Živaljević, Dragan

Link to this page

Authority KeyName Variants
93cb15ef-6ecc-469a-b2e8-0b41810bf95a
  • Živaljević, Dragan (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students

Kovačević Lepojević, Marina; Merdović, Boro; Živaljević, Dragan

(Serbia : University of Niš, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Kovačević Lepojević, Marina
AU  - Merdović, Boro
AU  - Živaljević, Dragan
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/846
AB  - School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation.
AB  - Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.
PB  - Serbia : University of Niš
T2  - Teme
T1  - The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students
T1  - Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика
EP  - 375
IS  - 2
SP  - 361
VL  - 46
DO  - 10.22190/TEME210329023K
ER  - 
@article{
author = "Kovačević Lepojević, Marina and Merdović, Boro and Živaljević, Dragan",
year = "2022",
abstract = "School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation., Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.",
publisher = "Serbia : University of Niš",
journal = "Teme",
title = "The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students, Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика",
pages = "375-361",
number = "2",
volume = "46",
doi = "10.22190/TEME210329023K"
}
Kovačević Lepojević, M., Merdović, B.,& Živaljević, D.. (2022). The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students. in Teme
Serbia : University of Niš., 46(2), 361-375.
https://doi.org/10.22190/TEME210329023K
Kovačević Lepojević M, Merdović B, Živaljević D. The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students. in Teme. 2022;46(2):361-375.
doi:10.22190/TEME210329023K .
Kovačević Lepojević, Marina, Merdović, Boro, Živaljević, Dragan, "The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students" in Teme, 46, no. 2 (2022):361-375,
https://doi.org/10.22190/TEME210329023K . .