Bukvić-Branković, Lidija

Link to this page

Authority KeyName Variants
9bb78d79-0971-425b-a456-93d1c92aa044
  • Bukvić-Branković, Lidija (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika

Popović-Ćitić, Branislava; Paraušić, Ana; Stojanović, Marija; Bukvić-Branković, Lidija; Kovačević-Lepojević, Marina; Kovačević, Milica

(Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2021)

TY  - CONF
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Paraušić, Ana
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Bukvić-Branković, Lidija
AU  - Kovačević-Lepojević, Marina
AU  - Kovačević, Milica
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/794
AB  - Uvažavajući specifičnosti i izazove obrazovanja tokom pandemije, posebno nakon ponovnog otvaranja škola i uvođenja kombinovanog modela obrazovno-va- spitnog rada, postavljeno je nacionalno istraživanje sa ciljem sagledavanja potreba osnovnih škola u izmenjenim uslovima organizacije i sprovođenja pro- grama nastave i učenja. U ovom radu prezentovan je deo rezultata koji se odno- si na ispoljene promene u ponašanju učenika tokom prvog polugodišta školske 2020/21. godine, percipirane od strane njihovih nastavnika. Na uzorku od 817 nastavnika razredne i predmetne nastave iz 86 gradova u Republici Srbiji, primenom anketnog upitnika, prikupljeni su podaci o vidovima ponašanja za koje nastavnici ocenjuju da su postala učestalija kod učenika osnovnih škola.Dobijeni nalazi, posmatrano iz perspektive nastavnika, podržavaju polaz- nu pretpostavku o nepovoljnom uticaju pandemijskog obrazovanja na obrasce zdravstvenog, akademskog, emocionalnog i socijalnog ponašanja učenika. Iako praćeni nizom ograničenja, rezultati mogu poslužiti kao polazna osnova za dalja istraživanja koja će biti u funkciji planiranja adekvatnih strategija prevazilaženja problema ponašanja, ali i unapređenja opšte dobrobiti učeni- ka u post-kovid periodu.
AB  - Respecting the specifics and challenges of education during the pandemic, especially after the reopening of schools and introducing the combined model of educational work, a national research study has been set up to establish primary schools’ needs in the changed conditions of organization and implementation of the educational process.In this paper, a part of the study results is presented, which refers to the changes in the behavior of students which emerged during the first semester of the school year 2020/21. years, perceived by their teachers.On a sample of 817 primary and secondary school teachers from 86 cities in the Republic of Serbia, using a questionnaire, data were collected on behaviors that teachers estimate have become more present among primary school students. The obtained findings, viewed from the perspective of teachers, support the initial assumption of the adverse impact of pandemic education on the patterns of health, academic, emotional and social behavior of students. Although accompanied by a number of limitations, the results can serve as a starting point for further research that will serve to plan adequate strategies for overcoming behavioral problems, but also to improve the general well-being of students in the post-covid period.
PB  - Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije COVID-19
T1  - Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika
T1  - Changes in student behavior after school re-opening: teachers’ perception
EP  - 52
SP  - 45
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_794
ER  - 
@conference{
author = "Popović-Ćitić, Branislava and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Bukvić-Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Kovačević, Milica",
year = "2021",
abstract = "Uvažavajući specifičnosti i izazove obrazovanja tokom pandemije, posebno nakon ponovnog otvaranja škola i uvođenja kombinovanog modela obrazovno-va- spitnog rada, postavljeno je nacionalno istraživanje sa ciljem sagledavanja potreba osnovnih škola u izmenjenim uslovima organizacije i sprovođenja pro- grama nastave i učenja. U ovom radu prezentovan je deo rezultata koji se odno- si na ispoljene promene u ponašanju učenika tokom prvog polugodišta školske 2020/21. godine, percipirane od strane njihovih nastavnika. Na uzorku od 817 nastavnika razredne i predmetne nastave iz 86 gradova u Republici Srbiji, primenom anketnog upitnika, prikupljeni su podaci o vidovima ponašanja za koje nastavnici ocenjuju da su postala učestalija kod učenika osnovnih škola.Dobijeni nalazi, posmatrano iz perspektive nastavnika, podržavaju polaz- nu pretpostavku o nepovoljnom uticaju pandemijskog obrazovanja na obrasce zdravstvenog, akademskog, emocionalnog i socijalnog ponašanja učenika. Iako praćeni nizom ograničenja, rezultati mogu poslužiti kao polazna osnova za dalja istraživanja koja će biti u funkciji planiranja adekvatnih strategija prevazilaženja problema ponašanja, ali i unapređenja opšte dobrobiti učeni- ka u post-kovid periodu., Respecting the specifics and challenges of education during the pandemic, especially after the reopening of schools and introducing the combined model of educational work, a national research study has been set up to establish primary schools’ needs in the changed conditions of organization and implementation of the educational process.In this paper, a part of the study results is presented, which refers to the changes in the behavior of students which emerged during the first semester of the school year 2020/21. years, perceived by their teachers.On a sample of 817 primary and secondary school teachers from 86 cities in the Republic of Serbia, using a questionnaire, data were collected on behaviors that teachers estimate have become more present among primary school students. The obtained findings, viewed from the perspective of teachers, support the initial assumption of the adverse impact of pandemic education on the patterns of health, academic, emotional and social behavior of students. Although accompanied by a number of limitations, the results can serve as a starting point for further research that will serve to plan adequate strategies for overcoming behavioral problems, but also to improve the general well-being of students in the post-covid period.",
publisher = "Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije COVID-19",
title = "Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika, Changes in student behavior after school re-opening: teachers’ perception",
pages = "52-45",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_794"
}
Popović-Ćitić, B., Paraušić, A., Stojanović, M., Bukvić-Branković, L., Kovačević-Lepojević, M.,& Kovačević, M.. (2021). Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika. in Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije COVID-19
Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 45-52.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_794
Popović-Ćitić B, Paraušić A, Stojanović M, Bukvić-Branković L, Kovačević-Lepojević M, Kovačević M. Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika. in Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije COVID-19. 2021;:45-52.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_794 .
Popović-Ćitić, Branislava, Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, Bukvić-Branković, Lidija, Kovačević-Lepojević, Marina, Kovačević, Milica, "Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika" in Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije COVID-19 (2021):45-52,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_794 .