Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju
Relationship of altruistically motivated teachers towards peer violence
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu se ukazuje na značaj koji motivacija za izbor nastavničke profesije ima na rad nastavnika i
njihovo suočavanje sa različitim problemima u nastavničkoj praksi. Istraživanja potvrđuju da u
populaciji nastavnika ima najviše onih koji su altruistički motivisani, pa je zanimljivo ispitati njihov
odnos prema izazovima sa kojima se suočavaju u svom poslu. Bavljenje problemima vršnjačkog
nasilja u osnovnim školama u Crnoj Gori jedan je od najvažnijih zadataka odeljenskih starešina. S
tim u vezi, cilj istraživanja jeste da utvrdimo kakav odnos prema vršnjačkom nasilju imaju altruistički
motivisane odeljenske starešine. Primenjen je miks-metodski pristup. U kvantitativnom delu
istraživanja korišćena je skala procene motiva za izbor nastavničke profesije, što je poslužilo da
se iz celokupnog uzorka izdvoje altruistički motivisane odeljenske starešine. U kvalitativnom delu
istraživanja primijenjena je tematska analiza sadržaja. Analizirani su odgovori dobijeni tokom
polustrukturir...anih intervjua u kojima je učestvovalo 48 odeljenskih starešina iz 5 osnovnih škola iz
Podgorice, kako bi se sagledao njihov odnos prema vršnjačkom nasilju. Rezultati ukazuju na to da su
odeljenske starešine najčešće suočene sa verbalnim vršnjačkim nasiljem među svojim učenicima i da
pokazuju inicijativu i spremnost da identifikuju, spreče i rešavaju pojedinačne slučajeve vršnjačkog
nasilja. Prevenciju vršnjačkog nasilja planiraju kroz konkretne aktivnosti u okviru posebnih programa
rada odeljenskih starešina. Da bi sprečili i razrešili slučajeve vršnjačkog nasilja, ohrabruju učenike
da govore o ovom problemu. Nalazi upućuju i na to da odeljenske starešine pokazuju inicijativu za
lični profesionalni razvoj, birajući akreditovane programe stručnog usavršavanja iz oblasti vršnjačkog
nasilja. Implikacije istraživanja se odnose na selekciju budućih studenata nastavničkih fakulteta, dalje
stručno usavršavanje i sistemsku podršku koju bi trebalo da dobiju u školi u kojoj su zaposleni.
The work points to significance of motivation when choosing a profession of a teacher for the teachers’
work and the way they handle various problems that occur in teaching practice. Research confirms
that majority of the teaching population is altruistically motivated, so it is interesting to analyse their
attitude to challenges they face in their work. Dealing with peer violence in schools in Montenegro
is one the most important tasks of class-masters. Therefore, the goal of this research is to determine
the relationship of altruistically motivated class-masters to peer violence. We applied mix-method
approach. In the quantitative part of the research, we used the scale of estimating the motivation
for choosing the profession of a teacher, which served to single out altruistically motivated classmasters
from the total sample. In the qualitative part of the research, we applied thematic analysis
of the contents. We analysed responses gained through semi-structured interviews ...in which 48
class-masters from 5 elementary schools in Podgorica took part, with a goal of gaining insight into
their standpoints regarding the peer violence. The results point to the fact that the class-masters
often witness verbal peer violence among their students, and that they demonstrate initiative and
readiness to identify, prevent and resolve individual cases of peer violence. They plan the prevention
of peer violence through particular activities within the special programs within a class-masters’
work. In order to prevent and resolve peer violence, they encourage the students to talk about their
issues. The results point to the fact that they also demonstrate personal initiative for professional
development, choosing accredited professional training programmes in the area of peer violence.
The key implications of the research refer to selection of the future students of teaching faculties,
further professional development and systemic support they should receive in schools where they
work.
Кључне речи:
altruistička motivacija / odjeljenske starješine / vršnjačko nasilje / učenici / izazovi u poslu nastavnika / altruistic motivation / class-masters / peer violence / students / challenges in teaching professionИзвор:
Obrazovanje u funkciji modernizacije društva, 2019, 120-121Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Напомена:
- Zbornik rezimea / 24. Međunarodna naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa
- Book of abstracts / 24th International Scientific Conference "Educational Research and School Practice"
Институција/група
IPITY - CONF AU - Todorović, Katarina PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/584 AB - U radu se ukazuje na značaj koji motivacija za izbor nastavničke profesije ima na rad nastavnika i njihovo suočavanje sa različitim problemima u nastavničkoj praksi. Istraživanja potvrđuju da u populaciji nastavnika ima najviše onih koji su altruistički motivisani, pa je zanimljivo ispitati njihov odnos prema izazovima sa kojima se suočavaju u svom poslu. Bavljenje problemima vršnjačkog nasilja u osnovnim školama u Crnoj Gori jedan je od najvažnijih zadataka odeljenskih starešina. S tim u vezi, cilj istraživanja jeste da utvrdimo kakav odnos prema vršnjačkom nasilju imaju altruistički motivisane odeljenske starešine. Primenjen je miks-metodski pristup. U kvantitativnom delu istraživanja korišćena je skala procene motiva za izbor nastavničke profesije, što je poslužilo da se iz celokupnog uzorka izdvoje altruistički motivisane odeljenske starešine. U kvalitativnom delu istraživanja primijenjena je tematska analiza sadržaja. Analizirani su odgovori dobijeni tokom polustrukturiranih intervjua u kojima je učestvovalo 48 odeljenskih starešina iz 5 osnovnih škola iz Podgorice, kako bi se sagledao njihov odnos prema vršnjačkom nasilju. Rezultati ukazuju na to da su odeljenske starešine najčešće suočene sa verbalnim vršnjačkim nasiljem među svojim učenicima i da pokazuju inicijativu i spremnost da identifikuju, spreče i rešavaju pojedinačne slučajeve vršnjačkog nasilja. Prevenciju vršnjačkog nasilja planiraju kroz konkretne aktivnosti u okviru posebnih programa rada odeljenskih starešina. Da bi sprečili i razrešili slučajeve vršnjačkog nasilja, ohrabruju učenike da govore o ovom problemu. Nalazi upućuju i na to da odeljenske starešine pokazuju inicijativu za lični profesionalni razvoj, birajući akreditovane programe stručnog usavršavanja iz oblasti vršnjačkog nasilja. Implikacije istraživanja se odnose na selekciju budućih studenata nastavničkih fakulteta, dalje stručno usavršavanje i sistemsku podršku koju bi trebalo da dobiju u školi u kojoj su zaposleni. AB - The work points to significance of motivation when choosing a profession of a teacher for the teachers’ work and the way they handle various problems that occur in teaching practice. Research confirms that majority of the teaching population is altruistically motivated, so it is interesting to analyse their attitude to challenges they face in their work. Dealing with peer violence in schools in Montenegro is one the most important tasks of class-masters. Therefore, the goal of this research is to determine the relationship of altruistically motivated class-masters to peer violence. We applied mix-method approach. In the quantitative part of the research, we used the scale of estimating the motivation for choosing the profession of a teacher, which served to single out altruistically motivated classmasters from the total sample. In the qualitative part of the research, we applied thematic analysis of the contents. We analysed responses gained through semi-structured interviews in which 48 class-masters from 5 elementary schools in Podgorica took part, with a goal of gaining insight into their standpoints regarding the peer violence. The results point to the fact that the class-masters often witness verbal peer violence among their students, and that they demonstrate initiative and readiness to identify, prevent and resolve individual cases of peer violence. They plan the prevention of peer violence through particular activities within the special programs within a class-masters’ work. In order to prevent and resolve peer violence, they encourage the students to talk about their issues. The results point to the fact that they also demonstrate personal initiative for professional development, choosing accredited professional training programmes in the area of peer violence. The key implications of the research refer to selection of the future students of teaching faculties, further professional development and systemic support they should receive in schools where they work. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja C3 - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva T1 - Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju T1 - Relationship of altruistically motivated teachers towards peer violence EP - 121 SP - 120 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_584 ER -
@conference{ author = "Todorović, Katarina", year = "2019", abstract = "U radu se ukazuje na značaj koji motivacija za izbor nastavničke profesije ima na rad nastavnika i njihovo suočavanje sa različitim problemima u nastavničkoj praksi. Istraživanja potvrđuju da u populaciji nastavnika ima najviše onih koji su altruistički motivisani, pa je zanimljivo ispitati njihov odnos prema izazovima sa kojima se suočavaju u svom poslu. Bavljenje problemima vršnjačkog nasilja u osnovnim školama u Crnoj Gori jedan je od najvažnijih zadataka odeljenskih starešina. S tim u vezi, cilj istraživanja jeste da utvrdimo kakav odnos prema vršnjačkom nasilju imaju altruistički motivisane odeljenske starešine. Primenjen je miks-metodski pristup. U kvantitativnom delu istraživanja korišćena je skala procene motiva za izbor nastavničke profesije, što je poslužilo da se iz celokupnog uzorka izdvoje altruistički motivisane odeljenske starešine. U kvalitativnom delu istraživanja primijenjena je tematska analiza sadržaja. Analizirani su odgovori dobijeni tokom polustrukturiranih intervjua u kojima je učestvovalo 48 odeljenskih starešina iz 5 osnovnih škola iz Podgorice, kako bi se sagledao njihov odnos prema vršnjačkom nasilju. Rezultati ukazuju na to da su odeljenske starešine najčešće suočene sa verbalnim vršnjačkim nasiljem među svojim učenicima i da pokazuju inicijativu i spremnost da identifikuju, spreče i rešavaju pojedinačne slučajeve vršnjačkog nasilja. Prevenciju vršnjačkog nasilja planiraju kroz konkretne aktivnosti u okviru posebnih programa rada odeljenskih starešina. Da bi sprečili i razrešili slučajeve vršnjačkog nasilja, ohrabruju učenike da govore o ovom problemu. Nalazi upućuju i na to da odeljenske starešine pokazuju inicijativu za lični profesionalni razvoj, birajući akreditovane programe stručnog usavršavanja iz oblasti vršnjačkog nasilja. Implikacije istraživanja se odnose na selekciju budućih studenata nastavničkih fakulteta, dalje stručno usavršavanje i sistemsku podršku koju bi trebalo da dobiju u školi u kojoj su zaposleni., The work points to significance of motivation when choosing a profession of a teacher for the teachers’ work and the way they handle various problems that occur in teaching practice. Research confirms that majority of the teaching population is altruistically motivated, so it is interesting to analyse their attitude to challenges they face in their work. Dealing with peer violence in schools in Montenegro is one the most important tasks of class-masters. Therefore, the goal of this research is to determine the relationship of altruistically motivated class-masters to peer violence. We applied mix-method approach. In the quantitative part of the research, we used the scale of estimating the motivation for choosing the profession of a teacher, which served to single out altruistically motivated classmasters from the total sample. In the qualitative part of the research, we applied thematic analysis of the contents. We analysed responses gained through semi-structured interviews in which 48 class-masters from 5 elementary schools in Podgorica took part, with a goal of gaining insight into their standpoints regarding the peer violence. The results point to the fact that the class-masters often witness verbal peer violence among their students, and that they demonstrate initiative and readiness to identify, prevent and resolve individual cases of peer violence. They plan the prevention of peer violence through particular activities within the special programs within a class-masters’ work. In order to prevent and resolve peer violence, they encourage the students to talk about their issues. The results point to the fact that they also demonstrate personal initiative for professional development, choosing accredited professional training programmes in the area of peer violence. The key implications of the research refer to selection of the future students of teaching faculties, further professional development and systemic support they should receive in schools where they work.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva", title = "Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju, Relationship of altruistically motivated teachers towards peer violence", pages = "121-120", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_584" }
Todorović, K.. (2019). Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 120-121. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_584
Todorović K. Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:120-121. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_584 .
Todorović, Katarina, "Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):120-121, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_584 .