Merdović, Boro

Link to this page

Authority KeyName Variants
18f97954-6f70-47d9-94dd-85aeb27020e5
  • Merdović, Boro (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students

Kovačević Lepojević, Marina; Merdović, Boro; Živaljević, Dragan

(Serbia : University of Niš, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Kovačević Lepojević, Marina
AU  - Merdović, Boro
AU  - Živaljević, Dragan
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/846
AB  - School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation.
AB  - Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.
PB  - Serbia : University of Niš
T2  - Teme
T1  - The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students
T1  - Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика
EP  - 375
IS  - 2
SP  - 361
VL  - 46
DO  - 10.22190/TEME210329023K
ER  - 
@article{
author = "Kovačević Lepojević, Marina and Merdović, Boro and Živaljević, Dragan",
year = "2022",
abstract = "School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation., Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.",
publisher = "Serbia : University of Niš",
journal = "Teme",
title = "The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students, Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика",
pages = "375-361",
number = "2",
volume = "46",
doi = "10.22190/TEME210329023K"
}
Kovačević Lepojević, M., Merdović, B.,& Živaljević, D.. (2022). The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students. in Teme
Serbia : University of Niš., 46(2), 361-375.
https://doi.org/10.22190/TEME210329023K
Kovačević Lepojević M, Merdović B, Živaljević D. The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students. in Teme. 2022;46(2):361-375.
doi:10.22190/TEME210329023K .
Kovačević Lepojević, Marina, Merdović, Boro, Živaljević, Dragan, "The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students" in Teme, 46, no. 2 (2022):361-375,
https://doi.org/10.22190/TEME210329023K . .

Aktuelnost biosocijalnih istraživanja u kriminologiji

Merdović, Boro; Kovačević Lepojević, Marina

(Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Merdović, Boro
AU  - Kovačević Lepojević, Marina
PY  - 2021
UR  - https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0409-29532103131M
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/845
AB  - Nova naučna i tehnološka dostignuća omogućila su jasniji uvid u funkcionisanje ljudskog organizma. Istraživanje ljudskih genetskih predispozicija, mapiranje genoma i istraživanje moždanih funkcija doprineli su i objašnjenju ljudskog ponašanja. Rezultati studija u poslednjih nekoliko godina nedvosmisleno su pokazali da genetski i socijalni faktori kriminala deluju pojedinačno, ali i u međusobnoj interakciji. Biosocijalna kriminologija se smatra novijom paradigmom u objašnjenju kriminalnog ponašanja, kojom se potencira mehanizam sadejstva bioloških i socijalnih faktora u objašnjenju kriminala. Cilj rada je sagledavanje konceptualizacije i ključnih aspekata biosocijalne kriminologije, glavnih faktora u objašnjenju kriminala i najznačajnijih biosocijalnih intervencija koje se primenjuju. Kao ključni u objašnjenju kriminalnog ponašanja u sklopu biosocijalnog pristupa izdvajaju se genetski, neuropsihološki, neurofiziološki i endokrinološki faktori. Rezultati istraživanja pokazuju da su programi koji proizilaze iz biosocijalne paradigme efektivniji u prevenciji kriminalnog ponašanja u odnosu na intervencije koje se primenjuju u sklopu tradicionalne kriminologije i koje zanemaruju uticaj bioloških faktora.
AB  - New scientific and technological developments have
provided a clearer insight into the functioning of the human body.
Research into human genetic predispositions, genome mapping, and
brain function research have all contributed to explaining human
behavior. The results of studies in recent years have unequivocally
shown that genetic and social factors of crime act individually but also
in interaction. Biosocial criminology is considered to be a more recent
paradigm in the explanation of criminal behavior, which underlines
the mechanism of the cooperation of biological and social factors
in the explanation of crime. The aim of the paper is to review the
conceptualization and key aspects of biosocial criminology, key factors in
the explanation of crime, and the most important biosocial interventions
that are applied. Genetic, neuropsychological, neurophysiological and endocrinological factors are crucial in explaining criminal behavior
within the biosocial approach. The results show that programs resulting
from the biosocial paradigm are more effective in preventing criminal
behavior than interventions implemented within traditional criminology
and neglecting the influence of biological factors.
PB  - Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije
T2  - Bezbednost
T1  - Aktuelnost biosocijalnih istraživanja u kriminologiji
T1  - Aктуелност биосоцијалних истраживања у криминологији
T1  - Towards establishing a biosocial crime prevention
EP  - 144
IS  - 3
SP  - 131
VL  - 63
DO  - 0.5937/bezbednost2103131M
ER  - 
@article{
author = "Merdović, Boro and Kovačević Lepojević, Marina",
year = "2021",
abstract = "Nova naučna i tehnološka dostignuća omogućila su jasniji uvid u funkcionisanje ljudskog organizma. Istraživanje ljudskih genetskih predispozicija, mapiranje genoma i istraživanje moždanih funkcija doprineli su i objašnjenju ljudskog ponašanja. Rezultati studija u poslednjih nekoliko godina nedvosmisleno su pokazali da genetski i socijalni faktori kriminala deluju pojedinačno, ali i u međusobnoj interakciji. Biosocijalna kriminologija se smatra novijom paradigmom u objašnjenju kriminalnog ponašanja, kojom se potencira mehanizam sadejstva bioloških i socijalnih faktora u objašnjenju kriminala. Cilj rada je sagledavanje konceptualizacije i ključnih aspekata biosocijalne kriminologije, glavnih faktora u objašnjenju kriminala i najznačajnijih biosocijalnih intervencija koje se primenjuju. Kao ključni u objašnjenju kriminalnog ponašanja u sklopu biosocijalnog pristupa izdvajaju se genetski, neuropsihološki, neurofiziološki i endokrinološki faktori. Rezultati istraživanja pokazuju da su programi koji proizilaze iz biosocijalne paradigme efektivniji u prevenciji kriminalnog ponašanja u odnosu na intervencije koje se primenjuju u sklopu tradicionalne kriminologije i koje zanemaruju uticaj bioloških faktora., New scientific and technological developments have
provided a clearer insight into the functioning of the human body.
Research into human genetic predispositions, genome mapping, and
brain function research have all contributed to explaining human
behavior. The results of studies in recent years have unequivocally
shown that genetic and social factors of crime act individually but also
in interaction. Biosocial criminology is considered to be a more recent
paradigm in the explanation of criminal behavior, which underlines
the mechanism of the cooperation of biological and social factors
in the explanation of crime. The aim of the paper is to review the
conceptualization and key aspects of biosocial criminology, key factors in
the explanation of crime, and the most important biosocial interventions
that are applied. Genetic, neuropsychological, neurophysiological and endocrinological factors are crucial in explaining criminal behavior
within the biosocial approach. The results show that programs resulting
from the biosocial paradigm are more effective in preventing criminal
behavior than interventions implemented within traditional criminology
and neglecting the influence of biological factors.",
publisher = "Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije",
journal = "Bezbednost",
title = "Aktuelnost biosocijalnih istraživanja u kriminologiji, Aктуелност биосоцијалних истраживања у криминологији, Towards establishing a biosocial crime prevention",
pages = "144-131",
number = "3",
volume = "63",
doi = "0.5937/bezbednost2103131M"
}
Merdović, B.,& Kovačević Lepojević, M.. (2021). Aktuelnost biosocijalnih istraživanja u kriminologiji. in Bezbednost
Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije., 63(3), 131-144.
https://doi.org/0.5937/bezbednost2103131M
Merdović B, Kovačević Lepojević M. Aktuelnost biosocijalnih istraživanja u kriminologiji. in Bezbednost. 2021;63(3):131-144.
doi:0.5937/bezbednost2103131M .
Merdović, Boro, Kovačević Lepojević, Marina, "Aktuelnost biosocijalnih istraživanja u kriminologiji" in Bezbednost, 63, no. 3 (2021):131-144,
https://doi.org/0.5937/bezbednost2103131M . .