Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete
kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane
psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje
postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim
dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari
značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije
rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova.
U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1)
spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje
kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne
inteligencije.
Кључне речи:
kvalitativni pristup / kvalitativna analiza / procena inteligencije / kulturna ekvivalentnost / emocionalna inteligencijaИзвор:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 69-72Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“
Институција/група
IPITY - CONF AU - Altaras Dimitrijević, Ana AU - Jolić Marjanović, Zorana PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/427 AB - Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova. U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1) spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne inteligencije. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije EP - 72 SP - 69 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427 ER -
@conference{ author = "Altaras Dimitrijević, Ana and Jolić Marjanović, Zorana", year = "2021", abstract = "Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova. U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1) spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne inteligencije.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije", pages = "72-69", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427" }
Altaras Dimitrijević, A.,& Jolić Marjanović, Z.. (2021). Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 69-72. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427
Altaras Dimitrijević A, Jolić Marjanović Z. Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:69-72. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427 .
Altaras Dimitrijević, Ana, Jolić Marjanović, Zorana, "Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):69-72, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427 .