Приказ основних података о документу

Stavovi i iskustva roditelja o boravku dece u jaslicama u beogradskim vrtićima

dc.contributorОпачић, Зорана
dc.contributorЗељић, Горан
dc.creatorГундоган, Драгана
dc.date.accessioned2022-11-16T09:46:10Z
dc.date.available2022-11-16T09:46:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-7849-274-7
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/857
dc.description.abstractУ савременим образовним системима, препознаје се значај предшколског образовања за социјални, морални, емотивни и когнивни развој деце, као и стварање инклузивног система образовања. У контексту у којем се са старих прелази на нове Основе предшколског програма, сматрамо да је значајно истражити ставове и искуства родитеља о овој теми. Овај рад се заснива на резултатима квалитативног истраживања експлоративног типа. Обављено је 8 дубинских полуструктурираних разговора са родитељима чија деца похађају јаслене групе у београдским приватним и државним вртићима. Намера је да се испитају фактори који су значајни за избор јаслица, као и да се утврде ставови родитеља о позитивним и негативним аспектима боравка деце у вртићу. Најзад, испитаће се задовољство родитеља сарадњом са васпитачима. Родитељи истичу важност питања безбедности, опремљености и хигијене, као и програма и организације рада. Такође, родитељи истичу задовољство позитивним променама у понашању деце, док као негативне аспекте истичу чешће здравствене проблеме. Иако преовладава сарађујући однос са васпитачима, испитаници истичу замерке у виду недостатка времена за размену информација и комуникацију. У закључку, сматрамо да је неопходно узети у разматрање искуства и ставове родитеља при конципирању и имплементацији иновација у образовању, јер је добра сарадња породице и предшколских установа неопходна како би се остварио позитиван развој деце.sr
dc.description.abstractContemporary educational systems stress the importance of preschool education for social, moral, emotional, and cognitive child development, as well as for the social inclusion in education. In the context in which the shift from the old to the new concept of the preschool program is under way, we believe that it is important to examine parents’ attitudes and experience regarding this topic. This paper draws on the results of the qualitative explorative research. We conducted eight in-depth, semi-structured interviews with parents whose children are in nurseries in Belgrade private and state kindergartens. Our intention is to examine the factors important for the childcare choice, as well as to investigate parents’ attitudes towards positive and negative aspects of childcare. Finally, the parents’ satisfaction with the cooperation with nursery staff will be explored. Parents stress the importance of safety, childcare environment and hygiene issues, as well as the program and organizational issues. Furthermore, parents stress their satisfaction with positive changes in children’s behavior, while negative aspects include an increased occurrence of the health-related problems. Even though the positive and cooperative relationship with the nursery staff is prevalent, the respondents object to the lack of time for information exchange and communication. In conclusion, we believe that it is necessary to take into consideration parents’ experience and attitudes in the process of implementing innovations in education, because good family-kindergarten cooperation is crucial for a positive child development.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Учитељски факултет Универзитета у Београдуsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceПрограмске (ре)форме у образовању и васпитању- изазови и перспективеsr
dc.subjectпредшколско образовањеsr
dc.subjectјаслицеsr
dc.subjectставови родитељаsr
dc.subjectискуства родитељаsr
dc.subjectразвој децеsr
dc.subjectpreschool educationsr
dc.subjectnurserysr
dc.subjectparents’ attitudessr
dc.subjectparents’ experiencesr
dc.subjectchild developmentsr
dc.subjectpredškolsko obrazovanjesr
dc.subjectjaslicesr
dc.subjectstavovi roditeljasr
dc.subjectiskustva roditeljasr
dc.subjectrazvoj decesr
dc.titleСтавови и искуства родитеља о боравку деце у јаслицама у београдским вртићимаsr
dc.titleStavovi i iskustva roditelja o boravku dece u jaslicama u beogradskim vrtićimasr
dc.titleParents’ attitudes and experience regarding nursery childcare in Belgrade kindergartenssr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage103
dc.citation.spage102
dc.description.otherКњига резимеа : Међународни научни скуп Програмске (ре)форме у образовању и васпитању - изазови и перспективе, 20. мај 2019.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2679/Stavovi_i_iskustva_roditelja_o_boravku_dece_u_jaslicama_u_beogradskim_vrticima_2019.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_857
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу