Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Национални извештај :TIMSS 2019 у Србији : преглед основних налаза
dc.creator | Ђерић, Ивана | |
dc.creator | Гутвајн, Николета | |
dc.creator | Јошић, Смиљана | |
dc.creator | Шева, Нада | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:22:12Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:22:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-153-1 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/381 | |
dc.description.abstract | Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60 година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења у четвртом и осмом разреду. Прецизније, током овог истраживања прикупља се богат низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | ТIMSS | sr |
dc.subject | ученици | sr |
dc.subject | школа | sr |
dc.subject | school | sr |
dc.subject | students | sr |
dc.subject | attainment | sr |
dc.subject | постигнуће | sr |
dc.title | Национални извештај :TIMSS 2019 у Србији : преглед основних налаза | sr |
dc.type | report | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.description.other | Део овог извештаја представља и Сажетак основних налаза TIMSS 2019 који се налази на следећем линку: [https://www.ipisr.org.rs/images/pdf/sazetak-osnovnih-nalaza-TIMSS2019.pdf] | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/918/bitstream_918.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_381 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |