Унапређивање наставне праксе применом акционих планова
Аутори
Вујачић, МиљаЂерић, Ивана
Милин, Владета
Остала ауторства
Ђерић, ИванаМаксић, Славица
Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина
увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од
наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање,
извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник
бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно
су описани начини примене ових образаца током реализације програма
стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке
имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то
које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова
сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које
могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима
и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања.
Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном
делу рада ...истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних
алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог
планирања и унапређивања наставне праксе.
Кључне речи:
унапређивање наставне праксе / improving teaching practices / акционо планирање / action planning / рефлексивни приступ / reflexive approach / програм стручног усавршавања / professional development program / акциони план / action plan / дневник бележака / diary notesИзвор:
Истраживања у школи, 2018, 63-79Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Вујачић, Миља AU - Ђерић, Ивана AU - Милин, Владета PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/453 AB - У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање, извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно су описани начини примене ових образаца током реализације програма стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања. Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном делу рада истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог планирања и унапређивања наставне праксе. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Истраживања у школи T1 - Унапређивање наставне праксе применом акционих планова EP - 79 SP - 63 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453 ER -
@inbook{ author = "Вујачић, Миља and Ђерић, Ивана and Милин, Владета", year = "2018", abstract = "У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање, извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно су описани начини примене ових образаца током реализације програма стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања. Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном делу рада истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог планирања и унапређивања наставне праксе.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Истраживања у школи", booktitle = "Унапређивање наставне праксе применом акционих планова", pages = "79-63", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453" }
Вујачић, М., Ђерић, И.,& Милин, В.. (2018). Унапређивање наставне праксе применом акционих планова. in Истраживања у школи Београд : Институт за педагошка истраживања., 63-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453
Вујачић М, Ђерић И, Милин В. Унапређивање наставне праксе применом акционих планова. in Истраживања у школи. 2018;:63-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453 .
Вујачић, Миља, Ђерић, Ивана, Милин, Владета, "Унапређивање наставне праксе применом акционих планова" in Истраживања у школи (2018):63-79, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453 .