Управљање креативношћу и иновацијама у организацији
Abstract
Tema upravljanje kreativnošću i inovacijama u organizaciji postaje predmet intenzivnog proučavanja od kraja XX veka, a interesovanje s vremenom raste. U ovom radu je učinjen pokušaj da se napravi pregled stanja u oblasti. Poglavlje započinje kratkim osvrtom na spoznavanje potrebe za inovacijama u industrijskim i privrednim organizacijama, i angažovanje uprave preduzeća u podsticanju zaposlenih da inoviraju radni proces. Isti odeljak sadrži opis ljudskih resursa u aktuelnom društvenom trenutku, koji odlikuju globalizam i digitalna kultura. U drugom delu rada, predstavljeni su osnovni koncepti, kreativnost, inovacija i upravljanje kreativnošću i inovacijama. U trećem delu rada, dat je širi pregled vodećih paradigmi, perspektiva i pristupa upravljanju kreativnošću i inovacijama u organizaciji, koji je ilustrovan primerima teorijskih i istraživačkih radova izabranih autora. Poglavlje se završava autorkinim viđenjem razmatranih tumačenja upravljanja kreativnošću i inovacijama i pretpostavka...ma o pravcima daljeg razvoja u ovoj oblasti. Zaključeno je da je potrebno da se kreativnost i inovacije pažljivo planiraju kroz sistem upravljanja kreativnošću i inovacijama u organizacijama. Obezbeđivanje uslova za kreativnost i inovacije ne znači da će se one obavezno javiti. Ono što znamo jeste u kakvim uslovima su određeni ljudi bili kreativni u organizaciji. Uslovi su raznovrsni i možda je to glavna odlika okruženja: sloboda kretanja i misli, sa mogućnošću napuštanja ili stavljanja sa strane postojećih pravila u izvođenju zadataka, komunikaciji sa saradnicima i pretpostavljenima, ostvarivanju norme, očekivane efektivnosti itd.
Keywords:
креативност / иновације / организацијаSource:
Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације, 2015, 118-136Publisher:
- Београд : Центар за примењену психологију
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
- From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Collections
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Maksić, Slavica PY - 2015 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/712 AB - Tema upravljanje kreativnošću i inovacijama u organizaciji postaje predmet intenzivnog proučavanja od kraja XX veka, a interesovanje s vremenom raste. U ovom radu je učinjen pokušaj da se napravi pregled stanja u oblasti. Poglavlje započinje kratkim osvrtom na spoznavanje potrebe za inovacijama u industrijskim i privrednim organizacijama, i angažovanje uprave preduzeća u podsticanju zaposlenih da inoviraju radni proces. Isti odeljak sadrži opis ljudskih resursa u aktuelnom društvenom trenutku, koji odlikuju globalizam i digitalna kultura. U drugom delu rada, predstavljeni su osnovni koncepti, kreativnost, inovacija i upravljanje kreativnošću i inovacijama. U trećem delu rada, dat je širi pregled vodećih paradigmi, perspektiva i pristupa upravljanju kreativnošću i inovacijama u organizaciji, koji je ilustrovan primerima teorijskih i istraživačkih radova izabranih autora. Poglavlje se završava autorkinim viđenjem razmatranih tumačenja upravljanja kreativnošću i inovacijama i pretpostavkama o pravcima daljeg razvoja u ovoj oblasti. Zaključeno je da je potrebno da se kreativnost i inovacije pažljivo planiraju kroz sistem upravljanja kreativnošću i inovacijama u organizacijama. Obezbeđivanje uslova za kreativnost i inovacije ne znači da će se one obavezno javiti. Ono što znamo jeste u kakvim uslovima su određeni ljudi bili kreativni u organizaciji. Uslovi su raznovrsni i možda je to glavna odlika okruženja: sloboda kretanja i misli, sa mogućnošću napuštanja ili stavljanja sa strane postojećih pravila u izvođenju zadataka, komunikaciji sa saradnicima i pretpostavljenima, ostvarivanju norme, očekivane efektivnosti itd. PB - Београд : Центар за примењену психологију T2 - Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације T1 - Управљање креативношћу и иновацијама у организацији EP - 136 SP - 118 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_712 ER -
@inbook{ author = "Maksić, Slavica", year = "2015", abstract = "Tema upravljanje kreativnošću i inovacijama u organizaciji postaje predmet intenzivnog proučavanja od kraja XX veka, a interesovanje s vremenom raste. U ovom radu je učinjen pokušaj da se napravi pregled stanja u oblasti. Poglavlje započinje kratkim osvrtom na spoznavanje potrebe za inovacijama u industrijskim i privrednim organizacijama, i angažovanje uprave preduzeća u podsticanju zaposlenih da inoviraju radni proces. Isti odeljak sadrži opis ljudskih resursa u aktuelnom društvenom trenutku, koji odlikuju globalizam i digitalna kultura. U drugom delu rada, predstavljeni su osnovni koncepti, kreativnost, inovacija i upravljanje kreativnošću i inovacijama. U trećem delu rada, dat je širi pregled vodećih paradigmi, perspektiva i pristupa upravljanju kreativnošću i inovacijama u organizaciji, koji je ilustrovan primerima teorijskih i istraživačkih radova izabranih autora. Poglavlje se završava autorkinim viđenjem razmatranih tumačenja upravljanja kreativnošću i inovacijama i pretpostavkama o pravcima daljeg razvoja u ovoj oblasti. Zaključeno je da je potrebno da se kreativnost i inovacije pažljivo planiraju kroz sistem upravljanja kreativnošću i inovacijama u organizacijama. Obezbeđivanje uslova za kreativnost i inovacije ne znači da će se one obavezno javiti. Ono što znamo jeste u kakvim uslovima su određeni ljudi bili kreativni u organizaciji. Uslovi su raznovrsni i možda je to glavna odlika okruženja: sloboda kretanja i misli, sa mogućnošću napuštanja ili stavljanja sa strane postojećih pravila u izvođenju zadataka, komunikaciji sa saradnicima i pretpostavljenima, ostvarivanju norme, očekivane efektivnosti itd.", publisher = "Београд : Центар за примењену психологију", journal = "Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације", booktitle = "Управљање креативношћу и иновацијама у организацији", pages = "136-118", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_712" }
Maksić, S.. (2015). Управљање креативношћу и иновацијама у организацији. in Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације Београд : Центар за примењену психологију., 118-136. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_712
Maksić S. Управљање креативношћу и иновацијама у организацији. in Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације. 2015;:118-136. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_712 .
Maksić, Slavica, "Управљање креативношћу и иновацијама у организацији" in Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације (2015):118-136, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_712 .