Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu
Аутори
A. Vasojević, NenaKirin, Snezana
Vučetić, Ivana
Остала ауторства
Džinović, VladimirNikitović, Tijana
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/
studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske
distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, učenje na daljinu se odvija kada
su predavač (nastavnik, profesor) i učenici fizički odvojeni velikim rastojanjem i kada se za
premošćavanje ovog jaza koristi digitalna tehnologija sa ciljem da se simulira komunikacija
licem u lice (Ristić & Mandić, 2018). Nakon 19. veka modernizacija obrazovanja je započela
ubrzano da se širi što se može povezati sa promenama koje su se dešavale u društvu
(Maksimović & Osmanović, 2018: 92). Razvojem tehnologija medija i komunikacija menjala
se i koncepcija učenja na daljinu, koja u savremenim okvirima podrazumeva učenje uz
korišćenje računara i pametnih uređaja, Interneta i raznovrsnih digitalnih platformi i kanala koji
omogućavaju razmenu nastavnih sadržaja i interaktivnu komunikaciju između predavača i
učenika i učenika me...đusobno, kreiranjem on-line zajednice za učenje (Sun & Chen, 2016:158).
Pregled relevantne literature ukazuje da su razvoj i veća primena modela učenja na daljinu
doneli i veći broj termina koji definišu ovaj model učenja, pa se u literaturi nailazi na termine
kao što su: on-line nastava, učenje na daljinu, daljinsko obrazovanje itd. I pored ekspanzije
tehnologije, menjanja društva i politika obrazovanja često možemo čuti nedoumice po
pitanju primene modela učenja na daljinu, kako od strane profesora, tako i od strane učenika/
studenata. Savremena istraživanja koja upoređuju učenje na daljinu i tradicionalno školovanje
pokazuju da nastava i učenje na daljinu mogu biti jednako uspešni kao tradicionalna nastava
ukoliko se koriste odgovarajući nastavni metodi i tehnologije, ukoliko postoji interakcija
između učenika i ukoliko postoji blagovremena povratna veza između nastavnika i učenika
(Ristić & Mandić 2018, prema Moore & Thompson, 1990; Verduin & Clark, 1991).
Кључне речи:
učenje na daljinu / učenici / srednja škola / nedostaciИзвор:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 54-57Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“
Институција/група
IPITY - CONF AU - A. Vasojević, Nena AU - Kirin, Snezana AU - Vučetić, Ivana PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/424 AB - Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/ studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, učenje na daljinu se odvija kada su predavač (nastavnik, profesor) i učenici fizički odvojeni velikim rastojanjem i kada se za premošćavanje ovog jaza koristi digitalna tehnologija sa ciljem da se simulira komunikacija licem u lice (Ristić & Mandić, 2018). Nakon 19. veka modernizacija obrazovanja je započela ubrzano da se širi što se može povezati sa promenama koje su se dešavale u društvu (Maksimović & Osmanović, 2018: 92). Razvojem tehnologija medija i komunikacija menjala se i koncepcija učenja na daljinu, koja u savremenim okvirima podrazumeva učenje uz korišćenje računara i pametnih uređaja, Interneta i raznovrsnih digitalnih platformi i kanala koji omogućavaju razmenu nastavnih sadržaja i interaktivnu komunikaciju između predavača i učenika i učenika međusobno, kreiranjem on-line zajednice za učenje (Sun & Chen, 2016:158). Pregled relevantne literature ukazuje da su razvoj i veća primena modela učenja na daljinu doneli i veći broj termina koji definišu ovaj model učenja, pa se u literaturi nailazi na termine kao što su: on-line nastava, učenje na daljinu, daljinsko obrazovanje itd. I pored ekspanzije tehnologije, menjanja društva i politika obrazovanja često možemo čuti nedoumice po pitanju primene modela učenja na daljinu, kako od strane profesora, tako i od strane učenika/ studenata. Savremena istraživanja koja upoređuju učenje na daljinu i tradicionalno školovanje pokazuju da nastava i učenje na daljinu mogu biti jednako uspešni kao tradicionalna nastava ukoliko se koriste odgovarajući nastavni metodi i tehnologije, ukoliko postoji interakcija između učenika i ukoliko postoji blagovremena povratna veza između nastavnika i učenika (Ristić & Mandić 2018, prema Moore & Thompson, 1990; Verduin & Clark, 1991). PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu EP - 57 SP - 54 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_424 ER -
@conference{ author = "A. Vasojević, Nena and Kirin, Snezana and Vučetić, Ivana", year = "2021", abstract = "Učenje na daljinu podrazumeva svaki kurikulum koji je predstavljen učenicima/ studentima bez neposrednog kontakta sa predavačem, usled prostorne i/ili vremenske distance (Sagheb-Tehrani, 2009:3). Na svom osnovnom nivou, učenje na daljinu se odvija kada su predavač (nastavnik, profesor) i učenici fizički odvojeni velikim rastojanjem i kada se za premošćavanje ovog jaza koristi digitalna tehnologija sa ciljem da se simulira komunikacija licem u lice (Ristić & Mandić, 2018). Nakon 19. veka modernizacija obrazovanja je započela ubrzano da se širi što se može povezati sa promenama koje su se dešavale u društvu (Maksimović & Osmanović, 2018: 92). Razvojem tehnologija medija i komunikacija menjala se i koncepcija učenja na daljinu, koja u savremenim okvirima podrazumeva učenje uz korišćenje računara i pametnih uređaja, Interneta i raznovrsnih digitalnih platformi i kanala koji omogućavaju razmenu nastavnih sadržaja i interaktivnu komunikaciju između predavača i učenika i učenika međusobno, kreiranjem on-line zajednice za učenje (Sun & Chen, 2016:158). Pregled relevantne literature ukazuje da su razvoj i veća primena modela učenja na daljinu doneli i veći broj termina koji definišu ovaj model učenja, pa se u literaturi nailazi na termine kao što su: on-line nastava, učenje na daljinu, daljinsko obrazovanje itd. I pored ekspanzije tehnologije, menjanja društva i politika obrazovanja često možemo čuti nedoumice po pitanju primene modela učenja na daljinu, kako od strane profesora, tako i od strane učenika/ studenata. Savremena istraživanja koja upoređuju učenje na daljinu i tradicionalno školovanje pokazuju da nastava i učenje na daljinu mogu biti jednako uspešni kao tradicionalna nastava ukoliko se koriste odgovarajući nastavni metodi i tehnologije, ukoliko postoji interakcija između učenika i ukoliko postoji blagovremena povratna veza između nastavnika i učenika (Ristić & Mandić 2018, prema Moore & Thompson, 1990; Verduin & Clark, 1991).", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu", pages = "57-54", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_424" }
A. Vasojević, N., Kirin, S.,& Vučetić, I.. (2021). Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 54-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_424
A. Vasojević N, Kirin S, Vučetić I. Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:54-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_424 .
A. Vasojević, Nena, Kirin, Snezana, Vučetić, Ivana, "Kako učenici srednjih škola u Srbiji doživljavaju učenje na daljinu" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):54-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_424 .