Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika
The needs of primary schools in Serbia during the covid-19 pandemic in the context of prevention of risky behaviors of students: a teacher's perspective
Аутори
Popović-Ćitić, BranislavaBukvić Branković, Lidija
Kovačević-Lepojević, Marina
Paraušić, Ana
Stojanović, Marija
Извештај (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Zdravstvena kriza izazvana pandemijom virusa korona (COVID-19) donela je mnoge promene
u funkcionisanju svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema u svetu i Srbiji. Uvođenje
onlajn nastave, smanjenje broja učenika po grupama i obavezna fizička distanca uz
dezinfekcione mere glavni su faktori koji su obojili realizaciju nastave od početka pandemije.
Fokus svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema, a i društva u celini bila je organizacija
nastave, sa ciljem da se kontinuitet u radu sa učenicima održi, a da se iznađu modaliteti
nastave koji bi omogućili njeno uspešno izvođenje uz smanjenje rizika od zaraze virusom.
Zbog svih ovih elemenata, kompletan školski „život“ školske 2020/2021. godine bio
je prvenstveno usmeren na odgovor na akademske potrebe učenika, a sve ostalo je stavljeno
u drugi plan.
Кључне речи:
učenici / COVID-19 / ponašanje / istraživanje / Srbija / vanredne situacije / upravljanje / osnovne škole / nastavnici / ponašanje / kovid 19 / pandemija / students / pandemic / Serbia / research / behavior / serbia teachers / elementary schools / management / serbia emergenciesИзвор:
2021Издавач:
- Beograd : CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine
Напомена:
- Istraživački izveštaj kreiran je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju - naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji sprovodi CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji. Objavljivanje ove publikacije podržala je Misija OEBS-a u Srbiji. Stavovi izraženi u ovoj publikaciji pripadaju isključivo autorima i ne predstavljaju nužno stav Misije OEBS-a u Srbiji. Sve reči upotrebljene u muškom rodu podjednako se odnose na muški i ženski pol.
Институција/група
IPITY - RPRT AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Bukvić Branković, Lidija AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Paraušić, Ana AU - Stojanović, Marija PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/718 AB - Zdravstvena kriza izazvana pandemijom virusa korona (COVID-19) donela je mnoge promene u funkcionisanju svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema u svetu i Srbiji. Uvođenje onlajn nastave, smanjenje broja učenika po grupama i obavezna fizička distanca uz dezinfekcione mere glavni su faktori koji su obojili realizaciju nastave od početka pandemije. Fokus svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema, a i društva u celini bila je organizacija nastave, sa ciljem da se kontinuitet u radu sa učenicima održi, a da se iznađu modaliteti nastave koji bi omogućili njeno uspešno izvođenje uz smanjenje rizika od zaraze virusom. Zbog svih ovih elemenata, kompletan školski „život“ školske 2020/2021. godine bio je prvenstveno usmeren na odgovor na akademske potrebe učenika, a sve ostalo je stavljeno u drugi plan. PB - Beograd : CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine T1 - Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika T1 - The needs of primary schools in Serbia during the covid-19 pandemic in the context of prevention of risky behaviors of students: a teacher's perspective UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_718 ER -
@techreport{ author = "Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija", year = "2021", abstract = "Zdravstvena kriza izazvana pandemijom virusa korona (COVID-19) donela je mnoge promene u funkcionisanju svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema u svetu i Srbiji. Uvođenje onlajn nastave, smanjenje broja učenika po grupama i obavezna fizička distanca uz dezinfekcione mere glavni su faktori koji su obojili realizaciju nastave od početka pandemije. Fokus svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema, a i društva u celini bila je organizacija nastave, sa ciljem da se kontinuitet u radu sa učenicima održi, a da se iznađu modaliteti nastave koji bi omogućili njeno uspešno izvođenje uz smanjenje rizika od zaraze virusom. Zbog svih ovih elemenata, kompletan školski „život“ školske 2020/2021. godine bio je prvenstveno usmeren na odgovor na akademske potrebe učenika, a sve ostalo je stavljeno u drugi plan.", publisher = "Beograd : CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine", title = "Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika, The needs of primary schools in Serbia during the covid-19 pandemic in the context of prevention of risky behaviors of students: a teacher's perspective", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_718" }
Popović-Ćitić, B., Bukvić Branković, L., Kovačević-Lepojević, M., Paraušić, A.,& Stojanović, M.. (2021). Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika. Beograd : CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_718
Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L, Kovačević-Lepojević M, Paraušić A, Stojanović M. Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika. 2021;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_718 .
Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, Kovačević-Lepojević, Marina, Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, "Potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika" (2021), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_718 .