Павловић, Јелена

Link to this page

Authority KeyName Variants
e4dc0434-a11f-4f99-8afb-ccd4f14520c3
  • Павловић, Јелена (5)
Projects

Author's Bibliography

Имплицитне теорије креативности у школском контексту: Допринос квалитативних студија

Максић, Славица; Павловић, Јелена

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Максић, Славица
AU  - Павловић, Јелена
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/384
AB  - У раду Имплицитне теорије креативности у школском контексту:
допринос квалитативних студија Славице Максић и Јелене Павловић
дат је преглед квалитативних истраживања имплицитних теорија
креативности у школском контексту. Приказана су досадашња истраживања
имплицитних теорија креативности, модели за њихово проучавање, као и
допринос квалитативних студија у овој области. Притом, ауторке посебну
пажњу посвећују подстицању креативности у основној школи. Резултати
приказаних студија указују на дилеме које се односе на вредновање
креативности, на компетенције наставника и њихову агенсност. На основу
прегледа квалитативних истраживања имплицитних теорија креативности у
школском контексту, ауторке су формулисале препоруке за стварање бољих
услова за развијање креативности у основној школи.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији
T1  - Имплицитне теорије креативности у школском контексту: Допринос квалитативних студија
EP  - 67
SP  - 53
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_384
ER  - 
@inbook{
author = "Максић, Славица and Павловић, Јелена",
year = "2018",
abstract = "У раду Имплицитне теорије креативности у школском контексту:
допринос квалитативних студија Славице Максић и Јелене Павловић
дат је преглед квалитативних истраживања имплицитних теорија
креативности у школском контексту. Приказана су досадашња истраживања
имплицитних теорија креативности, модели за њихово проучавање, као и
допринос квалитативних студија у овој области. Притом, ауторке посебну
пажњу посвећују подстицању креативности у основној школи. Резултати
приказаних студија указују на дилеме које се односе на вредновање
креативности, на компетенције наставника и њихову агенсност. На основу
прегледа квалитативних истраживања имплицитних теорија креативности у
школском контексту, ауторке су формулисале препоруке за стварање бољих
услова за развијање креативности у основној школи.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији",
booktitle = "Имплицитне теорије креативности у школском контексту: Допринос квалитативних студија",
pages = "67-53",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_384"
}
Максић, С.,& Павловић, Ј.. (2018). Имплицитне теорије креативности у школском контексту: Допринос квалитативних студија. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији
Београд : Институт за педагошка истраживања., 53-67.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_384
Максић С, Павловић Ј. Имплицитне теорије креативности у школском контексту: Допринос квалитативних студија. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:53-67.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_384 .
Максић, Славица, Павловић, Јелена, "Имплицитне теорије креативности у школском контексту: Допринос квалитативних студија" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):53-67,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_384 .

Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника

Павловић, Јелена

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Павловић, Јелена
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/394
AB  - Рад Јелене Павловић Примена коучинга у контексту професионалног
развоја наставника усмерен је на приказ и евалуацију једног модела групног
коучинга као облика професионалног развоја наставника. У првом делу рада
ауторка разматра појам коучинга и основне принципе на којима почива
ова развојна интервенција. Као илустрација је приказан модел групног
коучинга Развојна лабораторија који је дизајниран и примењен у раду са
наставницима једне београдске основне школе. Резултати евалуације овог
програма групног коучинга указују на позитивне перцепције програма из
угла наставника, као и на постепено репозиционирање наставника као агенса
промене. Кључне предуслове промене у процесу групног коучинга одиграла
је елаборација емоционалних аспеката идентитета наставника. Ауторка
указује да упркос овим позитивним исходима, учествовање у Развојној
лабораторији није значајније променило перцепцију наставника о томе да
је, заправо, образовни систем кључно место промене њихове праксе.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији
T1  - Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника
EP  - 214
SP  - 195
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394
ER  - 
@inbook{
author = "Павловић, Јелена",
year = "2018",
abstract = "Рад Јелене Павловић Примена коучинга у контексту професионалног
развоја наставника усмерен је на приказ и евалуацију једног модела групног
коучинга као облика професионалног развоја наставника. У првом делу рада
ауторка разматра појам коучинга и основне принципе на којима почива
ова развојна интервенција. Као илустрација је приказан модел групног
коучинга Развојна лабораторија који је дизајниран и примењен у раду са
наставницима једне београдске основне школе. Резултати евалуације овог
програма групног коучинга указују на позитивне перцепције програма из
угла наставника, као и на постепено репозиционирање наставника као агенса
промене. Кључне предуслове промене у процесу групног коучинга одиграла
је елаборација емоционалних аспеката идентитета наставника. Ауторка
указује да упркос овим позитивним исходима, учествовање у Развојној
лабораторији није значајније променило перцепцију наставника о томе да
је, заправо, образовни систем кључно место промене њихове праксе.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији",
booktitle = "Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника",
pages = "214-195",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394"
}
Павловић, Ј.. (2018). Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији
Београд : Институт за педагошка истраживања., 195-214.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394
Павловић Ј. Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:195-214.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394 .
Павловић, Јелена, "Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):195-214,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394 .

Метафоре о знању и како их проучавати у школи

Павловић, Јелена

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Павловић, Јелена
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/456
AB  - Појава истраживања личних епистемологија ученика средином XX века
омогућила је да се питање шта је знање измести из филозофије у домен наука
о човеку. Предмет анализе више није био само универзални одговор на ово
питање, већ одговор конкретног сазнаваоца – ученика. Тематски посматрано,
овај рад повезан је са традицијом истраживања личних епистемологија.
Међутим, претпоставке о природи знања не посматрају се у раду као
личне епистемологије, већ као социјалне конструкције које доводе до
позиционирања наставника и ученика у школској пракси. У раду је понуђена
илустрација једног истраживања метафора о знању које је спроведено у
нашој средини. У закључцима су понуђене неке од педагошких импликација
истраживања метафора о знању, као и препоруке за даља истраживања у
овој области.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Метафоре о знању и како их проучавати у школи
EP  - 134
SP  - 119
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456
ER  - 
@inbook{
author = "Павловић, Јелена",
year = "2018",
abstract = "Појава истраживања личних епистемологија ученика средином XX века
омогућила је да се питање шта је знање измести из филозофије у домен наука
о човеку. Предмет анализе више није био само универзални одговор на ово
питање, већ одговор конкретног сазнаваоца – ученика. Тематски посматрано,
овај рад повезан је са традицијом истраживања личних епистемологија.
Међутим, претпоставке о природи знања не посматрају се у раду као
личне епистемологије, већ као социјалне конструкције које доводе до
позиционирања наставника и ученика у школској пракси. У раду је понуђена
илустрација једног истраживања метафора о знању које је спроведено у
нашој средини. У закључцима су понуђене неке од педагошких импликација
истраживања метафора о знању, као и препоруке за даља истраживања у
овој области.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Метафоре о знању и како их проучавати у школи",
pages = "134-119",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456"
}
Павловић, Ј.. (2018). Метафоре о знању и како их проучавати у школи. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 119-134.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456
Павловић Ј. Метафоре о знању и како их проучавати у школи. in Истраживања у школи. 2018;:119-134.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456 .
Павловић, Јелена, "Метафоре о знању и како их проучавати у школи" in Истраживања у школи (2018):119-134,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456 .

Настава која подржава креативност

Максић, Славица; Павловић, Јелена

(Ужице : Учитељски факултет, 2013)

TY  - CONF
AU  - Максић, Славица
AU  - Павловић, Јелена
PY  - 2013
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/742
AB  - Настава представља главну активност у школи у оквиру
које се остварује стицање знања као најважнији циљ образовања и
васпитања. Највеће примедбе настави у школама широм света јесу да се
своди на преношење знања, да није занимљива и да није подстицајна ни за
испољавање креативности наставника нити за испољавање и развој креативности ученика. Поставља се питање колико се креативност може подстицати кроз наставу према мишљењу наставника. Мишљења наставника јесу
предмет испитивања у овом раду због утицаја који могу имати на њихово
понашање на часу. Одговори наставника основне школе (N = 244) на отворено питање о томе како школа може допринети развоју креативности класификовани су у следеће категорије: наставне активности, ваннаставне активности, школска клима, наставни план и програм, професионални развој
наставника, управљање креативношћу и партнерство за креативност. За потребе овога рада спроведена је садржинска анализа одговора у којима су наставници видели наставу као место где се креативност може подстицати.
Утврђене карактеристике наставе која подржава креативност према уверењу
наставника, упоређене су са актуелним теоријама креативности, учења и човековог развоја. Изведене су импликације за дизајнирање креативне наставе
и даља испитивања у области
AB  - Knowledge acquisition as the main goal of education takes place through the
process of teaching which is the main activity at school. Around the world, school
teaching is mostly criticized for being transmissive, not interesting and not supportive
for creative expression neither of teachers, nor their students. This paper raieses the
question whether teachers think that creativity can be supported through the teaching
process. The subject of this study were teachers’ opinions because of their potential
influence on teaching and learning. Answers of primary school teachers (N = 244) to the
open ended question about school contribution to the development of creativity were
classified into eight categories: teaching activities, extra-curricular activities, school
climate, curriculum, teachers’ professional development, creativity management,
equipment and investments, and evaluation of creativity in society. Content analysis was
applied to teachers’ answers in which teaching activities were referred to as the way to
contribute to creativity development. Teaching activities identified in teachers’ answers
were compared to contemporary theories of creativity, learning and human development.
Implications for designing creative teaching and further studies in the field were
discussed.
PB  - Ужице : Учитељски факултет
C3  - Настава и учење, Квалитет васпитно-образовног процеса
T1  - Настава која подржава креативност
T1  - Teaching for creativity
EP  - 64
SP  - 53
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_742
ER  - 
@conference{
author = "Максић, Славица and Павловић, Јелена",
year = "2013",
abstract = "Настава представља главну активност у школи у оквиру
које се остварује стицање знања као најважнији циљ образовања и
васпитања. Највеће примедбе настави у школама широм света јесу да се
своди на преношење знања, да није занимљива и да није подстицајна ни за
испољавање креативности наставника нити за испољавање и развој креативности ученика. Поставља се питање колико се креативност може подстицати кроз наставу према мишљењу наставника. Мишљења наставника јесу
предмет испитивања у овом раду због утицаја који могу имати на њихово
понашање на часу. Одговори наставника основне школе (N = 244) на отворено питање о томе како школа може допринети развоју креативности класификовани су у следеће категорије: наставне активности, ваннаставне активности, школска клима, наставни план и програм, професионални развој
наставника, управљање креативношћу и партнерство за креативност. За потребе овога рада спроведена је садржинска анализа одговора у којима су наставници видели наставу као место где се креативност може подстицати.
Утврђене карактеристике наставе која подржава креативност према уверењу
наставника, упоређене су са актуелним теоријама креативности, учења и човековог развоја. Изведене су импликације за дизајнирање креативне наставе
и даља испитивања у области, Knowledge acquisition as the main goal of education takes place through the
process of teaching which is the main activity at school. Around the world, school
teaching is mostly criticized for being transmissive, not interesting and not supportive
for creative expression neither of teachers, nor their students. This paper raieses the
question whether teachers think that creativity can be supported through the teaching
process. The subject of this study were teachers’ opinions because of their potential
influence on teaching and learning. Answers of primary school teachers (N = 244) to the
open ended question about school contribution to the development of creativity were
classified into eight categories: teaching activities, extra-curricular activities, school
climate, curriculum, teachers’ professional development, creativity management,
equipment and investments, and evaluation of creativity in society. Content analysis was
applied to teachers’ answers in which teaching activities were referred to as the way to
contribute to creativity development. Teaching activities identified in teachers’ answers
were compared to contemporary theories of creativity, learning and human development.
Implications for designing creative teaching and further studies in the field were
discussed.",
publisher = "Ужице : Учитељски факултет",
journal = "Настава и учење, Квалитет васпитно-образовног процеса",
title = "Настава која подржава креативност, Teaching for creativity",
pages = "64-53",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_742"
}
Максић, С.,& Павловић, Ј.. (2013). Настава која подржава креативност. in Настава и учење, Квалитет васпитно-образовног процеса
Ужице : Учитељски факултет., 53-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_742
Максић С, Павловић Ј. Настава која подржава креативност. in Настава и учење, Квалитет васпитно-образовног процеса. 2013;:53-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_742 .
Максић, Славица, Павловић, Јелена, "Настава која подржава креативност" in Настава и учење, Квалитет васпитно-образовног процеса (2013):53-64,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_742 .

Ефекти програма стручног усавршавања наставника

Павловић, Јелена; Вујачић, Миља

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2012)

TY  - CHAP
AU  - Павловић, Јелена
AU  - Вујачић, Миља
PY  - 2012
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/757
AB  - In the second chapter, Milja Vujaĉić and Jelena Pavlović analyzed
various teacher professional development programs, and their effects
on the school practice. They found that the curricular related teacher training programs are the most effective. This information encourages
us to focus on student activities in class while educating teachers how
to improve their teaching skills.
AB  - другом поглављу, Миља Вујачић и Јелена Павловић анализирају различите програме за професионални развој наставника у свету и њихове ефекте на школску праксу. Ове информације подржавају наше опредељење да се у програмима подучавања наставника фокусирамо на активности ученика у разреду и начин рада са децом јер то највише доприноси подизању квалитета рада школе
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део
T1  - Ефекти програма стручног усавршавања наставника
EP  - 112
IS  - 2
SP  - 81
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_757
ER  - 
@inbook{
author = "Павловић, Јелена and Вујачић, Миља",
year = "2012",
abstract = "In the second chapter, Milja Vujaĉić and Jelena Pavlović analyzed
various teacher professional development programs, and their effects
on the school practice. They found that the curricular related teacher training programs are the most effective. This information encourages
us to focus on student activities in class while educating teachers how
to improve their teaching skills., другом поглављу, Миља Вујачић и Јелена Павловић анализирају различите програме за професионални развој наставника у свету и њихове ефекте на школску праксу. Ове информације подржавају наше опредељење да се у програмима подучавања наставника фокусирамо на активности ученика у разреду и начин рада са децом јер то највише доприноси подизању квалитета рада школе",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део",
booktitle = "Ефекти програма стручног усавршавања наставника",
pages = "112-81",
number = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_757"
}
Павловић, Ј.,& Вујачић, М.. (2012). Ефекти програма стручног усавршавања наставника. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део
Београд : Институт за педагошка истраживања.(2), 81-112.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_757
Павловић Ј, Вујачић М. Ефекти програма стручног усавршавања наставника. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део. 2012;(2):81-112.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_757 .
Павловић, Јелена, Вујачић, Миља, "Ефекти програма стручног усавршавања наставника" in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, no. 2 (2012):81-112,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_757 .