Приказ основних података о документу
Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Максић, Славица | |
dc.contributor | Гајић, Оливера | |
dc.contributor | Алибабић, Шефика | |
dc.contributor | Вујисић-Живковић, Наташа | |
dc.creator | Милин, Владета | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T08:22:21Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T08:22:21Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-139-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/487 | |
dc.description.abstract | Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе. У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове, дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената, али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација добијених од различитих актера у настави. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Истраживања у школи | sr |
dc.subject | дијалог | sr |
dc.subject | наставa | sr |
dc.subject | микроетнографско истраживање | sr |
dc.subject | перспективе ученика и наставника | sr |
dc.subject | dialogue | sr |
dc.subject | teaching | sr |
dc.subject | microethnographic research | sr |
dc.subject | student and teacher perspectives | sr |
dc.title | Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 178 | |
dc.citation.spage | 157 | |
dc.description.other | Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45 | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1359/Metodoloski_aspekti_2018.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |