Приказ основних података о документу
Škole roditeljstva kao podrška ranom roditeljstvu u Srbiji
dc.contributor | R. Simić, Dragan | |
dc.creator | Jakšić, Ivana | |
dc.creator | Jošić, Smiljana | |
dc.creator | Vesić, Zoran | |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T10:46:26Z | |
dc.date.available | 2023-01-16T10:46:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6425-085-6 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/877 | |
dc.description.abstract | Na teritoriji Republike Srbije dostupni su različiti pripremni programi za tranziciju u roditeljstvo i kompetentno obavljanje roditeljske uloge tokom prvih godina detetovog života, popularno nazvani škole roditeljstva. Ovi programi realizuju se pri državnim domovima zdravlja, privatnim bolnicama, nevladinim organizacijama i privatnim kompanijama. Mali broj istraživanja bavio se deskripcijom i evaluacijom škola roditeljstva u Srbiji. Cilj ovog istraživanja bio je da ispita učestalost pohađanja, karakteristike i zadovoljstvo školama roditeljstva među roditeljima dece ranog uzrasta (0-3 godina) u Srbiji. Primenom onlajn upitnika ispitano je 1409 roditelja (84% majki), od čega 45% sa teritorije Beograda. Trećina roditelja iz uzorka pohađala je neku od škola roditeljstva (36% majki i 17% očeva). Najposećenije su besplatne škole roditeljstva pri državnim domovima zdravlja (89%). Najveći broj škola roditelje edukuje u domenu pripreme za porođaj i zadovoljenja fizioloških potreba deteta (90% škola), dok se znatno ređe obrađuju teme u oblasti mentalnog zdravlja roditelja, pozitivne rane roditeljske prakse i rani psihološki razvoj deteta (65% škola). Škole roditeljstva procenjene su kao četvrti najznačajniji izvor podrške u ranom roditeljstvu, nakon partnera/ke, roditelja i pedijatra/ice, a ispred patronažne službe, literature, medijskih i onlajn sadržaja, prijatelja i rođaka. Roditelji koji su pohađali škole roditeljstva imali su nešto više postignuće na testu znanja o ranom razvoju dece (F(1,671) = 18.60, p < .01, η2 = .03). Ipak, pohađanje nije uticalo na njihovu roditeljsku samoefikasnost i zadovoljstvo roditeljstvom. Nalazi ukazuju na potrebu za povećanjem dostupnosti i promocijom škola roditeljstva sa ciljem uključivanja većeg broja majki i očeva, kao i proširenjem ponude tema koje se obrađuju | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Univerzitet u Beogradu – Fakultet političkih nauka | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Solidarnost u svetu koji se menja : Perspektive i izazovi za socijalni rad i socijalnu politiku | sr |
dc.subject | škole roditeljstva | sr |
dc.subject | podrška roditeljstvu | sr |
dc.subject | rani razvoj | sr |
dc.subject | rano roditeljstvo | sr |
dc.title | Škole roditeljstva kao podrška ranom roditeljstvu u Srbiji | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 11 | |
dc.citation.spage | 11 | |
dc.citation.volume | 41 | |
dc.description.other | Zbornik sažetaka sa naučno-stručne konferencije sa međunarodnim učešćem . 41. Susreti socijalnih radnika | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2731/Skole_roditeljstva_kao_podrska_ranom_roditeljstvu_u_Srbiji_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_877 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |