Алтарас Димитријевић, Ана

Link to this page

Authority KeyName Variants
804525fe-f7d7-4404-9b9c-752ca065221f
  • Алтарас Димитријевић, Ана (1)
Projects

Author's Bibliography

Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији

Бауцал, Александар; Павловић Бабић, Драгица; Алтарас Димитријевић, Ана; Крстић, Ксенија; Јолић Марјановић, Зорана; Степановић Илић, Ивана; Виденовић, Марина; Јошић, Смиљана; Никитовић, Тијана; Мојовић Здравковић, Кристина; Рајић, Милана; Ивановић, Јован

(Београд : Друштво психолога Србије, 2023)

TY  - CONF
AU  - Бауцал, Александар
AU  - Павловић Бабић, Драгица
AU  - Алтарас Димитријевић, Ана
AU  - Крстић, Ксенија
AU  - Јолић Марјановић, Зорана
AU  - Степановић Илић, Ивана
AU  - Виденовић, Марина
AU  - Јошић, Смиљана
AU  - Никитовић, Тијана
AU  - Мојовић Здравковић, Кристина
AU  - Рајић, Милана
AU  - Ивановић, Јован
PY  - 2023
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/957
AB  - Овај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештина
сарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројекта
PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већ
представљен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренинг
има четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правила
конструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особина
личности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из области
емоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција током
сарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе –
превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава.
Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводна
сесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњи
улива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана и
састоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текуће
године, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије,
три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N
= 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију;
истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оцене
релевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајуће
вештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и простор
за даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиром
на образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика.
AB  - Ovaj rad predstavlja prvi prikaz sadržaja i rezultata evaluacije jednog programa za podsticanje veština
saradnje i timskog rešavanja problema kod mladih. Reč je o treningu koji je osmišljen u okviru projekta
PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), a zasnovan na PEER modelu uspešne saradnje, koji je već
predstavljen našoj naučnoj i stručnoj javnosti. Shodno postavkama tog modela, istoimeni (PEER) trening
ima četiri osnovna segmenta. Prvi segment posvećen je formulisanju i utvrđivanju pravila
konstruktivnog dijaloga i razmene ideje; drugi podrazumeva rad na prepoznavanju i uvažavanju osobina
ličnosti odnosno individualnih razlika u timskom radu; treći segment tiče se veština iz oblasti
emocionalne inteligencije i podstiče pravilno uočavanje, razumevanje i regulisanje emocija tokom
saradnje; najzad, četvrti deo treninga bavi se umešnošću članova tima da koriste spoljne resurse –
prevashodno digitalne izvore podataka – koji su od pomoći u rešavanju problema s kojim se tim suočava.
Svakom segmentu posvećen je po jedan tročasovni blok, s tim što prvom segmentu prethodi i kratka uvodna
sesija (koja služi uzajamnom upoznavanju i upoznavanju učesnika sa programom rada), dok se poslednji
uliva u završnu rekapitulaciju i evaluaciju treninga. Celokupan trening odvija se u četiri dana i
sastoji od niza grupnih vežbi i interaktivnih zadataka. Trening je prvi put realizovan u martu tekuće
godine, a polaznici su bili učenici drugog razreda iz šest beogradskih srednjih škola (tri gimnazije,
tri srednje stručne škole), pri čemu je u svakoj školi treningom obuhvaćena po jedna grupa veličine N
= 21. Iskustva trenera potvrđuju da trening može uspešno da se izvede prema predviđenom scenariju;
istovremeno, evaluacije učesnika ukazuju na to da je sadržaj treninga za njih relevantan (prosečne ocene
relevantnosti četiriju segmenata iznose 3,39–3,58, na skali od 1 do 4) i da su njime stekli odgovarajuće
veštine (prosečne ocene samoopažene kompetentnosti su u rasponu 3,61–3,80). Ipak, uočen je i prostor
za dalje unapređivanje treninga, pre svega u smislu diferencijacije materijala i načina rada s obzirom
na obrazovni profil, te na nivo zrelosti i zainteresovanosti učenika.
PB  - Београд : Друштво психолога Србије
C3  - 71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије
T1  - Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији
T1  - Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji
EP  - 92
SP  - 92
VL  - 71
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957
ER  - 
@conference{
author = "Бауцал, Александар and Павловић Бабић, Драгица and Алтарас Димитријевић, Ана and Крстић, Ксенија and Јолић Марјановић, Зорана and Степановић Илић, Ивана and Виденовић, Марина and Јошић, Смиљана and Никитовић, Тијана and Мојовић Здравковић, Кристина and Рајић, Милана and Ивановић, Јован",
year = "2023",
