Приказ основних података о документу
Квалитет наставе и постигнућа ученика у истраживању TIMSS 2015
dc.contributor | Марушић Јаблановић, Милица | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Радуловић, Младен | |
dc.creator | Ђерић, Ивана | |
dc.creator | Ђевић, Рајка | |
dc.creator | Станчић, Милан | |
dc.date.accessioned | 2024-03-23T21:08:28Z | |
dc.date.available | 2024-03-23T21:08:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-133-3 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1078 | |
dc.description.abstract | У овом раду анализирани су налази добијени у оквиру истраживања TIMSS 2015 који се односе на професионалне карактеристике наставника и њихове праксе у раду са ученицима четвртог разреда у настави математике и природних наука. Поред дескриптивних података о наставничким обележјима и њиховом доприносу постигнућу ученика на тестовима знања, указано је и на факторе које предвиђају постигнућа ученика. Подаци су представљени кроз поређења са Хрватском и Мађарском, у односу на међународни просек и резултате који су добијени у студији TIMSS 2011 за Србију. Узорак су чинили сви учитељи (N=192) који држе наставу математике и природних наука репрезентативном узорку тестираних ученика (N=4036), као и сами ученици. Подаци су прикупљени посредством контекстуалних упитника за наставнике и ученике. Обрада података подразумевала је дескриптивне статистичке поступке, т-тест за независне узорке, једнофакторску анализу варијансе, као и методе корелационе и регресионе анализе. Учитељи који су учествовали у истраживању TIMSS 2015 припадају средњој генерацији, имају у просеку 20 година радног искуства, а највећи број њих има завршену вишу или високу школу или основне студије на факултету. Ученици четвртог разреда чији учитељи имају универзитетско образовање остварују статистички значајно веће постигнуће у настави математике и природних наука. У настави оба предмета преовлађују фронтални облици рада, док су недовољно заступљене истраживачке и експерименталне методе рада. Ученици процењују да је настава математике и природних наука подстицајна и ангажујућа. Нема великих разлика између праксе рада учитеља у све три земље, у односу на учитеље из Србије у претходном TIMSS циклусу, као и на нивоу међународног просека. Главни закључак произашао из спроведених анализа указује на то да испитиване „наставничке варијабле“ нису статистички повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. И када је предиктивност скупа фактора који се тичу професионалних обележја наставника и квалитета наставе била значајна, она је у малој мери објашањавала постигнућа. У раду се разматрају могући узроци оваквих података, а посебно се скреће пажња на потребу за мешовитим методолошким приступом у проучавању сложених и контекстуално условљених појава, као што су наставне праксе и професионална обележја учитеља, те њихова повезаност са постигнућем ученика. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | TIMSS 2015: резултати и импликације | sr |
dc.subject | квалитет наставе | sr |
dc.subject | професионалне карактеристике учитеља | sr |
dc.subject | постигнућа ученика | sr |
dc.subject | математика | sr |
dc.subject | природне науке | sr |
dc.subject | TIMSS 2015 | sr |
dc.title | Квалитет наставе и постигнућа ученика у истраживању TIMSS 2015 | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.citation.epage | 19 | |
dc.citation.spage | 19 | |
dc.description.other | Зборник апстраката са националне конференције „TIMSS 2015: резултати и импликације“, 7. април 2017. Рад у целости можете прочитати у књизи: Марушић Јаблановић, М., Гутвајн, Н. и Јакшић, И. (2017). TIMSS 2015 у Србији. Београд: Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3357/TIMSS-2015-knjiga-rezimea-sa-Konferencije_1-5,19,27-28.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1078 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |