@article{
author = "Ковачевић Лепојевић, Марина",
year = "2019",
abstract = "Укључивање ученика са проблемима у понашању у образовни процес представља
посебан изазов за наставнике и стручне сараднике. Циљ рада представља сагледавање
разлика између учениика који испољавају агресивно и делинквентно понашање. Школе
у којима је агресивно и делинквентно понашање заступљеније разликују се од оних
у којима је оно мање заступљено по лошијим односима између наставника и ученика и
међу ученицима, нејасним и неконзистентним школским правилима, слабој посвећености
школи и друго. На основу уочених специфичности, формулисане су практичне препоруке за
реализацију интервенција усмерених на превенцију и третман делинквентног и агресивног
понашања у школском контексту. Највише емипијских доказа налази се за школске програме
игра доброг понашања, руковођења одељењем и унапређивање вршњачких интеракција., Inclusion of students with behavioral problems in the educational process
is a particular challenge for teachers and practitioners. The aim of the paper is
to understand the differences between the characteristics of students with aggressive
and delinquent behavior. Schools in which aggressive and delinquent
behavior are more frequent than those in which they are less represented by
poorer teacher-student relationships, unclear and inconsistent school rules, poor
school commitment, and more. Based on the specificities identified, practical
recommendations have been formulated to implement interventions aimed at
preventing and treating delinquent and aggressive behavior in a school context.
The most empirical evidence is found for good behavior game, classroom
management interventions and enhancing peer interactions.",
publisher = "Београд : Издавачко предузеће Социјална мисао, Београд : Републички завод за социјалну заштиту Србије",
journal = "Социјална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксе",
title = "Карактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контексту, Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context",
pages = "86-69",
number = "2",
volume = "97",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629"
}