Улога слободних активности у подстицању стваралачког рада, иницијативе и сарадње – когнитивни и социјални аспект
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Слободне активности у школи, како основној, тако и средњој,
представљају значајан сегмент васпитно-образовног процеса.
Оне чине слободнији и флексибилнији оквир школског деловања
којe омогућава лакше успостављање веза на релацији наставник–
ученик (Martinĉević, 2010). У оквиру слободних активности
наставницима се отвара могућност да њихове компетенције у
пуној мери дођу до изражаја, а ученицима да развију и испоље
интересовања за која није остављено довољно простора током
редовне наставе. Уједно кроз овај вид активности школа
проширује своју васпитно-образовну улогу и на слободно време
својих ученика, које они „добровољно жртвују“ како би
учествовали у додатним активностима које им се нуде. Богатство
и квалитет активности које школа нуди, њихова прилагођеност
развојним потребама и интересовањима ученика имају пресудни
значај за укључивање ученика у активности и за развој њихових
склоности, способности, интересовања, иницијативе и ства-
ралаштва.
Кључне речи:
основна школа / средња школа / васпитнообразовни процес / когнитивни аспект / социјални аспект / primary school / High School / educational process / cognitive aspect / social aspectИзвор:
Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, 2012, 2, 411-430Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 36
Колекције
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Радишић, Јелена PY - 2012 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/770 AB - Слободне активности у школи, како основној, тако и средњој, представљају значајан сегмент васпитно-образовног процеса. Оне чине слободнији и флексибилнији оквир школског деловања којe омогућава лакше успостављање веза на релацији наставник– ученик (Martinĉević, 2010). У оквиру слободних активности наставницима се отвара могућност да њихове компетенције у пуној мери дођу до изражаја, а ученицима да развију и испоље интересовања за која није остављено довољно простора током редовне наставе. Уједно кроз овај вид активности школа проширује своју васпитно-образовну улогу и на слободно време својих ученика, које они „добровољно жртвују“ како би учествовали у додатним активностима које им се нуде. Богатство и квалитет активности које школа нуди, њихова прилагођеност развојним потребама и интересовањима ученика имају пресудни значај за укључивање ученика у активности и за развој њихових склоности, способности, интересовања, иницијативе и ства- ралаштва. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део T1 - Улога слободних активности у подстицању стваралачког рада, иницијативе и сарадње – когнитивни и социјални аспект EP - 430 IS - 2 SP - 411 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_770 ER -
@inbook{ author = "Радишић, Јелена", year = "2012", abstract = "Слободне активности у школи, како основној, тако и средњој, представљају значајан сегмент васпитно-образовног процеса. Оне чине слободнији и флексибилнији оквир школског деловања којe омогућава лакше успостављање веза на релацији наставник– ученик (Martinĉević, 2010). У оквиру слободних активности наставницима се отвара могућност да њихове компетенције у пуној мери дођу до изражаја, а ученицима да развију и испоље интересовања за која није остављено довољно простора током редовне наставе. Уједно кроз овај вид активности школа проширује своју васпитно-образовну улогу и на слободно време својих ученика, које они „добровољно жртвују“ како би учествовали у додатним активностима које им се нуде. Богатство и квалитет активности које школа нуди, њихова прилагођеност развојним потребама и интересовањима ученика имају пресудни значај за укључивање ученика у активности и за развој њихових склоности, способности, интересовања, иницијативе и ства- ралаштва.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део", booktitle = "Улога слободних активности у подстицању стваралачког рада, иницијативе и сарадње – когнитивни и социјални аспект", pages = "430-411", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_770" }
Радишић, Ј.. (2012). Улога слободних активности у подстицању стваралачког рада, иницијативе и сарадње – когнитивни и социјални аспект. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део Београд : Институт за педагошка истраживања.(2), 411-430. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_770
Радишић Ј. Улога слободних активности у подстицању стваралачког рада, иницијативе и сарадње – когнитивни и социјални аспект. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део. 2012;(2):411-430. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_770 .
Радишић, Јелена, "Улога слободних активности у подстицању стваралачког рада, иницијативе и сарадње – когнитивни и социјални аспект" in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, no. 2 (2012):411-430, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_770 .