Qualitative research, educational policy and practice
Kvalitativna istraživanja, obrazovna politika i praksa
Апстракт
The article discusses the ways in which qualitative research approaches can be important for educational practice and educational policy planning. Our interest in the matter was aroused by the fact that in recent educational discourses more and more frequent are serious complaints on pedagogic research referring to its alleged failure to be in the function of educational policy and practice. It turns out that the majority of the research that has been criticized is of qualitative nature. As a reference frame for our analysis of the significance of qualitative research reports for educational theory and practice we applied David Hargreaves' ideas which he developed in his 'early works'. Although the author changed his views considerably later on, his earlier considerations are equally relevant and applicable today as they were more than thirty years ago. A great deal of what he then wrote has been confirmed by qualitative research that followed later and established and affirmed this re...search orientation. Discussing its contribution Hargreaves lists five basic properties or potentials of qualitative research: potential for understanding, signifying and reflection, as well as its immunological and corrective potential.
U radu diskutujemo o tome na koje načine kvalitativni istraživački pristupi mogu biti važni za pedagošku praksu i planiranje obrazovne politike. Naša razmišljanja podstaknuta su činjenicom da se u novijim pedagoškim diskursima sve češće mogu čuti ozbiljne zamerke koje se upućuju pedagoškim istraživanjima, a koje su usmerene na njihov navodni neuspeh da budu u funkciji obrazovne politike i prakse. Ispostavlja se da je veći broj tih istraživanja kojima se upućuje kritika kvalitativne orijentacije. Kao referentni okvir za analizu vrednosti kvalitativnih radova za pedagošku teoriju i praksu poslužila su nam shvatanja Dejvida Hargrivsa (Hargreaves) koja je on zastupao u svojim 'ranim radovima'. Mada je autor kasnije dosta izmenio svoje gledište o ovom problemu, njegova ranija razmatranja podjednako su aktuelna danas kao pre više od trideset godina. Ono što je tada pisao velikim delom je potvrđeno kvalitativnim istraživanjima koja su usledila i koja su afirmisala ovu istraživačku orijentacij...u. Diskutujući o tom doprinosu, Hargrivs navodi pet osnovnih svojstava ili potencijala kvalitativnih istraživanja: potencijal za razumevanje, označavanje, refleksiju, kao i njegov imunološki i korektivni potencijal.
Кључне речи:
qualitative research / educational policy / educational practice / kvalitativna istraživanja / obrazovna politika / pedagoška praksaИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2009, 58, 4, 593-602Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Образовање за друштво знања (RS-MESTD-MPN2006-2010-149001)
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Ševkušić, Slavica PY - 2009 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/140 AB - The article discusses the ways in which qualitative research approaches can be important for educational practice and educational policy planning. Our interest in the matter was aroused by the fact that in recent educational discourses more and more frequent are serious complaints on pedagogic research referring to its alleged failure to be in the function of educational policy and practice. It turns out that the majority of the research that has been criticized is of qualitative nature. As a reference frame for our analysis of the significance of qualitative research reports for educational theory and practice we applied David Hargreaves' ideas which he developed in his 'early works'. Although the author changed his views considerably later on, his earlier considerations are equally relevant and applicable today as they were more than thirty years ago. A great deal of what he then wrote has been confirmed by qualitative research that followed later and established and affirmed this research orientation. Discussing its contribution Hargreaves lists five basic properties or potentials of qualitative research: potential for understanding, signifying and reflection, as well as its immunological and corrective potential. AB - U radu diskutujemo o tome na koje načine kvalitativni istraživački pristupi mogu biti važni za pedagošku praksu i planiranje obrazovne politike. Naša razmišljanja podstaknuta su činjenicom da se u novijim pedagoškim diskursima sve češće mogu čuti ozbiljne zamerke koje se upućuju pedagoškim istraživanjima, a koje su usmerene na njihov navodni neuspeh da budu u funkciji obrazovne politike i prakse. Ispostavlja se da je veći broj tih istraživanja kojima se upućuje kritika kvalitativne orijentacije. Kao referentni okvir za analizu vrednosti kvalitativnih radova za pedagošku teoriju i praksu poslužila su nam shvatanja Dejvida Hargrivsa (Hargreaves) koja je on zastupao u svojim 'ranim radovima'. Mada je autor kasnije dosta izmenio svoje gledište o ovom problemu, njegova ranija razmatranja podjednako su aktuelna danas kao pre više od trideset godina. Ono što je tada pisao velikim delom je potvrđeno kvalitativnim istraživanjima koja su usledila i koja su afirmisala ovu istraživačku orijentaciju. Diskutujući o tom doprinosu, Hargrivs navodi pet osnovnih svojstava ili potencijala kvalitativnih istraživanja: potencijal za razumevanje, označavanje, refleksiju, kao i njegov imunološki i korektivni potencijal. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Qualitative research, educational policy and practice T1 - Kvalitativna istraživanja, obrazovna politika i praksa EP - 602 IS - 4 SP - 593 VL - 58 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_140 ER -
@article{ author = "Ševkušić, Slavica", year = "2009", abstract = "The article discusses the ways in which qualitative research approaches can be important for educational practice and educational policy planning. Our interest in the matter was aroused by the fact that in recent educational discourses more and more frequent are serious complaints on pedagogic research referring to its alleged failure to be in the function of educational policy and practice. It turns out that the majority of the research that has been criticized is of qualitative nature. As a reference frame for our analysis of the significance of qualitative research reports for educational theory and practice we applied David Hargreaves' ideas which he developed in his 'early works'. Although the author changed his views considerably later on, his earlier considerations are equally relevant and applicable today as they were more than thirty years ago. A great deal of what he then wrote has been confirmed by qualitative research that followed later and established and affirmed this research orientation. Discussing its contribution Hargreaves lists five basic properties or potentials of qualitative research: potential for understanding, signifying and reflection, as well as its immunological and corrective potential., U radu diskutujemo o tome na koje načine kvalitativni istraživački pristupi mogu biti važni za pedagošku praksu i planiranje obrazovne politike. Naša razmišljanja podstaknuta su činjenicom da se u novijim pedagoškim diskursima sve češće mogu čuti ozbiljne zamerke koje se upućuju pedagoškim istraživanjima, a koje su usmerene na njihov navodni neuspeh da budu u funkciji obrazovne politike i prakse. Ispostavlja se da je veći broj tih istraživanja kojima se upućuje kritika kvalitativne orijentacije. Kao referentni okvir za analizu vrednosti kvalitativnih radova za pedagošku teoriju i praksu poslužila su nam shvatanja Dejvida Hargrivsa (Hargreaves) koja je on zastupao u svojim 'ranim radovima'. Mada je autor kasnije dosta izmenio svoje gledište o ovom problemu, njegova ranija razmatranja podjednako su aktuelna danas kao pre više od trideset godina. Ono što je tada pisao velikim delom je potvrđeno kvalitativnim istraživanjima koja su usledila i koja su afirmisala ovu istraživačku orijentaciju. Diskutujući o tom doprinosu, Hargrivs navodi pet osnovnih svojstava ili potencijala kvalitativnih istraživanja: potencijal za razumevanje, označavanje, refleksiju, kao i njegov imunološki i korektivni potencijal.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Qualitative research, educational policy and practice, Kvalitativna istraživanja, obrazovna politika i praksa", pages = "602-593", number = "4", volume = "58", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_140" }
Ševkušić, S.. (2009). Qualitative research, educational policy and practice. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 58(4), 593-602. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_140
Ševkušić S. Qualitative research, educational policy and practice. in Nastava i vaspitanje. 2009;58(4):593-602. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_140 .
Ševkušić, Slavica, "Qualitative research, educational policy and practice" in Nastava i vaspitanje, 58, no. 4 (2009):593-602, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_140 .