IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Career choice motivation and value priorities of future nursery and elementary school teachers

Motivi profesionalnog izbora i vrednosni prioriteti budućih vaspitača i učitelja

Thumbnail
2016
272.pdf (193.1Kb)
Аутори
Marušić-Jablanović, Milica
article (publishedVersion)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
The paper presents a study that aimed to establish the nature of the link between the value orientation of future nursery and elementary school teachers and the motivation for their career choice. Two instruments were used - the Schwartz Portrait Values Questionnaire (PVQ-21) and the Career Choice Scale. The findings suggest that the motivation for the respondents' career choice and their value orientation are relatively homogeneous, but also that two groups of students can be distinguished according to dominant motivating factors, and that these two groups also differ in their value priorities. Non-parametric correlation showed that each type of motivation reflected different values - in individuals whose dominant motivation was intrinsic, the values of benevolence, self-direction and achievement were more pronounced, while stronger altruistic motivation correlated with more pronounced values of benevolence and universalism. On the other hand, extrinsic motivation correlated with the ...values of hedonism and power, which the initial theoretical model locates at the opposite end to the values corresponding to altruistic motivation. The research findings are important for understanding the reasons behind nursery and elementary school teachers' career choice and the goals they are guided by in their life and work, and are also important for the career guidance process.

U radu se predstavlja istraživanje koje je imalo za cilj da se utvrdi na koji način je vrednosna orijentacija budućih vaspitača i učitelja povezana sa razlozima njihovog profesionalnog opredeljenja. Primenjena su dva instrumenta - Švarcov upitnik za ispitivanje ličnih vrednosti PVQ-21 i skala izbora studija. Rezultati ukazuju na to da su među ispitanicima motivacija profesionalnog izbora i vrednosna orijentacija relativno homogene, ali i da se na osnovu dominantnih motiva mogu raspoznati dve grupe studenata, koje se međusobno razlikuju i po vrednosnim prioritetima. Pomoću neparametrijske korelacije utvrđeno je da svaka vrsta motivacije odražava različite vrednosti - kod pojedinaca koji imaju izraženiju intrinzičku motivaciju izraženije su vrednosti benevolentnosti, samousmerenosti i postignuća, dok je sa jačom altruističkom motivacijom povezano jače vrednovanje benevolentnosti i univerzalizma. S druge strane, ekstrinzička motivacija povezuje se sa vrednostima hedonizam i moć koje se u ...polaznom teorijskom modelu nalaze na suprotnom kraju od vrednosti koje odgovaraju altruističkoj motivaciji. Rezultati istraživanja značajni su za razumevanje razloga profesionalnog opredeljenja vaspitača i učitelja i ciljeva kojima se oni rukovode u životu i radu, kao i za proces profesionalne orijentacije.

Кључне речи:
career choice motivation / personal values / elementary school teachers / nursery school teachers / motivacija za izbor profesije / lične vrednosti / učitelji i vaspitači
Извор:
Nastava i vaspitanje, 2016, 65, 3, 525-540
Издавач:
  • Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
  • info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// (RS-47008)
  • info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// (RS-179034)

DOI: 10.5937/nasvas1603525M

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/275
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
IPI

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституције/групеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB