Приказ основних података о документу
Socioemocionalne kompetencije, emocionalna angažovanost i zadovoljstvo životom kod beogradskih srednjoškolaca
dc.contributor | Jerković, Ivan | |
dc.creator | Kovačević-Lepojević, Marina | |
dc.creator | Stojanović, Marija | |
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Bukvić Branković, Lidija | |
dc.creator | Mijatović, Luka | |
dc.date.accessioned | 2022-10-25T11:17:40Z | |
dc.date.available | 2022-10-25T11:17:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-89377-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/843 | |
dc.description.abstract | Istraživači učestalo potvrđuju povezanost socioemocionalnih kompetencija i emocionalne angažovanosti učenika sa pozitivnim razvojnim ishodima i boljim postignućem. Ređe se postavlja pitanje jesu li socioemocionalno kompetentniji učenici i srećniji, kao i koja je uloga emocionalne angažovanosti s tim u vezi. Cilj ovog rada predstavlja sagledavanje povezanosti socioemocionalnih veština i emocionalne angažovanosti učenika beogradskih srednjih škola sa zadovoljstvom životom. Ukupno 860 učenika (40.4% učenika muškog pola) popunilo je: 1) Skalu socioemocionalnih veština učenika (Delaware School Climate Survey – Student SEL Skills Scale) kojom se procenjuju odgovornost, socijalna svesnost, samoregulacija i veštine uspostavljanja i održavanja odnosa sa drugima; 2) Skalu emocionalne angažovanosti učenika (Delaware School Climate Survey – Student Emotional Engagement Scale) koja daje opštu meru emocionalne angažovanosti; i 3) Kratku višedimenzionalnu skalu zadovoljstva životom (Brief Multidimensional Students’ Life Scale). Rezultati istraživanja ukazuju na to da socioemocionalne kompetencije i emocionalna angažovanost kao set prediktorskih varijabli objašnjavaju oko 38% varijanse zadovoljstva životom kod učenika (R = .61, R2 = .38, F (6649.19) = 62.12, p < .001), pri čemu se kao značajni pojedinačni prediktori izdvajaju veštine uspostavljanja i održavanja odnosa (β = .30; p < .001) i socijalna svesnost (β = -.14; p < .001). Dodatno, utvrđeno je da emocionalna angažovanost predstavlja značajan medijator u objašnjenju povezanosti većine ispitivanih socioemocionalnih veština učenika (veštine uspostavljanja i održavanja odnosa (z = 6.733, p < .001); socijalne svesnosti (z = 5.640, p < .001) i samoregulacije (z = 4.629, p < .001) sa zadovoljstvom životom. Rezultati ukazuju na važnost stimulisanja emocionalne angažovanosti učenika u školama, kako bi se stekli uslovi za ostvarivanje ličnih potencijala i dobrobiti učenika. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Društvo psihologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Psihologija između profesije i nauke | sr |
dc.subject | socioemocionalne veštine | sr |
dc.subject | emocionalna angažovanost | sr |
dc.subject | zadovoljstvo životom | sr |
dc.subject | srednjoškolci | sr |
dc.title | Socioemocionalne kompetencije, emocionalna angažovanost i zadovoljstvo životom kod beogradskih srednjoškolaca | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 61 | |
dc.citation.spage | 60 | |
dc.description.other | Knjiga rezimea : 70. kongres psihologa Srbije 25-28. maj 2022. | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2585/Socioemocionalne_kompetencije_emocionalna_angazovanost_i_zadovoljstvo_zivotom_kod_beogradskih_srednjoskolaca_2022.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4752 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |