Приказ основних података о документу

Fokus grupe - od prikupljanja podataka do kritičke pedagoške prakse

dc.creatorPavlović, Jelena
dc.creatorDžinović, Vladimir
dc.date.accessioned2021-03-17T13:26:33Z
dc.date.available2021-03-17T13:26:33Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/102
dc.description.abstractThis paper presents the positivist and constructivist theory and practice of focus groups. We pointed out to the paradigmatic differences in notional attributes of focus groups, as well as to the historic circumstances of their appearance. We analyzed the practice of focus groups in positivist and constructivist paradigm, through the combination of two interpretative frameworks. The fist level of analysis is Foucault’s genealogy which enables to observe the research as a social technology of disciplining and producing the discourse of subjectivity. Goffman’s metaphor of social interaction as a "scene" where the rituals of its maintenance and disturbance constantly take place is the second level of analysis of practice of focus groups. These two levels of analysis are the tool for understanding the complex relation between the way in which social practice of research is constituted and the knowledge it produces.en
dc.description.abstractU radu su predstavljene pozitivistička i konstruktivistička teorija i praksa fokus grupa. Ukazali smo na paradigmatske razlike u pojmovnim određenjima fokus grupa, kao i na istorijske uslove njihovog pojavljivanja. Analizirali smo praksu fokus grupa u pozitivističkoj i konstruktivističkoj paradigmi kroz kombinaciju dva interpretativna okvira. Prvi nivo analize predstavlja Fukoova genealogija, koja omogućuje da se istraživanje posmatra kao socijalna tehnologija disciplinovanja i proizvođenja diskursa subjektivnosti. Gofmanova metafora socijalne interakcije kao "scene", na kojoj se neprekidno odvijaju rituali njenog održavanja i narušavanja, predstavlja drugi nivo analize prakse fokus grupa. Ova dva nivoa analize predstavljaju oruđe za razumevanje složenog odnosa između načina na koji se ustrojava socijalna praksa istraživanja i znanja koje ona proizvodi.sr
dc.publisherInstitut za pedagoška istraživanja, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/149001/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceZbornik Instituta za pedagoška istraživanja
dc.subjectfocus groupsen
dc.subjectqualitative methodologyen
dc.subjectgenealogyen
dc.subjectconstructivist paradigmen
dc.subjectfokus grupesr
dc.subjectkvalitativna metodologijasr
dc.subjectgenealogijasr
dc.subjectpozitivistička i konstruktivistička paradigmasr
dc.titleFocus groups: From collecting data to critical pedagogical practiceen
dc.titleFokus grupe - od prikupljanja podataka do kritičke pedagoške praksesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.citation.epage308
dc.citation.issue2
dc.citation.other39(2): 289-308
dc.citation.spage289
dc.citation.volume39
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/232/99.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_102
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу