Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике
Аутори
Медар, ЈеленаРатковић, Марија
Остала ауторства
Ђерић, ИванаГутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Несумњив је значај стручног усавршавања учитеља за академско постигнуће
ученика. С тим у вези, циљ овог рада био је да се испита повезаност стручног
усавршавања учитеља у различитим областима њиховог рада са постигнућем
ученика из математике у истраживању TIMSS 2019. Узорак je чинило 4279
ученика четвртог разреда основних школа у Србији. Посматрано је да ли се 214
учитеља ових ученика усавршавало у некој од следећих области: (а) садржаји
из математике, (б) методика наставе математике, (в) наставни програм из
математике, (г) интегрисање информационих технологија у наставу, (д)
унапређивање критичког мишљења или вештина решавања проблема код
ученика, (ђ) оцењивање из математике, (е) одговарање на индивидуалне
потребе ученика. Подаци о стручном усавршавању прикупљени су на
основу питања из упитника који је био намењен учитељима, а подаци о
постигнућу ученика добијени су путем тестова знања из математике. За
обраду података коришћен је t-тест како би се утврдило да ли постоји
...
значајна разлика у постигнућу ученика из математике у односу на то да ли
су се њихови учитељи усавршавали у некој од наведених области. Резултати
истраживања су показали да значајно више постигнуће из математике имају
они ученици чији су се учитељи усавршавали у некој од следећих области: (а)
садржаји из математике (М1=521,27 према М2=510,86), (б) методика наставе
математике (М1=525,97 према М2=511,17), (в) наставни програм из математике
(М1=523,02 према М2=512,4), (г) унапређивање критичког мишљења или
вештина решавања проблема код ученика (М1=519,3 према М2=512,55), у
односу на ученике чији учитељи нису имали стручне обуке у наведеним
областима. Међутим, није утврђена значајна разлика у постигнућима
ученика оних учитеља који су се усавршавали, односно који нису имали професионалне обуке у осталим наведеним областима. Резултати потврђују
значај усваршавања учитеља у домену дидактичких и методичких знања
из области математике за постигнуће ученика у четвртом разреду основне
школе. С обзиром на то да анализиране области стручног усавршавања у овом
раду, нису биле у истој мери значајне за постигнуће ученика из математике,
неопходно је даље испитати услове који су довели до ових разлика.
Кључне речи:
постигнуће ученика / стручно усавршавање учитеља / математика / дидактичка и методичка знања / TIMSS 2019Извор:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 34-35Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
- 404-02-42/2018-17
Напомена:
- Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”
Институција/група
IPITY - CONF AU - Медар, Јелена AU - Ратковић, Марија PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/532 AB - Несумњив је значај стручног усавршавања учитеља за академско постигнуће ученика. С тим у вези, циљ овог рада био је да се испита повезаност стручног усавршавања учитеља у различитим областима њиховог рада са постигнућем ученика из математике у истраживању TIMSS 2019. Узорак je чинило 4279 ученика четвртог разреда основних школа у Србији. Посматрано је да ли се 214 учитеља ових ученика усавршавало у некој од следећих области: (а) садржаји из математике, (б) методика наставе математике, (в) наставни програм из математике, (г) интегрисање информационих технологија у наставу, (д) унапређивање критичког мишљења или вештина решавања проблема код ученика, (ђ) оцењивање из математике, (е) одговарање на индивидуалне потребе ученика. Подаци о стручном усавршавању прикупљени су на основу питања из упитника који је био намењен учитељима, а подаци о постигнућу ученика добијени су путем тестова знања из математике. За обраду података коришћен је t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у постигнућу ученика из математике у односу на то да ли су се њихови учитељи усавршавали у некој од наведених области. Резултати истраживања су показали да значајно више постигнуће из математике имају они ученици чији су се учитељи усавршавали у некој од следећих области: (а) садржаји из математике (М1=521,27 према М2=510,86), (б) методика наставе математике (М1=525,97 према М2=511,17), (в) наставни програм из математике (М1=523,02 према М2=512,4), (г) унапређивање критичког мишљења или вештина решавања проблема код ученика (М1=519,3 према М2=512,55), у односу на ученике чији учитељи нису имали стручне обуке у наведеним областима. Међутим, није утврђена значајна разлика у постигнућима ученика оних учитеља који су се усавршавали, односно који нису имали професионалне обуке у осталим наведеним областима. Резултати потврђују значај усваршавања учитеља у домену дидактичких и методичких знања из области математике за постигнуће ученика у четвртом разреду основне школе. С обзиром на то да анализиране области стручног усавршавања у овом раду, нису биле у истој мери значајне за постигнуће ученика из математике, неопходно је даље испитати услове који су довели до ових разлика. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - TIMSS2019 : резултати и импликације T1 - Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике EP - 35 SP - 34 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_532 ER -
@conference{ author = "Медар, Јелена and Ратковић, Марија", year = "2021", abstract = "Несумњив је значај стручног усавршавања учитеља за академско постигнуће ученика. С тим у вези, циљ овог рада био је да се испита повезаност стручног усавршавања учитеља у различитим областима њиховог рада са постигнућем ученика из математике у истраживању TIMSS 2019. Узорак je чинило 4279 ученика четвртог разреда основних школа у Србији. Посматрано је да ли се 214 учитеља ових ученика усавршавало у некој од следећих области: (а) садржаји из математике, (б) методика наставе математике, (в) наставни програм из математике, (г) интегрисање информационих технологија у наставу, (д) унапређивање критичког мишљења или вештина решавања проблема код ученика, (ђ) оцењивање из математике, (е) одговарање на индивидуалне потребе ученика. Подаци о стручном усавршавању прикупљени су на основу питања из упитника који је био намењен учитељима, а подаци о постигнућу ученика добијени су путем тестова знања из математике. За обраду података коришћен је t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у постигнућу ученика из математике у односу на то да ли су се њихови учитељи усавршавали у некој од наведених области. Резултати истраживања су показали да значајно више постигнуће из математике имају они ученици чији су се учитељи усавршавали у некој од следећих области: (а) садржаји из математике (М1=521,27 према М2=510,86), (б) методика наставе математике (М1=525,97 према М2=511,17), (в) наставни програм из математике (М1=523,02 према М2=512,4), (г) унапређивање критичког мишљења или вештина решавања проблема код ученика (М1=519,3 према М2=512,55), у односу на ученике чији учитељи нису имали стручне обуке у наведеним областима. Међутим, није утврђена значајна разлика у постигнућима ученика оних учитеља који су се усавршавали, односно који нису имали професионалне обуке у осталим наведеним областима. Резултати потврђују значај усваршавања учитеља у домену дидактичких и методичких знања из области математике за постигнуће ученика у четвртом разреду основне школе. С обзиром на то да анализиране области стручног усавршавања у овом раду, нису биле у истој мери значајне за постигнуће ученика из математике, неопходно је даље испитати услове који су довели до ових разлика.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације", title = "Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике", pages = "35-34", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_532" }
Медар, Ј.,& Ратковић, М.. (2021). Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике. in TIMSS2019 : резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 34-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_532
Медар Ј, Ратковић М. Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:34-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_532 .
Медар, Јелена, Ратковић, Марија, "Повезаност стручног усавршавања учитеља са постигнућем ученика у области математике" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):34-35, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_532 .