Приказ основних података о документу

TIMSS 2003 - self-koncept i ciljevi učenja kao motivacioni činioci matematičkog postignuća učenika

dc.creatorMirkov, Snežana
dc.creatorJanjetović, Dragan D.
dc.date.accessioned2021-03-17T13:24:30Z
dc.date.available2021-03-17T13:24:30Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/69
dc.description.abstractThe paper presents a portion of the findings obtained by the international comparative examination of academic attainments in mathematics (TIMSS 2003). The sample comprised 4537 students of the eighth (final) year of primary schools in Serbia. The correlation analysis included: general mathematics knowledge test score, a scaled score of the mathematics self-concept, scale scores of various aspects of attributing importance to mathematics (these were treated as study aims), as well as sex differences. The results show that the self-concept is in a higher positive correlation with the knowledge test results compared to other variables. All examined study aims were in positive correlation with the self-concept. No sex differences were found regarding attainment or any other examined variable. A positive correlation was found between various study aims. The obtained findings of the relations between the self-concept and attainment, as well as between the self-concept and study aims are in accord with the findings of numerous other researches, especially in the context of the theory of self-regulated learning.en
dc.description.abstractU radu je prezentiran deo nalaza dobijenih međunarodnim komparativnim proučavanjem obrazovnih postignuća u matematici (TIMSS 2003). Uzorak je obuhvatio 4537 učenika osmog razreda osnovnih škola iz Srbije. U korelacionu analizu uključeni su: opšti skor na testu znanja iz matematike skor na skali matematičkog self-koncepta, skorovi na skali koja ispituje različite aspekte pridavanja značaja matematici (tretirane kao ciljevi učenja) i podaci o polu učenika. Rezultati pokazuju da je matematički self-koncept jače povezan sa postignućem na testu znanja iz matematike, u odnosu na druge varijable. Utvrđeno je da su svi ispitivani ciljevi učenja matematike u pozitivnoj korelaciji sa matematičkim self-konceptom. Nisu dobijene polne razlike ni u odnosu na postignuće, ni u odnosu na druge ispitivane varijable. Pokazalo se da postoji pozitivna korelacija između različitih ciljeva učenja matematike. Dobijeni nalazi o postojanju veza između self-koncepta i postignuća, kao i između self-koncepta i ciljeva učenja, u skladu su sa nalazima drugim istraživanja, naročito u kontekstu teorije samoregulisanog učenja.sr
dc.publisherBeograd : Pedagoško društvo Srbije
dc.publisherBeograd : Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju
dc.relationProjekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 1429: Vaspitanje i obrazovanje za izazove demokratskog društva
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectmathematics attainmenten
dc.subjectmotivational factorsen
dc.subjectself-concepten
dc.subjectstudy aimsen
dc.subjectprimary school studentsen
dc.subjectsexen
dc.subjectmatematičko postignućesr
dc.subjectmotivacioni činiocisr
dc.subjectself-konceptsr
dc.subjectciljevi učenjasr
dc.subjectučenici osnovne školesr
dc.subjectpol učenikasr
dc.titleTIMSS 2003 : Self-concept and study aims as motivational factors in mathematics attainmenten
dc.titleTIMSS 2003 - self-koncept i ciljevi učenja kao motivacioni činioci matematičkog postignuća učenikasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage167
dc.citation.issue2-3
dc.citation.other53(2-3): 155-167
dc.citation.spage155
dc.citation.volume53
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1549/TIMSS2003_self_concept_2004.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_69
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу