dc.contributor | Đerić, Ivana | |
dc.contributor | Gutvajn, Nikoleta | |
dc.contributor | Jošić, Smiljana | |
dc.contributor | Ševa, Nada | |
dc.creator | Stanišić, Jelena | |
dc.creator | Blagdanić, Sanja | |
dc.creator | Marušić Jablanović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2021-10-28T11:10:28Z | |
dc.date.available | 2021-10-28T11:10:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-156-2 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/654 | |
dc.description.abstract | Poznavanje prirodnih nauka predstavlja temelj čovekovih aktivnosti u mnogim oblastima
života. Budući da predstavlјaju jednu od osnovnih oblasti lјudskog znanja i delatnosti,
prirodne nauke su zastuplјene od predškolskog uzrasta u kurikulumima različitih
obrazovnih sistema. Program predškolskog vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije
svrstava matematičke, naučne i tehnološke kompetencije među klјučne kompetencije za
celoživotno učenje (Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, 2018). Savet
Evropske unije prepoznaje matematičku kompetenciju sa osnovama prirodnih nauka i
tehnologije u svom okviru klјučnih kompetencija. U okviru pomenute kompetencije
se domen prirodnih nauka i tehnologije određuje kao sposobnost i spremnost da se
koristi skup znanja i metoda kako bi se objasnio svet prirode, formulisala pitanja i izveli
zaklјučci zasnovani na dokazima, ali i kao preuzimanje uloge odgovornog građanina i
razumevanje promena do kojih dovodi lјudska aktivnost u oblasti prirodnih nauka (The
Council of European Union, 2018). Osim ostvarivanja dobrobiti pojedinca, obrazovanje
u oblasti prirodnih nauka i matematike predstavlja strateški važan cilј svake zemlјe koja
teži kompetitivnosti u međunarodnom kontekstu, zbog čega se posebna pažnja poklanja
rezultatima međunarodnih studija postignuća učenika u pomenutim oblastima. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagoška istraživanja | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka | sr |
dc.subject | prirodne nauke | sr |
dc.subject | biologija | sr |
dc.subject | greške učenika | sr |
dc.subject | zadatak iz biologije | sr |
dc.subject | predškolski uzrast | sr |
dc.subject | vaspitanje i obrazovanje | sr |
dc.title | Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 219 | |
dc.citation.spage | 193 | |
dc.description.other | Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53 | sr |
dc.description.other | Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International
Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj
knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021. | |
dc.description.other | Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja
donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu
sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja. | |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1961/Greske_ucenika_u_resavanju_TIMSS_2019_zadataka_oblast_biologija_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |