Приказ основних података о документу

Preschool teacher-parent communication during COVID-19 pandemic lockdown: Relation to the parental engagement at home

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorВиденовић, Марина
dc.creatorРајић, Милана
dc.creatorСтепановић Илић, Ивана
dc.date.accessioned2023-08-14T11:01:32Z
dc.date.available2023-08-14T11:01:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/949
dc.description.abstractТоком пандемије вируса COVID-19 образовни систем је прешао на онлајн формат. Услед тога, родитељи предшколаца су преузели улогу васпитача и постали одговорни за одрживост образовања своје деце. Комуникација са васпитачима била је једини расположиви ресурс подршке. Циљ ове студије био је да се истражи веза између комуникације васпитача и родитеља (учесталост, садржај размене и задовољство подршком васпитача) и ангажовања родитеља у развојноподстицајним активностима током ванредног стања. Онлајн упитник је попунило 1646 родитеља деце која похађају предшколске установе. Вишеструка регресиона анализа је показала да је учесталост комуникације између родитеља и васпитача био значајан предиктор ангажовања родитеља у развојноподстицајним активностима, али су ефекти били мали. Неочекивано, родитељи који су били мање задовољни подршком васпитача током ванредног стања су, у том периоду били више ангажовани у развојноподстицајним активностима које нису биле посредоване дигиталном технологијом. Добијени резултати сугеришу да једносмерна дигитална комуникација са јасном поделом улога између стручњака и родитеља има ограничен утицај на ангажовање родитеља и одрживост предшколског образовања у временима кризе.sr
dc.description.abstractDuring the COVID-19 pandemic lockdown, the education system moved to an online format. Parents of pre-schoolers therefore became the primary educators responsible for the sustainability of their children’s education. Communication with teachers was the only available support resource. The present study aimed to investigate the relationship between preschool teacher-parent communication (frequency, content of exchange, and satisfaction with the teacher’s support) and parental engagement in home-learning activities. An online questionnaire was sent to 1646 parents of children attending preschools. Multiple regression analysis indicated that the communication frequency between parents and preschool teachers was a significant predictor of parent engagement in home-learning activities, but the effects were small. Unexpectedly, parents more engaged in face-to-face home-learning activities were less satisfied with the teacher support. The study suggests that one-way digital communication with a clear role division between experts and parents has a limited effect on the parents’ engagement and sustainability of preschool education in times of crisis.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectCOVID-19sr
dc.subjectванредно стањеsr
dc.subjectпредшколска установаsr
dc.subjectкомуникација између наставника и родитељаsr
dc.subjectангажовање родитељаsr
dc.subjectCOVID-19sr
dc.subjectlockdownsr
dc.subjectpreschoolsr
dc.subjectteacher-parents communicationsr
dc.subjectparental engagementsr
dc.titleКомуникација између родитеља и васпитача за време ванредног стања током пандемије COVID-19: Повезаност са ангажовањем родитеља у развојноподстицајним активностимаsr
dc.titlePreschool teacher-parent communication during COVID-19 pandemic lockdown: Relation to the parental engagement at homesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage159
dc.citation.issue1
dc.citation.spage143
dc.citation.volume55
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2957/0579-64312301143V.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_949
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу