Приказ основних података о документу

Teachers’ diversity awareness and critical consciousness - sine qua non of social justice in schools

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorПикић Југовић, Ивана
dc.creatorМатић Бојић, Јелена
dc.creatorПузић, Саша
dc.creatorОдак, Ива
dc.creatorБрајковић, Сања
dc.creatorДалстром, Хелен
dc.creatorГалић, Гордана
dc.creatorГаспар де Матос, Маргарида
dc.creatorГоче, Катинка
dc.creatorКозина, Ана
dc.creatorМлекуж, Ана
dc.date.accessioned2023-08-14T11:16:23Z
dc.date.available2023-08-14T11:16:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/951
dc.description.abstractУ овом раду се разматра улога наставника у домену подстицања друштвене правде и испитује се на који начин наставници доживљавају и реагују на различитост и неједнакост у својој учионици. Прегледавши литературу настојали смо да одговоримо на три истраживачка питања: 1) шта су свест о различитости и критичка свест у образовању; 2) зашто су свест о различитости и критичка свест важне и 3) како се свест о различитости и критичка свест наставника могу подстаћи. Преглед литературе показао је да је већина радова који се баве свешћу о различитости и критичком свешћу наставника објављена у последњих неколико година и да је препозната важност ова два концепта за широк спектар предавача. Чини се да постоји повећано интересовање за ову тему због пораста различитости у учионицама и препознавања улоге наставника у вези са питањима која се тичу различитости и неједнакости. Међутим, потребно је спровести истраживања већих размера, будући да је већина постојећих студија мањег обима. На основу овог прегледа литературе тврдимо да, уколико желимо да образовни систем буде инклузивнији за све, свест о различитости и критичка свест морају бити подстакнути кроз стручни развојни програм наставника пре завршеног иницијалног образовања и током рада у образовању.sr
dc.description.abstractThe present paper focuses on teacher’s role in social justice and explores how teachers perceive and react upon diversity and inequality in their classrooms. Through a literature review, we aimed to answer three research questions: 1) what are diversity awareness and critical consciousness in education; 2) why are diversity awareness and critical consciousness important; and 3) how can diversity awareness and critical consciousness be supported in teachers. The literature review has revealed that most papers on teachers’ diversity awareness and critical consciousness have been published within the last few years and that the importance of the two concepts has been recognized for a wide range of educators. There seems to be a growing interest in this topic due to the increase of the diversity in classrooms and the recognition of the teachers’ role in addressing diversity and inequality. However, large-scale studies would be a needed contribution to the field, as most of the existing studies are small-scale. Based on this review, we argue that both diversity awareness and critical consciousness need to be supported through preservice and in-service teacher professional development programs, if we are to make education systems more inclusive for all.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationОвај рад подржан је од стране програма Еразмус+ КА3, у оквиру Споразума о додели бесповратних средстава број: 626137-EPP-1-2020-2-SI-EPPKA3-PI-POLICY и представља резултат пројекта „HAND IN HAND: Empowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity related career challenges (HAND:ET)”.sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectсвест о различитостиsr
dc.subjectкритичка свестsr
dc.subjectдруштвена правдаsr
dc.subjectкомпетенције наставникаsr
dc.subjectteacherssr
dc.subjectdiversity awarenesssr
dc.subjectcritical consciousnesssr
dc.subjectsocial justicesr
dc.subjectteachers’ competenciessr
dc.titleСвест о различитости и критичка свест наставника – sine qua non остваривања друштвене правде у школамаsr
dc.titleTeachers’ diversity awareness and critical consciousness - sine qua non of social justice in schoolssr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage210
dc.citation.issue1
dc.citation.spage189
dc.citation.volume55
dc.identifier.doi10.2298/ZIPI2301189P
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2959/0579-64312301189P.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-85166578278
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу