Konceptualizacija motivacije u visokoškolskom obrazovanju: obrazovna politika Evropske unije
Conceptualization of motivation in higher education: European union educational policy
Autori
Bodroški Spariosu, BiljanaOstala autorstva
Lalić-Vučetić, NatašaGundogan, Dragana
Radanović, Ana
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Cilj rada je kritička ananliza konceptualizacije motivacije za obrazovanjem u političkim dokumentima
Evropske unije. Na primeru serije objavljenih Komunikacija Evropske komisije u poslednje dve
decenije sagledavaju se ključne karakteristike konceptualizacije motivacije za visokim obrazovanjem.
S obzirom na to da Evropska komisija nema legislativna ovlašćenja nad sistemima obrazovanja
država članica, ona svoj uticaj može ostvariti pomoću organizovanih političkih inicijativa i iznošenjem
svog mišljenja. Komunikacije Evropske komisije predstavljaju značajan vid javnog promovisanja
mišljenja, vizija i vrednosti EU u politici visokog obrazovanja. Analizom sadržaja sedam objavljenih
Komunikacija u periodu od 2003. do 2018. godine može se zaključiti da obrazovna politika Evropske
unije tematizuje problem motivacije za visokoškolskim obrazovanjem prevashodno instrumentalno,
kao deo ekonomske agende razvoja društva. Prećutno se podrazumeva dominacija spoljašnje
motivacije u sistemu vi...sokog obrazovanja. Visoko obrazovanje se shvata kao usluga, student kao
korisnik obrazovnih usluga, a problem individualne motivacije za obrazovanjem konceptualizuje se
kao investiranje u ljudski kapital. Sa stanovišta obrazovnih institucija, motivacija za obrazovanjem se
razmatra kao problem ponude obrazovnih usluga i usklađivanja sa aktuelnim i budućim potrebama
tržišta rada. Vrednost visokog obrazovanja u celini razmatra se iz ekonomske perspektive. Pedagoške
implikacije svođenja složenog procesa motivacije za obrazovanjem u okviru celokupnog sistema
visokog obrazovanja na instrumentalne spoljašnje podsticaje može se opisati kao redukcionizam,
odnosno zanemarivanje mnogostrukih motiva i vrednosti koji visoko obrazovanje čine socijalno
poželjnim i individualno potrebnim.
The aim of this paper is a critical analysis of conceptualization of motivation for education in the
European Union political documents. The key characteristics of conceptualization of motivation for
higher education are deliberated on the example of a collection of published European Commission
Communications in the past two decades. Given that the European Commission has no legislative
powers over education systems of the member states, it exerts its influence through instruments of
organized policy initiatives and expression of its opinions. European Commission Communications
represent an important form of public promotion of EU opinions, visions, and values in higher
education policy. By analysing the content of seven published Communications in the period from
2003 to 2018, it can be concluded that in the European Union educational policy, the problem of
motivation for higher education is perceived primarily instrumentally, as a part of economic agenda
of society develop...ment. Dominance of external motivation in the higher education system is tacitly
assumed. Higher education is understood as service, the student as user of educational services,
and the problem of individual motivation for education is conceptualized as investment in human
capital. From the point of view of educational institutions, motivation for education is perceived as
the problem of offering educational services and harmonization with current and future needs of the
labour market. The value of higher education as a whole is considered from economic perspective.
Pedagogical implications of reducing a complex process of motivation for education in the entire
higher education system to instrumental external incentives, can be described as reductionism, i.e.
neglect of multiple motives and values that make higher education socially desirable and individually
necessary.
Ključne reči:
konceptualizacija motivacije za obrazovanjem / visokoškolsko obrazovanje / obrazovna politika Evropske unije / komunikacije Evropske komisije / conceptualization of motivation for education / higher education / European Union educational policy / European Commission CommunicationsIzvor:
Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse, 2020, 98-99Izdavač:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Napomena:
- Knjiga rezimea, 25. Međunarodna naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
- Book of abstracts / 25th International Scientific Conference "Educational Research and School Practice"
Institucija/grupa
IPITY - CONF AU - Bodroški Spariosu, Biljana PY - 2020 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/512 AB - Cilj rada je kritička ananliza konceptualizacije motivacije za obrazovanjem u političkim dokumentima Evropske unije. Na primeru serije objavljenih Komunikacija Evropske komisije u poslednje dve decenije sagledavaju se ključne karakteristike konceptualizacije motivacije za visokim obrazovanjem. S obzirom na to da Evropska komisija nema legislativna ovlašćenja nad sistemima obrazovanja država članica, ona svoj uticaj može ostvariti pomoću organizovanih političkih inicijativa i iznošenjem svog mišljenja. Komunikacije Evropske komisije predstavljaju značajan vid javnog promovisanja mišljenja, vizija i vrednosti EU u politici visokog obrazovanja. Analizom sadržaja sedam objavljenih Komunikacija u periodu od 2003. do 2018. godine može se zaključiti da obrazovna politika Evropske unije tematizuje problem motivacije za visokoškolskim obrazovanjem prevashodno instrumentalno, kao deo ekonomske agende razvoja društva. Prećutno se podrazumeva dominacija spoljašnje motivacije u sistemu visokog obrazovanja. Visoko obrazovanje se shvata kao usluga, student kao korisnik obrazovnih usluga, a problem individualne motivacije za obrazovanjem konceptualizuje se kao investiranje u ljudski kapital. Sa stanovišta obrazovnih institucija, motivacija za obrazovanjem se razmatra kao problem ponude obrazovnih usluga i usklađivanja sa aktuelnim i budućim potrebama tržišta rada. Vrednost visokog obrazovanja u celini razmatra se iz ekonomske perspektive. Pedagoške implikacije svođenja složenog procesa motivacije za obrazovanjem u okviru celokupnog sistema visokog obrazovanja na instrumentalne spoljašnje podsticaje može se opisati kao redukcionizam, odnosno zanemarivanje mnogostrukih motiva i vrednosti koji visoko obrazovanje čine socijalno poželjnim i individualno potrebnim. AB - The aim of this paper is a critical analysis of conceptualization of motivation for education in the European Union political documents. The key characteristics of conceptualization of motivation for higher education are deliberated on the example of a