IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On written expression of primary school pupils

O pismenom izražavanju učenika osnovne škole

Thumbnail
2009
151.pdf (279.0Kb)
Аутори
Stevanović, Jelena
Maksić, Slavica
Tenjović, Lazar
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Normative rules of standard Serbian language are acquired during primary and secondary education through curriculum demands of Serbian language instruction, which takes place in three fields: grammar, orthography and culture of expression. Topic of interest in this paper is the quality of written expression of 6th and 7th grade pupils, in the context of all three fields specified to be mastered by the curriculum of Serbian language. Research comprised 148 primary school pupils from Belgrade. Linguistic analysis of spontaneously created written text was performed, in the conditions where it was not explicitly demanded form the pupil to write correctly. The results indicate that the majority of pupils make spelling and grammatical errors, meeting the condition for the basic level of mastering the knowledge in Serbian language according to the standards specified for the end of compulsory education. In addition to this, a considerable majority of pupils has a satisfactory level of culture... of written expression. Pupils more often make spelling than grammatical errors. Seventh grade pupils are better than sixth grade pupils with respect to adhering to grammar rules and according to culture of written expression, while the mark in Serbian language and general school achievement of pupils correlate only with the degree of adhering to the orthographic rules. It was concluded that not only individual programs of support for pupils who make more errors are necessary, but also launching national projects for the development of linguistic competence of the young in Serbia.

Normativna pravila standardnog srpskog jezika stiču se tokom osnovno- školskog i srednjoškolskog obrazovanja kroz programske zahteve nastave srpskog jezika, koja se odvija na tri područja: gramatika, pravopis i kultura izražavanja. Predmet interesovanja u ovom radu je kvalitet pismenog izražavanja učenika VI i VII razreda, u kontekstu sva tri područja čije je ovladavanje predviđeno nastavnim planom i programom iz srpskog jezika. Istraživanjem je obuhvaćeno 148 učenika osnovne škole iz Beograda. Izvršena je jezička analiza spontano nastalog pisanog teksta, u uslovima gde nije eksplicitno traženo da učenik piše pravilno. Rezultati ukazuju da većina učenika pravi pravopisne i gramatičke greške, zadovoljavajući uslov za osnovni nivo ovladanosti znanjem iz srpskog jezika prema standardima predviđenim za kraj obaveznog obrazovanja. Takođe, značajna većina učenika ima zadovoljavajući nivo kulture pismenog izražavanja. Učenici češće prave pravopisne nego gramatičke greške. Učenici sedmog razre...da su bolji od učenika šestog razreda u pogledu pridržavanja gramatičkih pravila i prema kulturi pismenog izražavanja, dok ocena iz srpskog jezika i opšti uspeh učenika koreliraju jedino sa stepenom pridržavanja pravopisnih pravila. Zaključeno je da su potrebni ne samo individualni programi podrške za učenike koji više greše, već i pokretanje nacionalnih projekata za razvoj jezičke kompetencije mladih u Srbiji.

Кључне речи:
written expression / standard Serbian language / Serbian language instruction / primary school / pupils' knowledge / pismeno izražavanje / standardni srpski jezik / nastava srpskog jezika / osnovna škola / znanje učenika
Извор:
Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 2009, 41, 1, 147-164
Издавач:
  • Institut za pedagoška istraživanja, Beograd
Финансирање / пројекти:
  • Образовање за друштво знања (RS-149001)

ISSN: 0579-6431

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_154
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/154
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Институција/група
IPI
TY  - JOUR
AU  - Stevanović, Jelena
AU  - Maksić, Slavica
AU  - Tenjović, Lazar
PY  - 2009
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/154
AB  - Normative rules of standard Serbian language are acquired during primary and secondary education through curriculum demands of Serbian language instruction, which takes place in three fields: grammar, orthography and culture of expression. Topic of interest in this paper is the quality of written expression of 6th and 7th grade pupils, in the context of all three fields specified to be mastered by the curriculum of Serbian language. Research comprised 148 primary school pupils from Belgrade. Linguistic analysis of spontaneously created written text was performed, in the conditions where it was not explicitly demanded form the pupil to write correctly. The results indicate that the majority of pupils make spelling and grammatical errors, meeting the condition for the basic level of mastering the knowledge in Serbian language according to the standards specified for the end of compulsory education. In addition to this, a considerable majority of pupils has a satisfactory level of culture of written expression. Pupils more often make spelling than grammatical errors. Seventh grade pupils are better than sixth grade pupils with respect to adhering to grammar rules and according to culture of written expression, while the mark in Serbian language and general school achievement of pupils correlate only with the degree of adhering to the orthographic rules. It was concluded that not only individual programs of support for pupils who make more errors are necessary, but also launching national projects for the development of linguistic competence of the young in Serbia.
AB  - Normativna pravila standardnog srpskog jezika stiču se tokom osnovno- školskog i srednjoškolskog obrazovanja kroz programske zahteve nastave srpskog jezika, koja se odvija na tri područja: gramatika, pravopis i kultura izražavanja. Predmet interesovanja u ovom radu je kvalitet pismenog izražavanja učenika VI i VII razreda, u kontekstu sva tri područja čije je ovladavanje predviđeno nastavnim planom i programom iz srpskog jezika. Istraživanjem je obuhvaćeno 148 učenika osnovne škole iz Beograda. Izvršena je jezička analiza spontano nastalog pisanog teksta, u uslovima gde nije eksplicitno traženo da učenik piše pravilno. Rezultati ukazuju da većina učenika pravi pravopisne i gramatičke greške, zadovoljavajući uslov za osnovni nivo ovladanosti znanjem iz srpskog jezika prema standardima predviđenim za kraj obaveznog obrazovanja. Takođe, značajna većina učenika ima zadovoljavajući nivo kulture pismenog izražavanja. Učenici češće prave pravopisne nego gramatičke greške. Učenici sedmog razreda su bolji od učenika šestog razreda u pogledu pridržavanja gramatičkih pravila i prema kulturi pismenog izražavanja, dok ocena iz srpskog jezika i opšti uspeh učenika koreliraju jedino sa stepenom pridržavanja pravopisnih pravila. Zaključeno je da su potrebni ne samo individualni programi podrške za učenike koji više greše, već i pokretanje nacionalnih projekata za razvoj jezičke kompetencije mladih u Srbiji.
PB  - Institut za pedagoška istraživanja, Beograd
T2  - Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
T1  - On written expression of primary school pupils
T1  - O pismenom izražavanju učenika osnovne škole
EP  - 164
IS  - 1
SP  - 147
VL  - 41
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_154
ER  - 
@article{
author = "Stevanović, Jelena and Maksić, Slavica and Tenjović, Lazar",
year = "2009",
abstract = "Normative rules of standard Serbian language are acquired during primary and secondary education through curriculum demands of Serbian language instruction, which takes place in three fields: grammar, orthography and culture of expression. Topic of interest in this paper is the quality of written expression of 6th and 7th grade pupils, in the context of all three fields specified to be mastered by the curriculum of Serbian language. Research comprised 148 primary school pupils from Belgrade. Linguistic analysis of spontaneously created written text was performed, in the conditions where it was not explicitly demanded form the pupil to write correctly. The results indicate that the majority of pupils make spelling and grammatical errors, meeting the condition for the basic level of mastering the knowledge in Serbian language according to the standards specified for the end of compulsory education. In addition to this, a considerable majority of pupils has a satisfactory level of culture of written expression. Pupils more often make spelling than grammatical errors. Seventh grade pupils are better than sixth grade pupils with respect to adhering to grammar rules and according to culture of written expression, while the mark in Serbian language and general school achievement of pupils correlate only with the degree of adhering to the orthographic rules. It was concluded that not only individual programs of support for pupils who make more errors are necessary, but also launching national projects for the development of linguistic competence of the young in Serbia., Normativna pravila standardnog srpskog jezika stiču se tokom osnovno- školskog i srednjoškolskog obrazovanja kroz programske zahteve nastave srpskog jezika, koja se odvija na tri područja: gramatika, pravopis i kultura izražavanja. Predmet interesovanja u ovom radu je kvalitet pismenog izražavanja učenika VI i VII razreda, u kontekstu sva tri područja čije je ovladavanje predviđeno nastavnim planom i programom iz srpskog jezika. Istraživanjem je obuhvaćeno 148 učenika osnovne škole iz Beograda. Izvršena je jezička analiza spontano nastalog pisanog teksta, u uslovima gde nije eksplicitno traženo da učenik piše pravilno. Rezultati ukazuju da većina učenika pravi pravopisne i gramatičke greške, zadovoljavajući uslov za osnovni nivo ovladanosti znanjem iz srpskog jezika prema standardima predviđenim za kraj obaveznog obrazovanja. Takođe, značajna većina učenika ima zadovoljavajući nivo kulture pismenog izražavanja. Učenici češće prave pravopisne nego gramatičke greške. Učenici sedmog razreda su bolji od učenika šestog razreda u pogledu pridržavanja gramatičkih pravila i prema kulturi pismenog izražavanja, dok ocena iz srpskog jezika i opšti uspeh učenika koreliraju jedino sa stepenom pridržavanja pravopisnih pravila. Zaključeno je da su potrebni ne samo individualni programi podrške za učenike koji više greše, već i pokretanje nacionalnih projekata za razvoj jezičke kompetencije mladih u Srbiji.",
publisher = "Institut za pedagoška istraživanja, Beograd",
journal = "Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja",
title = "On written expression of primary school pupils, O pismenom izražavanju učenika osnovne škole",
pages = "164-147",
number = "1",
volume = "41",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_154"
}
Stevanović, J., Maksić, S.,& Tenjović, L.. (2009). On written expression of primary school pupils. in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja, Beograd., 41(1), 147-164.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_154
Stevanović J, Maksić S, Tenjović L. On written expression of primary school pupils. in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja. 2009;41(1):147-164.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_154 .
Stevanović, Jelena, Maksić, Slavica, Tenjović, Lazar, "On written expression of primary school pupils" in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 41, no. 1 (2009):147-164,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_154 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB