Ставови наставника енглеског језика према настави почетног писања на млађем школском узрастуу Републици Србији
English language teachers’ attitudes towards writing in the earlygrades in Serbia
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The aim of this paper is to determine the attitudes of English language teachers who teach in younger grades of elementary school towards the teaching of writing. The research was carried out in the period from June to July 2023 on a convenient sample comprising 74 teachers working in Serbia. Only those teachers who teach or have taught English in younger grades of primary school participated in the research. The teachers took part in an online questionnaire. The research results show that the current teaching practice does not neglect writing in the first two grades and that writing activities are incorporated into lesson plans even though writing is not foreseen by the curriculum. At the end of the paper, implications for teaching are presented, suggesting a new methodological approach as well as redefining syllabi.
У раду се приказују резултати истраживања чији је циљ био да се утврдеставови наставника који предају енглески језик у млађим разредима основне школе према настави почетног писања. Истраживање је реализовано током јуна и јула 2023. године на пригодном узорку који је чинило 74 наставника са територије Републике Србије. У истраживању су учествовали само они наставници који предају или су предавали енглески језик у млађим разредима основне школе. Наставници су одговарали на питања у онлајн упитнику. Резултати истраживања показују да актуелна наставна пракса не занемарује писање у прва два разреда и да је писање присутно иако није предвиђено наставним програмом. На крају рада су представљене импликације за наставу на основу којих се предлаже ново методичко сагледавање и редефинисање постојећих програма.
Кључне речи:
методика наставе страног језика / млађи школски узраст / описмењавање / основна школа / писање / страни језик / teachers’ attitudes / English language teaching / early grades / primary school / writing / literacyИзвор:
Методички видици, 2024, 15, 1, 295-317Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)