Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика
Authors
Чапрић, ГорданаЂукић, Данијела
Ранђеловић, Бранислав
Contributors
Ђерић, ИванаГутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује
у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне
студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту,
радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација
о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на
релевантном националном узорку ученика у различитим образовним
системима.
Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa
oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације
о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће
јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између
резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и
породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног
извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори
образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења
одређен...их пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене
у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних
концепата који нису коришћени у њиховим земљама.
Keywords:
TIMSS / постигнућа ученика / план и програм / образовне политике / реформа образовањаSource:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 12-13Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
- 404-02-42/2018-17
Note:
- Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”
Collections
Institution/Community
IPITY - CONF AU - Чапрић, Гордана AU - Ђукић, Данијела AU - Ранђеловић, Бранислав PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/526 AB - Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту, радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на релевантном националном узорку ученика у различитим образовним системима. Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних концепата који нису коришћени у њиховим земљама. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - TIMSS2019 : резултати и импликације T1 - Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика EP - 13 SP - 12 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 ER -
@conference{ author = "Чапрић, Гордана and Ђукић, Данијела and Ранђеловић, Бранислав", year = "2021", abstract = "Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту, радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на релевантном националном узорку ученика у различитим образовним системима. Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних концепата који нису коришћени у њиховим земљама.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације", title = "Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика", pages = "13-12", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526" }
Чапрић, Г., Ђукић, Д.,& Ранђеловић, Б.. (2021). Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика. in TIMSS2019 : резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 12-13. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526
Чапрић Г, Ђукић Д, Ранђеловић Б. Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:12-13. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 .
Чапрић, Гордана, Ђукић, Данијела, Ранђеловић, Бранислав, "Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):12-13, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 .