Orthographic features of linguistic culture of primary school pupils
Pravopisne odlike jezičke kulture učenika u osnovnoj školi
2011
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
The subject of interest in this research comprises orthographic characteristics of linguistic culture of sixth and seventh grade pupils from one primary school in Belgrade. Analysis of written language discourse was performed and orthographic features were singled out. It was perceived that, in analysed discourses, the pupils demonstrated departures from orthographic rules in the following orthographic fields: script, capital letter, spelling words together and separately, punctuation, phonetic alternations and phoneme relations, word division at the end of a line. The results indicate that more than one third of pupils do not apply orthographic rules from the above-mentioned fields. Furthermore, the results indicate that pupils make most mistakes in applying the rule on capital letter usage (37%), while they most frequently adhere to the acquired rules on word division at the end of a line (73%).
Predmet interesovanja u ovom istraživanju predstavljaju pravopisne karakteristike jezičke kulture učenika VI i VII razreda jedne beogradske osnovne škole. Analizirani su tekstovi učenika i izdvojene su pravopisne odlike. Uočeno je da su u analiziranim tekstovima učenici pokazali odstupanja koja su u vezi sa pravilima iz sledećih pravopisnih oblasti: pismo, veliko slovo, spojeno i odvojeno pisanje reči, interpunkcija, glasovne promene i odnosi glasova, podela reči na kraju reda. Rezultati ukazuju da više od trećine učenika ne primenjuje pravopisna pravila iz spomenutih oblasti. Takođe, rezultati pokazuju da učenici najviše greše u upotrebi velikog slova (37%), dok su se najčešće pridržavali naučenih pravila o podeli reči na kraju reda (73%).
Ključne reči:
linguistic culture / orthographic features / pupils / primary school / jezička kultura / pravopisne odlike / ortografska pravila / učenici / osnovna školaIzvor:
Srpski jezik - studije srpske i slovenske, 2011, 16, 637-652Izdavač:
- Naučno društvo za negovanje i proučavanje srpskog jezika, Beograd, Univerzitet u Beogradu - Filološki fakultet, Beograd, Univerzitet Crne Gore - Filološki fakultet, Nikšić, Univerzitet u Banjoj Luci -
Institucija/grupa
IPITY - JOUR AU - Stevanović, Jelena PY - 2011 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/182 AB - The subject of interest in this research comprises orthographic characteristics of linguistic culture of sixth and seventh grade pupils from one primary school in Belgrade. Analysis of written language discourse was performed and orthographic features were singled out. It was perceived that, in analysed discourses, the pupils demonstrated departures from orthographic rules in the following orthographic fields: script, capital letter, spelling words together and separately, punctuation, phonetic alternations and phoneme relations, word division at the end of a line. The results indicate that more than one third of pupils do not apply orthographic rules from the above-mentioned fields. Furthermore, the results indicate that pupils make most mistakes in applying the rule on capital letter usage (37%), while they most frequently adhere to the acquired rules on word division at the end of a line (73%). AB - Predmet interesovanja u ovom istraživanju predstavljaju pravopisne karakteristike jezičke kulture učenika VI i VII razreda jedne beogradske osnovne škole. Analizirani su tekstovi učenika i izdvojene su pravopisne odlike. Uočeno je da su u analiziranim tekstovima učenici pokazali odstupanja koja su u vezi sa pravilima iz sledećih pravopisnih oblasti: pismo, veliko slovo, spojeno i odvojeno pisanje reči, interpunkcija, glasovne promene i odnosi glasova, podela reči na kraju reda. Rezultati ukazuju da više od trećine učenika ne primenjuje pravopisna pravila iz spomenutih oblasti. Takođe, rezultati pokazuju da učenici najviše greše u upotrebi velikog slova (37%), dok su se najčešće pridržavali naučenih pravila o podeli reči na kraju reda (73%). PB - Naučno društvo za negovanje i proučavanje srpskog jezika, Beograd, Univerzitet u Beogradu - Filološki fakultet, Beograd, Univerzitet Crne Gore - Filološki fakultet, Nikšić, Univerzitet u Banjoj Luci - T2 - Srpski jezik - studije srpske i slovenske T1 - Orthographic features of linguistic culture of primary school pupils T1 - Pravopisne odlike jezičke kulture učenika u osnovnoj školi EP - 652 IS - 16 SP - 637 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_182 ER -
@article{ author = "Stevanović, Jelena", year = "2011", abstract = "The subject of interest in this research comprises orthographic characteristics of linguistic culture of sixth and seventh grade pupils from one primary school in Belgrade. Analysis of written language discourse was performed and orthographic features were singled out. It was perceived that, in analysed discourses, the pupils demonstrated departures from orthographic rules in the following orthographic fields: script, capital letter, spelling words together and separately, punctuation, phonetic alternations and phoneme relations, word division at the end of a line. The results indicate that more than one third of pupils do not apply orthographic rules from the above-mentioned fields. Furthermore, the results indicate that pupils make most mistakes in applying the rule on capital letter usage (37%), while they most frequently adhere to the acquired rules on word division at the end of a line (73%)., Predmet interesovanja u ovom istraživanju predstavljaju pravopisne karakteristike jezičke kulture učenika VI i VII razreda jedne beogradske osnovne škole. Analizirani su tekstovi učenika i izdvojene su pravopisne odlike. Uočeno je da su u analiziranim tekstovima učenici pokazali odstupanja koja su u vezi sa pravilima iz sledećih pravopisnih oblasti: pismo, veliko slovo, spojeno i odvojeno pisanje reči, interpunkcija, glasovne promene i odnosi glasova, podela reči na kraju reda. Rezultati ukazuju da više od trećine učenika ne primenjuje pravopisna pravila iz spomenutih oblasti. Takođe, rezultati pokazuju da učenici najviše greše u upotrebi velikog slova (37%), dok su se najčešće pridržavali naučenih pravila o podeli reči na kraju reda (73%).", publisher = "Naučno društvo za negovanje i proučavanje srpskog jezika, Beograd, Univerzitet u Beogradu - Filološki fakultet, Beograd, Univerzitet Crne Gore - Filološki fakultet, Nikšić, Univerzitet u Banjoj Luci -", journal = "Srpski jezik - studije srpske i slovenske", title = "Orthographic features of linguistic culture of primary school pupils, Pravopisne odlike jezičke kulture učenika u osnovnoj školi", pages = "652-637", number = "16", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_182" }
Stevanović, J.. (2011). Orthographic features of linguistic culture of primary school pupils. in Srpski jezik - studije srpske i slovenske Naučno društvo za negovanje i proučavanje srpskog jezika, Beograd, Univerzitet u Beogradu - Filološki fakultet, Beograd, Univerzitet Crne Gore - Filološki fakultet, Nikšić, Univerzitet u Banjoj Luci -.(16), 637-652. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_182
Stevanović J. Orthographic features of linguistic culture of primary school pupils. in Srpski jezik - studije srpske i slovenske. 2011;(16):637-652. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_182 .
Stevanović, Jelena, "Orthographic features of linguistic culture of primary school pupils" in Srpski jezik - studije srpske i slovenske, no. 16 (2011):637-652, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_182 .