Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS
Аутори
Ranđelović, BranislavĐukić, Danijela
Karalić, Elizabeta
Остала ауторства
Gutvajn, NikoletaRanđelović, Branislav
Radulović, Mladen
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) je međunarodno istraživanje
razvoja čitalačke pismenosti koje je samo jedno u velikoj grupi komparativnih studija
u okviru kojih se prate i analiziraju trendovi postignuća učenika. Cilj istraživanja
PIRLS odnosi se na to da omogući procenu napretka i empirijskog proučavanja
odnosa između čitalačkih postignuća učenika (assessing trends), kao i svih drugih
faktora koji pripadaju školskom i porodičnom okruženju, a koji suštinski utiču na
čitalačka postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole (desetogodišnjaka). U
ovom radu predstavljamo konceptualni i metodološki okvir studije PIRLS kako bismo
istraživačima i čitaocima omogućili jednostavnije praćenje, ali i sveobuhvatnije
Извор:
PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole, 2024, 17-43Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200102 (Универзитет у Нишу, Електронски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200102)
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200251 (Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Учитељски факултет, Призрен-Лепосавић) (RS-MESTD-inst-2020-200251)
Колекције
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Ranđelović, Branislav AU - Đukić, Danijela AU - Karalić, Elizabeta PY - 2024 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1099 AB - PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti koje je samo jedno u velikoj grupi komparativnih studija u okviru kojih se prate i analiziraju trendovi postignuća učenika. Cilj istraživanja PIRLS odnosi se na to da omogući procenu napretka i empirijskog proučavanja odnosa između čitalačkih postignuća učenika (assessing trends), kao i svih drugih faktora koji pripadaju školskom i porodičnom okruženju, a koji suštinski utiču na čitalačka postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole (desetogodišnjaka). U ovom radu predstavljamo konceptualni i metodološki okvir studije PIRLS kako bismo istraživačima i čitaocima omogućili jednostavnije praćenje, ali i sveobuhvatnije PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole T1 - Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS EP - 43 SP - 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1099 ER -
@inbook{ author = "Ranđelović, Branislav and Đukić, Danijela and Karalić, Elizabeta", year = "2024", abstract = "PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti koje je samo jedno u velikoj grupi komparativnih studija u okviru kojih se prate i analiziraju trendovi postignuća učenika. Cilj istraživanja PIRLS odnosi se na to da omogući procenu napretka i empirijskog proučavanja odnosa između čitalačkih postignuća učenika (assessing trends), kao i svih drugih faktora koji pripadaju školskom i porodičnom okruženju, a koji suštinski utiču na čitalačka postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole (desetogodišnjaka). U ovom radu predstavljamo konceptualni i metodološki okvir studije PIRLS kako bismo istraživačima i čitaocima omogućili jednostavnije praćenje, ali i sveobuhvatnije", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole", booktitle = "Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS", pages = "43-17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1099" }
Ranđelović, B., Đukić, D.,& Karalić, E.. (2024). Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS. in PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 17-43. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1099
Ranđelović B, Đukić D, Karalić E. Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS. in PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole. 2024;:17-43. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1099 .
Ranđelović, Branislav, Đukić, Danijela, Karalić, Elizabeta, "Konceptualni i metodološki okvir istraživanja PIRLS" in PIRLS 2021 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole (2024):17-43, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1099 .