Iskustva učitelja tokom stručnog usavršavanja uz podršku facilitatora
Teachers’ experiences throughout professional training with the help of facilitators
Апстракт
U savremenim koncepcijama stručnog usavršavanja nastavnika naglašava se
značaj podrške facilitatora. Polazeći od toga da je sagledavanje perspektive nastavnika
ključno za razumevanje tog procesa, cilj našeg istraživanja je bio da ispitamo kakva su
iskustva učitelja tokom kontinuiranog stručnog usavršavanja za primenu inovativnih metoda u nastavi, uz podršku facilitatora. Primenom kvalitativne tematske analize, analizirani su transkripti audio-snimaka proizvedenih tokom 18 individualnih razgovora koje
su facilitatori obavili sa tri učitelja jedne osnovne škole u Beogradu. Rezultati istraživanja
ukazuju na to da su iskustva učitelja u tom procesu generalno pozitivna i da je došlo do
preispitivanja postojeće prakse i implicitnih pedagoških uverenja, kao i do pozitivnih
pomaka u njihovom radu. Individualni rad facilitatora sa učiteljima, koji uključuje uzajamno poverenje, ima potencijal kada je u pitanju podsticanje i održavanje motivacije učitelja za primenu inovacija i dalje struč...no usavršavanje. Ukazano je na ključne implikacije
dobijenih nalaza i date su smernice za dalja istraživanja u toj oblasti.
The importance of facilitator support is given particular emphasis within the
modern conceptions of professional teacher training. Starting with the premise that perceiving teachers’ perspective is of vital importance for understanding this process, the
goal of our research was to examine the experiences of teachers throughout continual
professional training for the application of innovative teaching methods with the help of
facilitators. By applying qualitative thematic analysis, we have examined audio recording
transcripts created during 18 individual conversations that the facilitators conducted with
three teachers from a primary school in Belgrade. The results of the research show that
the experiences of teachers in this process are overall positive and that it prompted them
to reconsider existing practices and implicit pedagogical beliefs, and introduced positive
developments in their work. The individual work of facilitators with teachers founded on
trust demonstrates p...otential when it comes to encouragement and maintaining teachers’
motivation for implementing innovations and undergoing further professional training.
We have highlighted the key implications of the obtained findings and provided guidelines for further research in the area.
Кључне речи:
stručno usavršavanje / učitelj / facilitator / inovativne nastavne metode / refleksivni pristup nastavnoj praksi / professional training / teacher / facilitator / innovative teaching methods / reflective approach to teaching practiceИзвор:
Andragoške studije, 2020, 2, 169-193Издавач:
- Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Đević, Rajka AU - Vujačić, Milja PY - 2020 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/808 AB - U savremenim koncepcijama stručnog usavršavanja nastavnika naglašava se značaj podrške facilitatora. Polazeći od toga da je sagledavanje perspektive nastavnika ključno za razumevanje tog procesa, cilj našeg istraživanja je bio da ispitamo kakva su iskustva učitelja tokom kontinuiranog stručnog usavršavanja za primenu inovativnih metoda u nastavi, uz podršku facilitatora. Primenom kvalitativne tematske analize, analizirani su transkripti audio-snimaka proizvedenih tokom 18 individualnih razgovora koje su facilitatori obavili sa tri učitelja jedne osnovne škole u Beogradu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su iskustva učitelja u tom procesu generalno pozitivna i da je došlo do preispitivanja postojeće prakse i implicitnih pedagoških uverenja, kao i do pozitivnih pomaka u njihovom radu. Individualni rad facilitatora sa učiteljima, koji uključuje uzajamno poverenje, ima potencijal kada je u pitanju podsticanje i održavanje motivacije učitelja za primenu inovacija i dalje stručno usavršavanje. Ukazano je na ključne implikacije dobijenih nalaza i date su smernice za dalja istraživanja u toj oblasti. AB - The importance of facilitator support is given particular emphasis within the modern conceptions of professional teacher training. Starting with the premise that perceiving teachers’ perspective is of vital importance for understanding this process, the goal of our research was to examine the experiences of teachers throughout continual professional training for the application of innovative teaching methods with the help of facilitators. By applying qualitative thematic analysis, we have examined audio recording transcripts created during 18 individual conversations that the facilitators conducted with three teachers from a primary school in Belgrade. The results of the research show that the experiences of teachers in this process are overall positive and that it prompted them to reconsider existing practices and implicit pedagogical beliefs, and introduced positive developments in their work. The individual work of facilitators with teachers founded on trust demonstrates potential when it comes to encouragement and maintaining teachers’ motivation for implementing innovations and undergoing further professional training. We have highlighted the key implications of the obtained findings and provided guidelines for further research in the area. PB - Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju T2 - Andragoške studije T1 - Iskustva učitelja tokom stručnog usavršavanja uz podršku facilitatora T1 - Teachers’ experiences throughout professional training with the help of facilitators EP - 193 IS - 2 SP - 169 DO - 10.5937/AndStud2002169D ER -
@article{ author = "Đević, Rajka and Vujačić, Milja", year = "2020", abstract = "U savremenim koncepcijama stručnog usavršavanja nastavnika naglašava se značaj podrške facilitatora. Polazeći od toga da je sagledavanje perspektive nastavnika ključno za razumevanje tog procesa, cilj našeg istraživanja je bio da ispitamo kakva su iskustva učitelja tokom kontinuiranog stručnog usavršavanja za primenu inovativnih metoda u nastavi, uz podršku facilitatora. Primenom kvalitativne tematske analize, analizirani su transkripti audio-snimaka proizvedenih tokom 18 individualnih razgovora koje su facilitatori obavili sa tri učitelja jedne osnovne škole u Beogradu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su iskustva učitelja u tom procesu generalno pozitivna i da je došlo do preispitivanja postojeće prakse i implicitnih pedagoških uverenja, kao i do pozitivnih pomaka u njihovom radu. Individualni rad facilitatora sa učiteljima, koji uključuje uzajamno poverenje, ima potencijal kada je u pitanju podsticanje i održavanje motivacije učitelja za primenu inovacija i dalje stručno usavršavanje. Ukazano je na ključne implikacije dobijenih nalaza i date su smernice za dalja istraživanja u toj oblasti., The importance of facilitator support is given particular emphasis within the modern conceptions of professional teacher training. Starting with the premise that perceiving teachers’ perspective is of vital importance for understanding this process, the goal of our research was to examine the experiences of teachers throughout continual professional training for the application of innovative teaching methods with the help of facilitators. By applying qualitative thematic analysis, we have examined audio recording transcripts created during 18 individual conversations that the facilitators conducted with three teachers from a primary school in Belgrade. The results of the research show that the experiences of teachers in this process are overall positive and that it prompted them to reconsider existing practices and implicit pedagogical beliefs, and introduced positive developments in their work. The individual work of facilitators with teachers founded on trust demonstrates potential when it comes to encouragement and maintaining teachers’ motivation for implementing innovations and undergoing further professional training. We have highlighted the key implications of the obtained findings and provided guidelines for further research in the area.", publisher = "Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Andragoške studije", title = "Iskustva učitelja tokom stručnog usavršavanja uz podršku facilitatora, Teachers’ experiences throughout professional training with the help of facilitators", pages = "193-169", number = "2", doi = "10.5937/AndStud2002169D" }
Đević, R.,& Vujačić, M.. (2020). Iskustva učitelja tokom stručnog usavršavanja uz podršku facilitatora. in Andragoške studije Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju.(2), 169-193. https://doi.org/10.5937/AndStud2002169D
Đević R, Vujačić M. Iskustva učitelja tokom stručnog usavršavanja uz podršku facilitatora. in Andragoške studije. 2020;(2):169-193. doi:10.5937/AndStud2002169D .
Đević, Rajka, Vujačić, Milja, "Iskustva učitelja tokom stručnog usavršavanja uz podršku facilitatora" in Andragoške studije, no. 2 (2020):169-193, https://doi.org/10.5937/AndStud2002169D . .