Where there is a will, there is a way: the social teaching practices of primary school teachers during the COVID-19 pandemic
Где има воље, има и начина: социјалне наставне праксе наставника у основним школама током пандемије КОВИД-19
Authors
Kovačević Lepojević, MarinaBukvić Branković, Lidija
Popović-Ćitić, Branislava
Paraušić Marinković, Ana
Trajković, Marija
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
The study aimed to examine the implementation of social teaching practices (STP) in primary schools in Serbia during the COVID-19 pandemic. We explored how the flexibility of STP relates to teachers’ socioemotional competencies (SEC), general teaching difficulties during the pandemic, their satisfaction with the education system, and perception of professional future on a sample of 817 teachers. Research findings suggest that those teachers with higher SEC, less teaching difficulties, and those who are more satisfied with the education system and more optimistic about their professional future implement more STPs. Differences in STPs were also found regarding the teachers’ gender, education cycle, and teaching modality. The study indicated that use of STPs by teachers in times of crisis can be empowered with diverse support opportunities through professional development.
Истраживање је усмерено ка процени могућности коришћења социјалних наставних пракси (СНП) у условима пандемијског образовања. На узорку од 817 наставника основних школа испитана је флексибилност социјалних наставних пракси у вези са социоемоционалним компетенцијама (СЕК) наставника, генералним тешкоћама извођења наставе током пандемије, задовољством наставника образовањем у време пандемије и перцепцијом будућности професије. Резултати истраживања упућују на то да социоемоционално компетентнији наставници, наставници задовољнији функционисањем образовног система у време пандемије, као и наставници оптимистичнији у вези са својом професионалном будућношћу примењују више СНП. Откривене су разлике у примени социјалних наставних пракси у односу на пол, образовни циклус и модалитет наставе. Резултати истраживања упућују на то да примена социјалних наставних пракси у кризним временима може бити унапређена различитим могућностима подршке у склопу професионалног развоја наставника.
Keywords:
socioemotional learning (SEL) / social teaching practice / pandemic education / primary school / социоемоционално учење (СЕЛ) / наставне праксе / пандемијско образовање / основне школеSource:
TEME, 2024, n/a, 19-34URI
http://teme2.junis.ni.ac.rs/index.php/TEME/article/view/1744http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1093
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Kovačević Lepojević, Marina AU - Bukvić Branković, Lidija AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Paraušić Marinković, Ana AU - Trajković, Marija PY - 2024 UR - http://teme2.junis.ni.ac.rs/index.php/TEME/article/view/1744 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1093 AB - The study aimed to examine the implementation of social teaching practices (STP) in primary schools in Serbia during the COVID-19 pandemic. We explored how the flexibility of STP relates to teachers’ socioemotional competencies (SEC), general teaching difficulties during the pandemic, their satisfaction with the education system, and perception of professional future on a sample of 817 teachers. Research findings suggest that those teachers with higher SEC, less teaching difficulties, and those who are more satisfied with the education system and more optimistic about their professional future implement more STPs. Differences in STPs were also found regarding the teachers’ gender, education cycle, and teaching modality. The study indicated that use of STPs by teachers in times of crisis can be empowered with diverse support opportunities through professional development. AB - Истраживање је усмерено ка процени могућности коришћења социјалних наставних пракси (СНП) у условима пандемијског образовања. На узорку од 817 наставника основних школа испитана је флексибилност социјалних наставних пракси у вези са социоемоционалним компетенцијама (СЕК) наставника, генералним тешкоћама извођења наставе током пандемије, задовољством наставника образовањем у време пандемије и перцепцијом будућности професије. Резултати истраживања упућују на то да социоемоционално компетентнији наставници, наставници задовољнији функционисањем образовног система у време пандемије, као и наставници оптимистичнији у вези са својом професионалном будућношћу примењују више СНП. Откривене су разлике у примени социјалних наставних пракси у односу на пол, образовни циклус и модалитет наставе. Резултати истраживања упућују на то да примена социјалних наставних пракси у кризним временима може бити унапређена различитим могућностима подршке у склопу професионалног развоја наставника. T2 - TEME T1 - Where there is a will, there is a way: the social teaching practices of primary school teachers during the COVID-19 pandemic T1 - Где има воље, има и начина: социјалне наставне праксе наставника у основним школама током пандемије КОВИД-19 EP - 34 IS - n/a SP - 19 DO - 10.22190/TEME230120002K ER -
@article{ author = "Kovačević Lepojević, Marina and Bukvić Branković, Lidija and Popović-Ćitić, Branislava and Paraušić Marinković, Ana and Trajković, Marija", year = "2024", abstract = "The study aimed to examine the implementation of social teaching practices (STP) in primary schools in Serbia during the COVID-19 pandemic. We explored how the flexibility of STP relates to teachers’ socioemotional competencies (SEC), general teaching difficulties during the pandemic, their satisfaction with the education system, and perception of professional future on a sample of 817 teachers. Research findings suggest that those teachers with higher SEC, less teaching difficulties, and those who are more satisfied with the education system and more optimistic about their professional future implement more STPs. Differences in STPs were also found regarding the teachers’ gender, education cycle, and teaching modality. The study indicated that use of STPs by teachers in times of crisis can be empowered with diverse support opportunities through professional development., Истраживање је усмерено ка процени могућности коришћења социјалних наставних пракси (СНП) у условима пандемијског образовања. На узорку од 817 наставника основних школа испитана је флексибилност социјалних наставних пракси у вези са социоемоционалним компетенцијама (СЕК) наставника, генералним тешкоћама извођења наставе током пандемије, задовољством наставника образовањем у време пандемије и перцепцијом будућности професије. Резултати истраживања упућују на то да социоемоционално компетентнији наставници, наставници задовољнији функционисањем образовног система у време пандемије, као и наставници оптимистичнији у вези са својом професионалном будућношћу примењују више СНП. Откривене су разлике у примени социјалних наставних пракси у односу на пол, образовни циклус и модалитет наставе. Резултати истраживања упућују на то да примена социјалних наставних пракси у кризним временима може бити унапређена различитим могућностима подршке у склопу професионалног развоја наставника.", journal = "TEME", title = "Where there is a will, there is a way: the social teaching practices of primary school teachers during the COVID-19 pandemic, Где има воље, има и начина: социјалне наставне праксе наставника у основним школама током пандемије КОВИД-19", pages = "34-19", number = "n/a", doi = "10.22190/TEME230120002K" }
Kovačević Lepojević, M., Bukvić Branković, L., Popović-Ćitić, B., Paraušić Marinković, A.,& Trajković, M.. (2024). Where there is a will, there is a way: the social teaching practices of primary school teachers during the COVID-19 pandemic. in TEME(n/a), 19-34. https://doi.org/10.22190/TEME230120002K
Kovačević Lepojević M, Bukvić Branković L, Popović-Ćitić B, Paraušić Marinković A, Trajković M. Where there is a will, there is a way: the social teaching practices of primary school teachers during the COVID-19 pandemic. in TEME. 2024;(n/a):19-34. doi:10.22190/TEME230120002K .
Kovačević Lepojević, Marina, Bukvić Branković, Lidija, Popović-Ćitić, Branislava, Paraušić Marinković, Ana, Trajković, Marija, "Where there is a will, there is a way: the social teaching practices of primary school teachers during the COVID-19 pandemic" in TEME, no. n/a (2024):19-34, https://doi.org/10.22190/TEME230120002K . .