Приказ основних података о документу
Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije
dc.contributor | Džinović, Vladimir | |
dc.contributor | Nikitović, Tijana | |
dc.creator | Maksimović, Đurđa | |
dc.creator | Sekulović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2021-05-11T09:44:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-11T09:44:34Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-154-8 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/425 | |
dc.description.abstract | Cilj ovog rada je da kroz primer analize vizuelnih prikaza u udžbenicima istorije koji pripadaju kontekstu međuratne Jugoslavije, ukažemo na važnost znanja koja nastaju na preseku različitih disciplina, istorije i pedagogije. U radu ćemo ukratko razmotriti problem analize kroz discipline i kontekste kao i na nivou sukoba između javne i primenjene istorije (eng. public and applied history). Pored toga, predstavljamo kombinaciju istraživačkog pristupa Kire Mahamud (Kira Mahamud, 2014) i Janka i Nekta (Janko & Knecht, 2013) koji nude istraživaču mogućnost prelaska uskih disciplinarnih granica prilikom analize vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti. U zaključku ukratko predstavljamo primer istorijsko-pedagoške analize vizuelnih prikaza u udžbeniku istorije u međuratnoj Jugoslaviji. Reč je o primeru analize rada Ivana Meštrovića na korici udžbenika za istoriju Jugoslovena iz 1939. godine. Hronoški period koji smo uzeli za svoje istraživanje karakteriše etablirana ideologija integralnog Jugoslovenstva, što predstavlja kriterijum za izbor udžbenika koje smo analizirali. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagoška istraživanja | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za psihologiju | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika | sr |
dc.subject | istorija pedagogije | sr |
dc.subject | vizuelni prikazi | sr |
dc.subject | analiza udžbenika | sr |
dc.subject | kvalitativna istraživanja | sr |
dc.title | Analiza vizuelnih prikaza u udžbenicima iz prošlosti: primer iz oblasti istorije pedagogije | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 61 | |
dc.citation.spage | 58 | |
dc.description.other | XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“ | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1048/Analiza_vizuelnih_prikaza_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_425 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |