Милин, Владета

Link to this page

Authority KeyName Variants
b1508032-9d6d-42d7-9f2d-a960244926e3
  • Милин, Владета (4)
Projects

Author's Bibliography

Правци развоја дијалошке праксе у настави

Милин, Владета

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2019)

TY  - CHAP
AU  - Милин, Владета
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/408
AB  - У фокусу рада Правци развоја дијалошке праксе у настави чији је
аутор Владета Милин анализирају се могући правци развоја дијалошке
праксе у настави. Дијалог у настави може се разумети као један од
централних дидактичких, али и педагошких проблема. Поред тога, указано
је на сложеност појма дијалога у настави, на многострукост његовог
представљања и одређења. Представљени су налази одабраних, релевантних
истраживања у овој области који упућују на многобројне потенцијале и
значај развоја дијалошке праксе у настави. Правци развоја су сагледани
у оквиру неколико главних целина, те се разликују промене у домену
научноистраживачког рада (развијање дидактичке теорије и модела наставе,
односно концепција и појмовне апаратуре, као и унапређивање методологије
и начина истраживања дијалошке праксе у настави) и промене на школском
и системском нивоу (у области деловања наставника, на нивоу школе и
образовног система). Истакнут је значај и потенцијал који развијање
дијалошке праксе може да има за унапређивање квалитета наставног рада,
али и могући утицај оваквих промена на смењивање парадигматских оквира
у области васпитања и образовања.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Правци развоја дијалошке праксе у настави
EP  - 140
SP  - 123
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_408
ER  - 
@inbook{
author = "Милин, Владета",
year = "2019",
abstract = "У фокусу рада Правци развоја дијалошке праксе у настави чији је
аутор Владета Милин анализирају се могући правци развоја дијалошке
праксе у настави. Дијалог у настави може се разумети као један од
централних дидактичких, али и педагошких проблема. Поред тога, указано
је на сложеност појма дијалога у настави, на многострукост његовог
представљања и одређења. Представљени су налази одабраних, релевантних
истраживања у овој области који упућују на многобројне потенцијале и
значај развоја дијалошке праксе у настави. Правци развоја су сагледани
у оквиру неколико главних целина, те се разликују промене у домену
научноистраживачког рада (развијање дидактичке теорије и модела наставе,
односно концепција и појмовне апаратуре, као и унапређивање методологије
и начина истраживања дијалошке праксе у настави) и промене на школском
и системском нивоу (у области деловања наставника, на нивоу школе и
образовног система). Истакнут је значај и потенцијал који развијање
дијалошке праксе може да има за унапређивање квалитета наставног рада,
али и могући утицај оваквих промена на смењивање парадигматских оквира
у области васпитања и образовања.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Правци развоја дијалошке праксе у настави",
pages = "140-123",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_408"
}
Милин, В.. (2019). Правци развоја дијалошке праксе у настави. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 123-140.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_408
Милин В. Правци развоја дијалошке праксе у настави. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:123-140.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_408 .
Милин, Владета, "Правци развоја дијалошке праксе у настави" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):123-140,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_408 .

Унапређивање наставне праксе применом акционих планова

Вујачић, Миља; Ђерић, Ивана; Милин, Владета

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Вујачић, Миља
AU  - Ђерић, Ивана
AU  - Милин, Владета
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/453
AB  - У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина
увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од
наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање,
извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник
бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно
су описани начини примене ових образаца током реализације програма
стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке
имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то
које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова
сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које
могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима
и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања.
Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном
делу рада истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних
алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог
планирања и унапређивања наставне праксе.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Унапређивање наставне праксе применом акционих планова
EP  - 79
SP  - 63
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453
ER  - 
@inbook{
author = "Вујачић, Миља and Ђерић, Ивана and Милин, Владета",
year = "2018",
abstract = "У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина
увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од
наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање,
извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник
бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно
су описани начини примене ових образаца током реализације програма
стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке
имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то
које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова
сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које
могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима
и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања.
Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном
делу рада истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних
алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог
планирања и унапређивања наставне праксе.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Унапређивање наставне праксе применом акционих планова",
pages = "79-63",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453"
}
Вујачић, М., Ђерић, И.,& Милин, В.. (2018). Унапређивање наставне праксе применом акционих планова. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 63-79.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453
Вујачић М, Ђерић И, Милин В. Унапређивање наставне праксе применом акционих планова. in Истраживања у школи. 2018;:63-79.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453 .
Вујачић, Миља, Ђерић, Ивана, Милин, Владета, "Унапређивање наставне праксе применом акционих планова" in Истраживања у школи (2018):63-79,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453 .

Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави

Милин, Владета

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Милин, Владета
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/487
AB  - Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој
теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе.
У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за
проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима
спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове,
дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом
истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког
инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у
настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената,
али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса
омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела
припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући
неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа
истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком
позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката
дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално
постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација
добијених од различитих актера у настави.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави
EP  - 178
SP  - 157
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487
ER  - 
@inbook{
author = "Милин, Владета",
year = "2018",
abstract = "Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој
теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе.
У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за
проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима
спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове,
дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом
истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког
инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у
настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената,
али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса
омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела
припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући
неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа
истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком
позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката
дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално
постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација
добијених од различитих актера у настави.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави",
pages = "178-157",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487"
}
Милин, В.. (2018). Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 157-178.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487
Милин В. Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави. in Истраживања у школи. 2018;:157-178.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487 .
Милин, Владета, "Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави" in Истраживања у школи (2018):157-178,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487 .

Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави

Милин, Владета

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2012)

TY  - CHAP
AU  - Милин, Владета
PY  - 2012
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/760
AB  - Они потом
анализирају методе подучавања/учења којима се подржава
дивергентно мишљење у школи које се манифестује кроз игру и
остале имагинативне активности, асоцијативне интеракције,
решавање отворених (неструктурисаних) проблема, праксу ис-
траживања (Јасмина Шефер) као и креативни хеуристички
дијалог (Владета Милин).
AB  - The teaching/
learning methods of enhancing divergent thinking in school were
discussed, such as play and imaginative activities, associative interactions,
solving open ended (unstructured) problems, researching
practice (Jasmina Šefer), and creative heuristic dialogue (Vladeta
Milin).
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део
T1  - Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави
EP  - 212
IS  - 2
SP  - 187
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_760
ER  - 
@inbook{
author = "Милин, Владета",
year = "2012",
abstract = "Они потом
анализирају методе подучавања/учења којима се подржава
дивергентно мишљење у школи које се манифестује кроз игру и
остале имагинативне активности, асоцијативне интеракције,
решавање отворених (неструктурисаних) проблема, праксу ис-
траживања (Јасмина Шефер) као и креативни хеуристички
дијалог (Владета Милин)., The teaching/
learning methods of enhancing divergent thinking in school were
discussed, such as play and imaginative activities, associative interactions,
solving open ended (unstructured) problems, researching
practice (Jasmina Šefer), and creative heuristic dialogue (Vladeta
Milin).",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део",
booktitle = "Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави",
pages = "212-187",
number = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_760"
}
Милин, В.. (2012). Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део
Београд : Институт за педагошка истраживања.(2), 187-212.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_760
Милин В. Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део. 2012;(2):187-212.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_760 .
Милин, Владета, "Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави" in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, no. 2 (2012):187-212,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_760 .