Приказ основних података о документу
Effects of cooperative learning on students prosocial behavior
Efekti kooperativnog učenja na prosocijalno ponašanje učenika
dc.creator | Ševkušić-Mandić, Slavica | |
dc.date.accessioned | 2021-03-17T13:21:11Z | |
dc.date.available | 2021-03-17T13:21:11Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.issn | 0579-6431 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/19 | |
dc.description.abstract | This paper gives a review of a few research studies dealing with effects of the cooperative learning on the prosocial conscience and the prosocial behavior of students, as well as on variables considered as basic ones for prosocial orientation: interpersonal relations among students, their self-esteem and ability of role taking. The investigations were carried out mostly as experiments in natural conditions (in the class), where different techniques of cooperative learning were compared with traditional forms of teaching (whole-class, individual). The results obtained by now have provided the essential evidence of a positive effects of cooperative learning on the mentioned variables. Thus, learning in small groups improves interpersonal relations among students, decreases number of conflicts, but enhances readiness to help, increases ability of role taking and student's self- esteem. | en |
dc.description.abstract | Rad predstavlja pregled jednog broja istraživanja koja su ispitivala efekte kooperativnog učenja na prosocijalnu svest i prosocijalno ponašanje učenika, kao i na varijable za koje se smatra da su u osnovi prosocijalne orijentacije: interpersonalni odnosi učenika, samopoštovanje i sposobnost da se preuzme uloga drugog. Ova istraživanja bila su najčešće izvođena kao eksperimenti u prirodnim uslovima (u razredu), u kojima su različite tehnike kooperativnog učenja bile poređene sa tradicionalnim oblicima nastave (frontalni, individualni). Dosadašnji rezultati obezbedili su bitne dokaze o pozitivnom uticaju kooperativnog učenja na pomenute varijable. Tako, pokazalo se da učenje u malim grupama dovodi do boljih interpersonalnih odnosa među učenicima, smanjuje se broj konflikata a podstiče spremnost za pomaganje, razvija se sposobnost preuzimanja uloge drugog i povećava učeničko samopoštovanje. | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagoška istraživanjad | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja | |
dc.subject | kooperativno učenje | sr |
dc.subject | prosocijalno ponašanje | sr |
dc.subject | interpersonalni odnosi | sr |
dc.subject | samopoštovanje | sr |
dc.subject | sposobnost da se preuzme uloga drugog | sr |
dc.title | Effects of cooperative learning on students prosocial behavior | en |
dc.title | Efekti kooperativnog učenja na prosocijalno ponašanje učenika | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dc.citation.epage | 165 | |
dc.citation.issue | 26 | |
dc.citation.other | (26): 149-165 | |
dc.citation.spage | 149 | |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1559/Efekti_kooperativnog_ucenja_1994.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_19 | |
dc.type.version | publishedVersion |