Приступ стваралачком раду, сарадњи и иницијативи код деце са сметњама у развоју у инклузивном образовању
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Последњих деценија инклузивно образовање је у фокусу многих
интердисциплинарних истраживања, законских регулатива и
реформи образовних система, али и даље постоје бројне
недоумице и тешкоће у теоријским разматрањима и практичној
реализацији ове идеје. Иако је термин инклузија врло често
употребљаван, посебно када се говори о образовним променама,
у пракси је и даље недовољно разумевање основних димензија
овог процеса. Инклузија се заснива на другачијем вредносном
систему и на њему заснованој филозофији образовања, а под-
разумева значајне промене у односу на програме рада, обра-
зовање учитеља и наставника, методе рада, начин оцењивања,
како би изашла у сусрет бројним различитостима, без обзира да
ли потичу од сметњи или имају друго порекло.
Ključne reči:
школа / инклузивно образовање / инклузија / деца са сметњама у развоју / school / inclusive education / inclusion / children with disabilitiesIzvor:
Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, 2012, 2, 329-363Izdavač:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
- Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu (RS-179034)
Napomena:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 36
Institucija/grupa
IPITY - CHAP AU - Лазаревић, Емилија PY - 2012 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/767 AB - Последњих деценија инклузивно образовање је у фокусу многих интердисциплинарних истраживања, законских регулатива и реформи образовних система, али и даље постоје бројне недоумице и тешкоће у теоријским разматрањима и практичној реализацији ове идеје. Иако је термин инклузија врло често употребљаван, посебно када се говори о образовним променама, у пракси је и даље недовољно разумевање основних димензија овог процеса. Инклузија се заснива на другачијем вредносном систему и на њему заснованој филозофији образовања, а под- разумева значајне промене у односу на програме рада, обра- зовање учитеља и наставника, методе рада, начин оцењивања, како би изашла у сусрет бројним различитостима, без обзира да ли потичу од сметњи или имају друго порекло. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део T1 - Приступ стваралачком раду, сарадњи и иницијативи код деце са сметњама у развоју у инклузивном образовању EP - 363 IS - 2 SP - 329 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_767 ER -
@inbook{ author = "Лазаревић, Емилија", year = "2012", abstract = "Последњих деценија инклузивно образовање је у фокусу многих интердисциплинарних истраживања, законских регулатива и реформи образовних система, али и даље постоје бројне недоумице и тешкоће у теоријским разматрањима и практичној реализацији ове идеје. Иако је термин инклузија врло често употребљаван, посебно када се говори о образовним променама, у пракси је и даље недовољно разумевање основних димензија овог процеса. Инклузија се заснива на другачијем вредносном систему и на њему заснованој филозофији образовања, а под- разумева значајне промене у односу на програме рада, обра- зовање учитеља и наставника, методе рада, начин оцењивања, како би изашла у сусрет бројним различитостима, без обзира да ли потичу од сметњи или имају друго порекло.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део", booktitle = "Приступ стваралачком раду, сарадњи и иницијативи код деце са сметњама у развоју у инклузивном образовању", pages = "363-329", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_767" }
Лазаревић, Е.. (2012). Приступ стваралачком раду, сарадњи и иницијативи код деце са сметњама у развоју у инклузивном образовању. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део Београд : Институт за педагошка истраживања.(2), 329-363. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_767
Лазаревић Е. Приступ стваралачком раду, сарадњи и иницијативи код деце са сметњама у развоју у инклузивном образовању. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део. 2012;(2):329-363. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_767 .
Лазаревић, Емилија, "Приступ стваралачком раду, сарадњи и иницијативи код деце са сметњама у развоју у инклузивном образовању" in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, no. 2 (2012):329-363, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_767 .