje se javljaju u procesu klasifikacije. Zaključuje se da dalja istraživanja treba usmeriti na uslove koji utiču na efikasnost primene tako postavljenih zadataka. Na primeru Blumove taksonomije vaspitno- obrazovnih ciljeva za kognitivno područje, razmotreni su neki problemi vezani za klasifikaciju ciljeva koji imaju širi značaj: mogućnost nalaženja jedinstvenog metoda klasifikacije, neutralnost u odnosu na filozofije vaspitanja i sisteme vrednosti, uključivanje razumevanja kao jedne od glavnih kategorija ciljeva, principi klasifikacije ili osnove na kojoj se zasnivaju različite kategorije i podkategorije, odnos prema sadržajima nastave i procesu učenja, hijerarhijski poredak ciljeva u taksonomiji (kumulativna hijerarhija ciljeva), redosled kategorija, odnos znanja i intelektualnih sposobnosti i veština, odvajanje kognitivne od afektivne sfere ličnostisr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanja
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceZbornik Instituta za pedagoška istraživanja
dc.subjectclassification of goalsen
dc.subjectstudent's behavioren
dc.subjectindependence of taxonomyen
dc.subjectsystem of valuesen
dc.subjecthierarchical order of goalsen
dc.subjectcomprehensionen
dc.subjectlearning processen
dc.subjectstructure of goalsen
dc.subjectklasifikacija ciljevasr
dc.subjectponašanje učenikasr
dc.subjectneutralnost taksonomijesr
dc.subjectsistem vrednostisr
dc.subjecthijerarhijski poredak ciljevasr
dc.subjectrazumevanjesr
dc.subjectproces učenjasr
dc.subjectstruktura znanjasr
dc.titleSome problems in classification of educational goals using one example of Bloom's taxonomyen
dc.titleNeki problemi klasifikacije vaspitno-obrazovnih ciljeva na primeru Blumove taksonomijesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.citation.epage174
dc.citation.issue28
dc.citation.other(28): 159-174
dc.citation.spage159
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1787/Neki_problemi_klasifikacije_vaspitno-obrazovnih_ciljeva_1996.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_33
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу