Приказ основних података о документу
Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Јошић, Смиљана | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.creator | Ђевић, Рајка | |
dc.creator | Станишић, Јелена | |
dc.creator | Вујачић, Миља | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T09:16:09Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T09:16:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-155-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/531 | |
dc.description.abstract | Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу, посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428) којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре: једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS2019 : резултати и импликације | sr |
dc.subject | TIMSS | sr |
dc.subject | постигнуће ученика из математике и природних наука | sr |
dc.subject | праксе родитеља | sr |
dc.subject | математичкe и научне компетенције | sr |
dc.subject | ниво образовања родитеља | sr |
dc.title | Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 33 | |
dc.citation.spage | 32 | |
dc.description.other | Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1478/Angazovanje_roditelja_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |