Da li će intrapersonalna inteligencija spasiti ili uništiti čoveka
Intrapersonal intelligence – saving or destroying humans
Апстракт
Intrapersonalna inteligencija je pretpostavka kreativne produkcije i originalnih
doprinosa koji razlikuju čoveka od mašine na sadašnjem stupnju razvoja. Čovekove funkcije se uvećavaju
tehnološkim dodacima koji su sve moćniji i uticajniji. Kompjuter, mobilni telefon i internet više nisu
samo pomagači već ravnopravno sa ljudima učestvuju u digitalnoj kulturi. Proizvodnja robota, koji
razvijaju responzivno ponašanje prema zahtevima iz okruženja, umanjuje razlike između čoveka i mašine,
svodeći ih na nepredvidivost čovekovog ponašanja i njegove slabosti, dok je mašina programirana da bira
najefikasnije rešenje. Da li će introspekcija, kapacitet za samorefleksiju i emocije ostati svojstvo čoveka,
bez obzira koliko mašine budu napredovale, ili je pitanje vremena kada će i ove karakteristike postati
svojstvo mašina? Kako će teći individualni razvoj čoveka i gde je mesto obrazovanja i škole u tom
procesu?
Intrapersonal intelligence is a precondition for the creative production and original
contribution that marks a distinction between humans and the machine at the current level of
development. Human functions are amplified by technological devices that are becoming increasingly
powerful and influential. Computers, mobile phones and the internet do not serve as technological aids
anymore, but as equal participants in the digital culture. Construction of robots which are responsive to
requests from their surroundings reduces the difference between humans and the machine to
unpredictability of human behavior and its weaknesses, while the machine offers the most efficient
solution. Are introspective and self-reflective capacities and emotions going to remain solely human
qualities in spite of machine development or is it the matter of time when these qualities would become
characteristics of machine? How will human individual development unfold and what would be the role
of educat...ion and the school in that process?
Кључне речи:
digitalna kultura / intrapersonalna inteligencija / kreativna produkcija / originalni doprinosi / creative contributions / creative production / digital culture / intrapersonal intelligenceИзвор:
Interpersonalna darovitost - mogućnosti razvoja, 2017, 22, 119-128Издавач:
- Vršac : Visoka škola strukovnih studija za vaspitače "Mihailo Palov"
- Arad : Univerzitatea de Vest "Aurel Vlaicu"
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Maksić, Slavica PY - 2017 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/729 AB - Intrapersonalna inteligencija je pretpostavka kreativne produkcije i originalnih doprinosa koji razlikuju čoveka od mašine na sadašnjem stupnju razvoja. Čovekove funkcije se uvećavaju tehnološkim dodacima koji su sve moćniji i uticajniji. Kompjuter, mobilni telefon i internet više nisu samo pomagači već ravnopravno sa ljudima učestvuju u digitalnoj kulturi. Proizvodnja robota, koji razvijaju responzivno ponašanje prema zahtevima iz okruženja, umanjuje razlike između čoveka i mašine, svodeći ih na nepredvidivost čovekovog ponašanja i njegove slabosti, dok je mašina programirana da bira najefikasnije rešenje. Da li će introspekcija, kapacitet za samorefleksiju i emocije ostati svojstvo čoveka, bez obzira koliko mašine budu napredovale, ili je pitanje vremena kada će i ove karakteristike postati svojstvo mašina? Kako će teći individualni razvoj čoveka i gde je mesto obrazovanja i škole u tom procesu? AB - Intrapersonal intelligence is a precondition for the creative production and original contribution that marks a distinction between humans and the machine at the current level of development. Human functions are amplified by technological devices that are becoming increasingly powerful and influential. Computers, mobile phones and the internet do not serve as technological aids anymore, but as equal participants in the digital culture. Construction of robots which are responsive to requests from their surroundings reduces the difference between humans and the machine to unpredictability of human behavior and its weaknesses, while the machine offers the most efficient solution. Are introspective and self-reflective capacities and emotions going to remain solely human qualities in spite of machine development or is it the matter of time when these qualities would become characteristics of machine? How will human individual development unfold and what would be the role of education and the school in that process? PB - Vršac : Visoka škola strukovnih studija za vaspitače "Mihailo Palov" PB - Arad : Univerzitatea de Vest "Aurel Vlaicu" T2 - Interpersonalna darovitost - mogućnosti razvoja T1 - Da li će intrapersonalna inteligencija spasiti ili uništiti čoveka T1 - Intrapersonal intelligence – saving or destroying humans EP - 128 SP - 119 VL - 22 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_729 ER -
@inbook{ author = "Maksić, Slavica", year = "2017", abstract = "Intrapersonalna inteligencija je pretpostavka kreativne produkcije i originalnih doprinosa koji razlikuju čoveka od mašine na sadašnjem stupnju razvoja. Čovekove funkcije se uvećavaju tehnološkim dodacima koji su sve moćniji i uticajniji. Kompjuter, mobilni telefon i internet više nisu samo pomagači već ravnopravno sa ljudima učestvuju u digitalnoj kulturi. Proizvodnja robota, koji razvijaju responzivno ponašanje prema zahtevima iz okruženja, umanjuje razlike između čoveka i mašine, svodeći ih na nepredvidivost čovekovog ponašanja i njegove slabosti, dok je mašina programirana da bira najefikasnije rešenje. Da li će introspekcija, kapacitet za samorefleksiju i emocije ostati svojstvo čoveka, bez obzira koliko mašine budu napredovale, ili je pitanje vremena kada će i ove karakteristike postati svojstvo mašina? Kako će teći individualni razvoj čoveka i gde je mesto obrazovanja i škole u tom procesu?, Intrapersonal intelligence is a precondition for the creative production and original contribution that marks a distinction between humans and the machine at the current level of development. Human functions are amplified by technological devices that are becoming increasingly powerful and influential. Computers, mobile phones and the internet do not serve as technological aids anymore, but as equal participants in the digital culture. Construction of robots which are responsive to requests from their surroundings reduces the difference between humans and the machine to unpredictability of human behavior and its weaknesses, while the machine offers the most efficient solution. Are introspective and self-reflective capacities and emotions going to remain solely human qualities in spite of machine development or is it the matter of time when these qualities would become characteristics of machine? How will human individual development unfold and what would be the role of education and the school in that process?", publisher = "Vršac : Visoka škola strukovnih studija za vaspitače "Mihailo Palov", Arad : Univerzitatea de Vest "Aurel Vlaicu"", journal = "Interpersonalna darovitost - mogućnosti razvoja", booktitle = "Da li će intrapersonalna inteligencija spasiti ili uništiti čoveka, Intrapersonal intelligence – saving or destroying humans", pages = "128-119", volume = "22", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_729" }
Maksić, S.. (2017). Da li će intrapersonalna inteligencija spasiti ili uništiti čoveka. in Interpersonalna darovitost - mogućnosti razvoja Vršac : Visoka škola strukovnih studija za vaspitače "Mihailo Palov"., 22, 119-128. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_729
Maksić S. Da li će intrapersonalna inteligencija spasiti ili uništiti čoveka. in Interpersonalna darovitost - mogućnosti razvoja. 2017;22:119-128. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_729 .
Maksić, Slavica, "Da li će intrapersonalna inteligencija spasiti ili uništiti čoveka" in Interpersonalna darovitost - mogućnosti razvoja, 22 (2017):119-128, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_729 .