Evaluation of child imagination in European cultural-historical context
Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu
Apstrakt
Encouraging child imagination is a desirable for developing creativity in youth and adulthood, and creativity is viewed as one of the solutions to the problems the contemporary word is facing. The aim of this paper is to examine the linkage between macro-social factors and evaluation of imagination as a characteristic that should be encouraged in children. For analysis we used data on European countries encompassed by the World Values Study (1999-2004). The results indicate that wealthier and more developed countries and the citizens who are more postmaterialist oriented value imagination more. However, once cultural-historical heritage of the country is included into the analysis, evaluation of imagination changes, thus confirming the importance of living in the communist regime and, on the other hand, the influence of socialization patterns defined by the dominant religion (Orthodoxy, Catholicism, Protestantism or Islam). The concluding part discusses the implications of these result...s for supporting creativity in young people and contributing to the development of contemporary society which requires reliance on individual abilities and responsibilities in order to progress.
Podsticanje dečje mašte je poželjan uslov za razvoj kreativnosti u mladosti i odraslom dobu, a kreativnost se vidi kao jedno od rešenja problema sa kojima je savremeni svet suočen. Cilj rada predstavlja ispitivanje povezanosti makrodruštvenih faktora i vrednovanja maštovitosti kao osobine koju kod dece treba razvijati. Za analizu su korišćeni podaci o stanju u evropskim zemljama koje su obuhvaćene Svetskom studijom vrednosti (1999-2004. godine). Rezultati ukazuju da bogatije i razvijenije zemlje i građani koji su više postmaterijalistički orijentisani više vrednuju maštovitost. Međutim, kada se u analizu uključi kulturno-istorijsko nasleđe države, vrednovanje mašte se menja, potvrđujući značaj života u komunističkom režimu, odnosno uticaj socijalizacijskih obrazaca koje definiše dominantna religija (pravoslavno hrišćanstvo, rimokatoličko hrišćanstvo, protestantizam i islam). U zaključnom delu razmatrane su implikacije rezultata ispitivanja za podršku kreativnosti mladih i razvoj savrem...enog društva koje traži oslanjanje na individualne sposobnosti i odgovornosti kako bi napredovalo.
Ključne reči:
child imagination / GDP per capita / postmaterialist values / communist regime / dominant religion / Europe / dečja mašta / GDP per capita / postmaterijalističke vrednosti / komunistički režim / dominantna religija / EvropaIzvor:
Sociologija, 2009, 51, 3, 263-277Izdavač:
- Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd
Finansiranje / projekti:
- Obrazovanje za društvo znanja (RS-149001)
- Demokratski modeli unapređivanja društvene kohezije, tolerancije, ljudskih prava i privrednog razvitka u političkim i institucionalnim procesima evropskih integracija Srbije (RS-149017)
Kolekcije
Institucija/grupa
IPITY - JOUR AU - Maksić, Slavica AU - Pavlović, Zoran PY - 2009 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/146 AB - Encouraging child imagination is a desirable for developing creativity in youth and adulthood, and creativity is viewed as one of the solutions to the problems the contemporary word is facing. The aim of this paper is to examine the linkage between macro-social factors and evaluation of imagination as a characteristic that should be encouraged in children. For analysis we used data on European countries encompassed by the World Values Study (1999-2004). The results indicate that wealthier and more developed countries and the citizens who are more postmaterialist oriented value imagination more. However, once cultural-historical heritage of the country is included into the analysis, evaluation of imagination changes, thus confirming the importance of living in the communist regime and, on the other hand, the influence of socialization patterns defined by the dominant religion (Orthodoxy, Catholicism, Protestantism or Islam). The concluding part discusses the implications of these results for supporting creativity in young people and contributing to the development of contemporary society which requires reliance on individual abilities and responsibilities in order to progress. AB - Podsticanje dečje mašte je poželjan uslov za razvoj kreativnosti u mladosti i odraslom dobu, a kreativnost se vidi kao jedno od rešenja problema sa kojima je savremeni svet suočen. Cilj rada predstavlja ispitivanje povezanosti makrodruštvenih faktora i vrednovanja maštovitosti kao osobine koju kod dece treba razvijati. Za analizu su korišćeni podaci o stanju u evropskim zemljama koje su obuhvaćene Svetskom studijom vrednosti (1999-2004. godine). Rezultati ukazuju da bogatije i razvijenije zemlje i građani koji su više postmaterijalistički orijentisani više vrednuju maštovitost. Međutim, kada se u analizu uključi kulturno-istorijsko nasleđe države, vrednovanje mašte se menja, potvrđujući značaj života u komunističkom režimu, odnosno uticaj socijalizacijskih obrazaca koje definiše dominantna religija (pravoslavno hrišćanstvo, rimokatoličko hrišćanstvo, protestantizam i islam). U zaključnom delu razmatrane su implikacije rezultata ispitivanja za podršku kreativnosti mladih i razvoj savremenog društva koje traži oslanjanje na individualne sposobnosti i odgovornosti kako bi napredovalo. PB - Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd T2 - Sociologija T1 - Evaluation of child imagination in European cultural-historical context T1 - Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu EP - 277 IS - 3 SP - 263 VL - 51 DO - 10.2298/SOC0903263M ER -
@article{ author = "Maksić, Slavica and Pavlović, Zoran", year = "2009", abstract = "Encouraging child imagination is a desirable for developing creativity in youth and adulthood, and creativity is viewed as one of the solutions to the problems the contemporary word is facing. The aim of this paper is to examine the linkage between macro-social factors and evaluation of imagination as a characteristic that should be encouraged in children. For analysis we used data on European countries encompassed by the World Values Study (1999-2004). The results indicate that wealthier and more developed countries and the citizens who are more postmaterialist oriented value imagination more. However, once cultural-historical heritage of the country is included into the analysis, evaluation of imagination changes, thus confirming the importance of living in the communist regime and, on the other hand, the influence of socialization patterns defined by the dominant religion (Orthodoxy, Catholicism, Protestantism or Islam). The concluding part discusses the implications of these results for supporting creativity in young people and contributing to the development of contemporary society which requires reliance on individual abilities and responsibilities in order to progress., Podsticanje dečje mašte je poželjan uslov za razvoj kreativnosti u mladosti i odraslom dobu, a kreativnost se vidi kao jedno od rešenja problema sa kojima je savremeni svet suočen. Cilj rada predstavlja ispitivanje povezanosti makrodruštvenih faktora i vrednovanja maštovitosti kao osobine koju kod dece treba razvijati. Za analizu su korišćeni podaci o stanju u evropskim zemljama koje su obuhvaćene Svetskom studijom vrednosti (1999-2004. godine). Rezultati ukazuju da bogatije i razvijenije zemlje i građani koji su više postmaterijalistički orijentisani više vrednuju maštovitost. Međutim, kada se u analizu uključi kulturno-istorijsko nasleđe države, vrednovanje mašte se menja, potvrđujući značaj života u komunističkom režimu, odnosno uticaj socijalizacijskih obrazaca koje definiše dominantna religija (pravoslavno hrišćanstvo, rimokatoličko hrišćanstvo, protestantizam i islam). U zaključnom delu razmatrane su implikacije rezultata ispitivanja za podršku kreativnosti mladih i razvoj savremenog društva koje traži oslanjanje na individualne sposobnosti i odgovornosti kako bi napredovalo.", publisher = "Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd", journal = "Sociologija", title = "Evaluation of child imagination in European cultural-historical context, Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu", pages = "277-263", number = "3", volume = "51", doi = "10.2298/SOC0903263M" }
Maksić, S.,& Pavlović, Z.. (2009). Evaluation of child imagination in European cultural-historical context. in Sociologija Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd., 51(3), 263-277. https://doi.org/10.2298/SOC0903263M
Maksić S, Pavlović Z. Evaluation of child imagination in European cultural-historical context. in Sociologija. 2009;51(3):263-277. doi:10.2298/SOC0903263M .
Maksić, Slavica, Pavlović, Zoran, "Evaluation of child imagination in European cultural-historical context" in Sociologija, 51, no. 3 (2009):263-277, https://doi.org/10.2298/SOC0903263M . .