Виденовић, Марина

Link to this page

Authority KeyName Variants
f73a173c-8aa9-4f96-9cf8-d04acf322d4c
  • Виденовић, Марина (1)
Projects

Author's Bibliography

Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима

Виденовић, Марина; Рајић, Милана; Степановић Илић, Ивана

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Виденовић, Марина
AU  - Рајић, Милана
AU  - Степановић Илић, Ивана
PY  - 2023
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/949
AB  - Током пандемије вируса COVID-19 образовни систем је прешао на онлајн формат. Услед тога, родитељи предшколаца су преузели улогу васпитача и постали одговорни за
одрживост образовања своје деце. Комуникација са васпитачима била је једини расположиви ресурс подршке. Циљ ове студије био је да се истражи веза између комуникације
васпитача и родитеља (учесталост, садржај размене и задовољство подршком васпитача)
и ангажовања родитеља у развојноподстицајним активностима током ванредног стања.
Онлајн упитник је попунило 1646 родитеља деце која похађају предшколске установе.
Вишеструка регресиона анализа је показала да је учесталост комуникације између родитеља и васпитача био значајан предиктор ангажовања родитеља у развојноподстицајним
активностима, али су ефекти били мали. Неочекивано, родитељи који су били мање задовољни подршком васпитача током ванредног стања су, у том периоду били више ангажовани у развојноподстицајним активностима које нису биле посредоване дигиталном
технологијом. Добијени резултати сугеришу да једносмерна дигитална комуникација са јасном поделом улога између стручњака и родитеља има ограничен утицај на ангажовање
родитеља и одрживост предшколског образовања у временима кризе.
AB  - During the COVID-19 pandemic lockdown, the education system moved to an online format. Parents of pre-schoolers therefore became the primary educators responsible for the sustainability of their children’s education. Communication with teachers was the only available support resource. The present study aimed to investigate the relationship between preschool teacher-parent communication (frequency, content of exchange, and satisfaction with the teacher’s support) and parental engagement in home-learning activities. An online questionnaire was sent to 1646 parents of children attending preschools. Multiple regression analysis indicated that the communication frequency between parents and preschool teachers was a significant predictor of parent engagement in home-learning activities, but the effects were small. Unexpectedly, parents more engaged in face-to-face home-learning activities were less satisfied with the teacher support. The study suggests that one-way digital communication with a clear role division between experts and parents has a limited effect on the parents’ engagement and sustainability of preschool education in times of crisis.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима
T1  - Preschool teacher-parent communication during COVID-19 pandemic lockdown: Relation to the parental engagement at home
EP  - 159
IS  - 1
SP  - 143
VL  - 55
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_949
ER  - 
@article{
author = "Виденовић, Марина and Рајић, Милана and Степановић Илић, Ивана",
year = "2023",
abstract = "Током пандемије вируса COVID-19 образовни систем је прешао на онлајн формат. Услед тога, родитељи предшколаца су преузели улогу васпитача и постали одговорни за
одрживост образовања своје деце. Комуникација са васпитачима била је једини расположиви ресурс подршке. Циљ ове студије био је да се истражи веза између комуникације
васпитача и родитеља (учесталост, садржај размене и задовољство подршком васпитача)
и ангажовања родитеља у развојноподстицајним активностима током ванредног стања.
Онлајн упитник је попунило 1646 родитеља деце која похађају предшколске установе.
Вишеструка регресиона анализа је показала да је учесталост комуникације између родитеља и васпитача био значајан предиктор ангажовања родитеља у развојноподстицајним
активностима, али су ефекти били мали. Неочекивано, родитељи који су били мање задовољни подршком васпитача током ванредног стања су, у том периоду били више ангажовани у развојноподстицајним активностима које нису биле посредоване дигиталном
технологијом. Добијени резултати сугеришу да једносмерна дигитална комуникација са јасном поделом улога између стручњака и родитеља има ограничен утицај на ангажовање
родитеља и одрживост предшколског образовања у временима кризе., During the COVID-19 pandemic lockdown, the education system moved to an online format. Parents of pre-schoolers therefore became the primary educators responsible for the sustainability of their children’s education. Communication with teachers was the only available support resource. The present study aimed to investigate the relationship between preschool teacher-parent communication (frequency, content of exchange, and satisfaction with the teacher’s support) and parental engagement in home-learning activities. An online questionnaire was sent to 1646 parents of children attending preschools. Multiple regression analysis indicated that the communication frequency between parents and preschool teachers was a significant predictor of parent engagement in home-learning activities, but the effects were small. Unexpectedly, parents more engaged in face-to-face home-learning activities were less satisfied with the teacher support. The study suggests that one-way digital communication with a clear role division between experts and parents has a limited effect on the parents’ engagement and sustainability of preschool education in times of crisis.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима, Preschool teacher-parent communication during COVID-19 pandemic lockdown: Relation to the parental engagement at home",
pages = "159-143",
number = "1",
volume = "55",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_949"
}
Виденовић, М., Рајић, М.,& Степановић Илић, И.. (2023). Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима. in Зборник Института за педагошка истраживања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 55(1), 143-159.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_949
Виденовић М, Рајић М, Степановић Илић И. Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2023;55(1):143-159.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_949 .
Виденовић, Марина, Рајић, Милана, Степановић Илић, Ивана, "Комуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностима" in Зборник Института за педагошка истраживања, 55, no. 1 (2023):143-159,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_949 .