Podsticajno kućno okruženje i razvoj čitalačkih kompetencija: broj knjiga i/ili učestalost čitanja sa decom
Аутори
Ševa, NadaStojković, Jelena
Остала ауторства
Gutvajn, NikoletaRanđelović, Branislav
Radulović, Mladen
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Brojna istraživanja pokazuju da kvalitet kućnog okruženja u vezi sa čitalačkom
pismenošću (Pismenost u kućnom okruženju, Home Literacy Environment – HLE)
doprinosi razvoju (rane) čitalačke pismenosti kod dece (npr. Dong, Wu, Dong, &
Tang, 2020; Hamilton, Hayiou-Thomas, Hulme, & Snowling, 2016; National Early
Literacy Panel, 2008; OECD, 2012; Sénéchal & LeFevre, 2014; Van Bergen, Zuijen,
Bishop, & Jong, 2017). Konstrukt HLE je definisan kao skup različitih faktora kao
što su: uverenja roditelja o pismenosti/čitanju; uključivanje roditelja u aktivnosti
koje podstiču razvoj (rane) pismenosti; bogatstvo kućnih resursa (npr. broj knjiga,
štampanih izvora, računara); uključenost dece u sistem predškolskog vaspitanja i
obrazovanja (PVO); obrazovanje roditelja, socioekonomski status porodice.
Извор:
PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole, 2024, 185-210Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Ševa, Nada AU - Stojković, Jelena PY - 2024 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1105 AB - Brojna istraživanja pokazuju da kvalitet kućnog okruženja u vezi sa čitalačkom pismenošću (Pismenost u kućnom okruženju, Home Literacy Environment – HLE) doprinosi razvoju (rane) čitalačke pismenosti kod dece (npr. Dong, Wu, Dong, & Tang, 2020; Hamilton, Hayiou-Thomas, Hulme, & Snowling, 2016; National Early Literacy Panel, 2008; OECD, 2012; Sénéchal & LeFevre, 2014; Van Bergen, Zuijen, Bishop, & Jong, 2017). Konstrukt HLE je definisan kao skup različitih faktora kao što su: uverenja roditelja o pismenosti/čitanju; uključivanje roditelja u aktivnosti koje podstiču razvoj (rane) pismenosti; bogatstvo kućnih resursa (npr. broj knjiga, štampanih izvora, računara); uključenost dece u sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja (PVO); obrazovanje roditelja, socioekonomski status porodice. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole T1 - Podsticajno kućno okruženje i razvoj čitalačkih kompetencija: broj knjiga i/ili učestalost čitanja sa decom EP - 210 SP - 185 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1105 ER -
@inbook{ author = "Ševa, Nada and Stojković, Jelena", year = "2024", abstract = "Brojna istraživanja pokazuju da kvalitet kućnog okruženja u vezi sa čitalačkom pismenošću (Pismenost u kućnom okruženju, Home Literacy Environment – HLE) doprinosi razvoju (rane) čitalačke pismenosti kod dece (npr. Dong, Wu, Dong, & Tang, 2020; Hamilton, Hayiou-Thomas, Hulme, & Snowling, 2016; National Early Literacy Panel, 2008; OECD, 2012; Sénéchal & LeFevre, 2014; Van Bergen, Zuijen, Bishop, & Jong, 2017). Konstrukt HLE je definisan kao skup različitih faktora kao što su: uverenja roditelja o pismenosti/čitanju; uključivanje roditelja u aktivnosti koje podstiču razvoj (rane) pismenosti; bogatstvo kućnih resursa (npr. broj knjiga, štampanih izvora, računara); uključenost dece u sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja (PVO); obrazovanje roditelja, socioekonomski status porodice.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole", booktitle = "Podsticajno kućno okruženje i razvoj čitalačkih kompetencija: broj knjiga i/ili učestalost čitanja sa decom", pages = "210-185", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1105" }
Ševa, N.,& Stojković, J.. (2024). Podsticajno kućno okruženje i razvoj čitalačkih kompetencija: broj knjiga i/ili učestalost čitanja sa decom. in PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 185-210. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1105
Ševa N, Stojković J. Podsticajno kućno okruženje i razvoj čitalačkih kompetencija: broj knjiga i/ili učestalost čitanja sa decom. in PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole. 2024;:185-210. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1105 .
Ševa, Nada, Stojković, Jelena, "Podsticajno kućno okruženje i razvoj čitalačkih kompetencija: broj knjiga i/ili učestalost čitanja sa decom" in PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole (2024):185-210, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1105 .