abstract = "Овај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештина
сарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројекта
PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већ
представљен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренинг
има четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правила
конструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особина
личности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из области
емоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција током
сарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе –
превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава.
Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводна
сесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњи
улива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана и
састоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текуће
године, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије,
три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N
= 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију;
истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оцене
релевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајуће
вештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и простор
за даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиром
на образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика., Ovaj rad predstavlja prvi prikaz sadržaja i rezultata evaluacije jednog programa za podsticanje veština
saradnje i timskog rešavanja problema kod mladih. Reč je o treningu koji je osmišljen u okviru projekta
PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), a zasnovan na PEER modelu uspešne saradnje, koji je već
predstavljen našoj naučnoj i stručnoj javnosti. Shodno postavkama tog modela, istoimeni (PEER) trening
ima četiri osnovna segmenta. Prvi segment posvećen je formulisanju i utvrđivanju pravila
konstruktivnog dijaloga i razmene ideje; drugi podrazumeva rad na prepoznavanju i uvažavanju osobina
ličnosti odnosno individualnih razlika u timskom radu; treći segment tiče se veština iz oblasti
emocionalne inteligencije i podstiče pravilno uočavanje, razumevanje i regulisanje emocija tokom
saradnje; najzad, četvrti deo treninga bavi se umešnošću članova tima da koriste spoljne resurse –
prevashodno digitalne izvore podataka – koji su od pomoći u rešavanju problema s kojim se tim suočava.
Svakom segmentu posvećen je po jedan tročasovni blok, s tim što prvom segmentu prethodi i kratka uvodna
sesija (koja služi uzajamnom upoznavanju i upoznavanju učesnika sa programom rada), dok se poslednji
uliva u završnu rekapitulaciju i evaluaciju treninga. Celokupan trening odvija se u četiri dana i
sastoji od niza grupnih vežbi i interaktivnih zadataka. Trening je prvi put realizovan u martu tekuće
godine, a polaznici su bili učenici drugog razreda iz šest beogradskih srednjih škola (tri gimnazije,
tri srednje stručne škole), pri čemu je u svakoj školi treningom obuhvaćena po jedna grupa veličine N
= 21. Iskustva trenera potvrđuju da trening može uspešno da se izvede prema predviđenom scenariju;
istovremeno, evaluacije učesnika ukazuju na to da je sadržaj treninga za njih relevantan (prosečne ocene
relevantnosti četiriju segmenata iznose 3,39–3,58, na skali od 1 do 4) i da su njime stekli odgovarajuće
veštine (prosečne ocene samoopažene kompetentnosti su u rasponu 3,61–3,80). Ipak, uočen je i prostor
za dalje unapređivanje treninga, pre svega u smislu diferencijacije materijala i načina rada s obzirom
na obrazovni profil, te na nivo zrelosti i zainteresovanosti učenika.",
publisher = "Београд : Друштво психолога Србије",
journal = "71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије",
title = "Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији, Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji",
pages = "92-92",
volume = "71",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957"
}
Бауцал, А., Павловић Бабић, Д., Алтарас Димитријевић, А., Крстић, К., Јолић Марјановић, З., Степановић Илић, И., Виденовић, М., Јошић, С., Никитовић, Т., Мојовић Здравковић, К., Рајић, М.,& Ивановић, Ј.. (2023). Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији. in 71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије
Београд : Друштво психолога Србије., 71, 92-92.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957
Бауцал А, Павловић Бабић Д, Алтарас Димитријевић А, Крстић К, Јолић Марјановић З, Степановић Илић И, Виденовић М, Јошић С, Никитовић Т, Мојовић Здравковић К, Рајић М, Ивановић Ј. Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији. in 71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије. 2023;71:92-92.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957 .
Бауцал, Александар, Павловић Бабић, Драгица, Алтарас Димитријевић, Ана, Крстић, Ксенија, Јолић Марјановић, Зорана, Степановић Илић, Ивана, Виденовић, Марина, Јошић, Смиљана, Никитовић, Тијана, Мојовић Здравковић, Кристина, Рајић, Милана, Ивановић, Јован, "Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији" in 71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије, 71 (2023):92-92,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957 .