collection of published European Commission Communications in the past two decades. Given that the European Commission has no legislative powers over education systems of the member states, it exerts its influence through instruments of organized policy initiatives and expression of its opinions. European Commission Communications represent an important form of public promotion of EU opinions, visions, and values in higher education policy. By analysing the content of seven published Communications in the period from 2003 to 2018, it can be concluded that in the European Union educational policy, the problem of motivation for higher education is perceived primarily instrumentally, as a part of economic agenda of society development. Dominance of external motivation in the higher education system is tacitly assumed. Higher education is understood as service, the student as user of educational services, and the problem of individual motivation for education is conceptualized as investment in human capital. From the point of view of educational institutions, motivation for education is perceived as the problem of offering educational services and harmonization with current and future needs of the labour market. The value of higher education as a whole is considered from economic perspective. Pedagogical implications of reducing a complex process of motivation for education in the entire higher education system to instrumental external incentives, can be described as reductionism, i.e. neglect of multiple motives and values that make higher education socially desirable and individually necessary. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja C3 - Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse T1 - Konceptualizacija motivacije u visokoškolskom obrazovanju: obrazovna politika Evropske unije T1 - Conceptualization of motivation in higher education: European union educational policy EP - 99 SP - 98 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_512 ER -
@conference{ author = "Bodroški Spariosu, Biljana", year = "2020", abstract = "Cilj rada je kritička ananliza konceptualizacije motivacije za obrazovanjem u političkim dokumentima Evropske unije. Na primeru serije objavljenih Komunikacija Evropske komisije u poslednje dve decenije sagledavaju se ključne karakteristike konceptualizacije motivacije za visokim obrazovanjem. S obzirom na to da Evropska komisija nema legislativna ovlašćenja nad sistemima obrazovanja država članica, ona svoj uticaj može ostvariti pomoću organizovanih političkih inicijativa i iznošenjem svog mišljenja. Komunikacije Evropske komisije predstavljaju značajan vid javnog promovisanja mišljenja, vizija i vrednosti EU u politici visokog obrazovanja. Analizom sadržaja sedam objavljenih Komunikacija u periodu od 2003. do 2018. godine može se zaključiti da obrazovna politika Evropske unije tematizuje problem motivacije za visokoškolskim obrazovanjem prevashodno instrumentalno, kao deo ekonomske agende razvoja društva. Prećutno se podrazumeva dominacija spoljašnje motivacije u sistemu visokog obrazovanja. Visoko obrazovanje se shvata kao usluga, student kao korisnik obrazovnih usluga, a problem individualne motivacije za obrazovanjem konceptualizuje se kao investiranje u ljudski kapital. Sa stanovišta obrazovnih institucija, motivacija za obrazovanjem se razmatra kao problem ponude obrazovnih usluga i usklađivanja sa aktuelnim i budućim potrebama tržišta rada. Vrednost visokog obrazovanja u celini razmatra se iz ekonomske perspektive. Pedagoške implikacije svođenja složenog procesa motivacije za obrazovanjem u okviru celokupnog sistema visokog obrazovanja na instrumentalne spoljašnje podsticaje može se opisati kao redukcionizam, odnosno zanemarivanje mnogostrukih motiva i vrednosti koji visoko obrazovanje čine socijalno poželjnim i individualno potrebnim., The aim of this paper is a critical analysis of conceptualization of motivation for education in the European Union political documents. The key characteristics of conceptualization of motivation for higher education are deliberated on the example of a collection of published European Commission Communications in the past two decades. Given that the European Commission has no legislative powers over education systems of the member states, it exerts its influence through instruments of organized policy initiatives and expression of its opinions. European Commission Communications represent an important form of public promotion of EU opinions, visions, and values in higher education policy. By analysing the content of seven published Communications in the period from 2003 to 2018, it can be concluded that in the European Union educational policy, the problem of motivation for higher education is perceived primarily instrumentally, as a part of economic agenda of society development. Dominance of external motivation in the higher education system is tacitly assumed. Higher education is understood as service, the student as user of educational services, and the problem of individual motivation for education is conceptualized as investment in human capital. From the point of view of educational institutions, motivation for education is perceived as the problem of offering educational services and harmonization with current and future needs of the labour market. The value of higher education as a whole is considered from economic perspective. Pedagogical implications of reducing a complex process of motivation for education in the entire higher education system to instrumental external incentives, can be described as reductionism, i.e. neglect of multiple motives and values that make higher education socially desirable and individually necessary.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse", title = "Konceptualizacija motivacije u visokoškolskom obrazovanju: obrazovna politika Evropske unije, Conceptualization of motivation in higher education: European union educational policy", pages = "99-98", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_512" }
Bodroški Spariosu, B.. (2020). Konceptualizacija motivacije u visokoškolskom obrazovanju: obrazovna politika Evropske unije. in Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 98-99. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_512
Bodroški Spariosu B. Konceptualizacija motivacije u visokoškolskom obrazovanju: obrazovna politika Evropske unije. in Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse. 2020;:98-99. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_512 .
Bodroški Spariosu, Biljana, "Konceptualizacija motivacije u visokoškolskom obrazovanju: obrazovna politika Evropske unije" in Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse (2020):98-99, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_512 .