Приказ основних података о документу

Ko su učenici sa niskim skorovima na testovima postignuća u TIMSS istraživanju - komparativna analiza

dc.creatorĐerić, Ivana
dc.creatorĐević, Rajka
dc.creatorMalinić, Dušica
dc.date.accessioned2021-03-17T13:41:27Z
dc.date.available2021-03-17T13:41:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0352-2334
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/330
dc.description.abstractThis paper focuses on the fourth-grade elementary school pupils who achieved low scores on the TIMSS test in mathematics and natural sciences. In order to examine certain characteristics of these pupils, two research questions were posed: (1) What makes the low-achieving pupils in Serbia different from other pupils from the same sample in terms of personal and family characteristics? (2) Do the low-achieving pupils from Serbia, Croatia, and Slovenia differ at the level of personal, family, teaching, and school characteristics? The data were analyzed in two subsamples. One subsample included only the pupils from Serbia (N = 4036), while the other referred to the low-achieving pupils from three compared countries (N = 1876). The research results indicate that in Serbia, the low-achieving pupils differ significantly from other pupils in terms of some individual and family characteristics - they attended preschool institutions in a smaller number and spent less time in them, were less prepared for starting elementary school, were absent more frequently from school, and had less educated parents. There are also noticeable differences between our low-achieving pupils and their peers from the region who achieved similar results. For example, the pupils from Serbia had less educated parents and a smaller number of those who had professional occupations, fewer educational resources for learning at home, but they showed greater mathematical self-confidence and had a more pronounced experience of belonging to their school. The key implications of this research have been highlighted and its advantages and limitations pointed out.en
dc.description.abstractU fokusu ovog radu su učenici četvrtog razreda osnovne škole koji su ostvarili niske skorove na TIMSS (eng. Trends in International Mathematics and Science Study3 ) testu iz matematike i prirodnih nauka. Kako bi se ispitale određene karakteristike ovih učenika, postavljena su dva istraživačka pitanja: (1) po čemu se učenici sa niskim postignućem u Srbiji razlikuju od ostalih učenika iz istog uzorka u pogledu ličnih i porodičnih karakteristika i (2) da li se učenici sa niskim postignućem iz Srbije, Hrvatske i Slovenije razlikuju na nivou ličnih, porodičnih, nastavnih i školskih karakteristika. Podaci su analizirani na dva poduzorka. Jedan poduzorak obuhvatio je samo učenike iz Srbije (N=4036), dok se drugi odnosio na učenike sa niskim postignućem iz tri upoređivane zemlje (N=1876). Rezultati istraživanja pokazuju da se u Srbiji učenici sa niskim postignućem značajno razlikuju od ostalih učenika prema pojedinim individualnim i porodičnim karakteristikama - u manjem broju su pohađali predškolske ustanove i kraće boravili u njima, bili su slabije pripremljeni za polazak u školu, više su izostajali iz škole i imali su manje obrazovane roditelje. Uočljive su i razlike između naših učenika sa niskim postignućem i njihovih vršnjaka iz regiona koji su postigli slične rezultate. Na primer, učenici iz Srbije su imali manje obrazovane roditelje i manji broj onih koji obavljaju stručna zanimanja, manje obrazovnih resursa za učenje kod kuće, ali su ispoljili veće matematičko samopouzdanje i imali izraženiji doživljaj pripadnosti školi. Izdvojene su ključne implikacije ovog istraživanja i ukazano je i na njegove prednosti i ograničenja.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceInovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu
dc.subjectTIMSS testen
dc.subjectpupils with low achievementen
dc.subjectpersonalen
dc.subjectfamilyen
dc.subjectteachingen
dc.subjectand school characteristicsen
dc.subjectTIMSS testsr
dc.subjectučenici sa niskim postignućemsr
dc.subjectličnesr
dc.subjectporodičnesr
dc.subjectnastavne i školske karakteristikesr
dc.titleWho are the pupils with low scores on achievement tests in TIMSS research: Comparative analysisen
dc.titleKo su učenici sa niskim skorovima na testovima postignuća u TIMSS istraživanju - komparativna analizasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage47
dc.citation.issue4
dc.citation.other33(4): 27-47
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage27
dc.citation.volume33
dc.identifier.doi10.5937/inovacije2004027D
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/812/327.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу