Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 114
Kada naučno postane naučeno : prirodno-naučno opismenjavanje u teoriji, istraživanjima i nastavnoj praksi / From science learning to science mastery : scientific literacy in theory, research and teaching practice
(Beograd : Učiteljski fakultetBeograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
У контексту трансформације наставне праксе, ауторке се залажу за нека начелна, врло свежа и ефективна решења. Пре свега, у њиховој интерпретацији, концепт природнонаучне писмености није предметно и разредно организован, ...
Identitet neuspešnog učenika
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
The subject of our research is not limited only to students’ personal
constructs of their school achievement, but is also an observation of the issue
of school failure in a more complex and comprehensive way – as a ...
Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2019)
Да нова истраживања показују да се друштва више разликују
међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање
индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху
везаних за социјално порекло, ...
Cooperative learning in the context of inclusive education / Saradničko učenje u kontekstu inkluzivnog obrazovanja
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2019)
The paper focuses on the application of collaborative learning in the context of inclusive education. The first part of the paper highlights the theoretical foundations of collaborative learning, a concept that emerged ...
The role of self-control, self-efficacy, metacognition, and motivation in predicting school achievement / Uloga samokontrole, samoefikasnosti, metakognicije i motivacije u predviđanju školskog uspeha
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2019)
Self-control and self-regulated learning refer to those processes and strategies whereby individuals exert agency in facing educational demands. This study tested a structural model which predicts that self-control has ...
Cultivating Computational Thinking Through Data Practice
(Springer New York LLC, 2019)
After summarising the research context regarding defining, cultivating, and assessing computational thinking (CT), this theoretical paper examines data modelling using interactive displays, a CT practice that may be ...
Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2019)
Nedavno je u izdanju Instituta za pedagoška istraživanja objavljena knjiga Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih, čije su urednice
Rajka Đević i Nikoleta Gutvajn. Reč je o knjizi koja se bavi ...
Odnos altruistički motivisanih nastavnika prema vršnjačkom nasilju / Relationship of altruistically motivated teachers towards peer violence
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
U radu se ukazuje na značaj koji motivacija za izbor nastavničke profesije ima na rad nastavnika i
njihovo suočavanje sa različitim problemima u nastavničkoj praksi. Istraživanja potvrđuju da u
populaciji nastavnika ima ...
Obrazovanje nastavnika i njegova usklađenost sa tržištem rada / Teacher education and its compliance with labour market
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
Imajući u vidu Strategiju za razvoj obrazovanja 2018–2025, kao i indikativni strateški dokument 2014–
2020. (koji sadrži glavne ciljeve za pružanje pomoći preko IPA II u sektoru obrazovanja) cilj našeg
istraživanja jeste ...
Leksičko-semantičke vežbe u udžbenicima za drugi razred osnovne škole / Lexical semantics exercises in texbooks for the second grade of primary school
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)
Jedan od najvažnijih ishoda nastave srpskog jezika jeste razvijanje i unapređivanje jezičke kulture
učenika. Jezička kultura se veoma efikasno (ako ne i najsvrsishodnije) neguje primenjivanjem
različitih leksičko-semantičkih ...