Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 60
Primjena i validacija testa implicitnih asocijacija u mjerenju implicitnih predrasuda kod djece
(Hrvatska : Naklada Slap, 2011)
U ovom radu opisana je primjena i ispitane su metrijske karakteristike modificiranog Testa implicitnih asocijacija (Child IAT) u mjerenju implicitnih etničkih predrasuda prema Romima kod desetogodišnjaka. Na uzorku od ...
Препреке у реализовању наставе на даљину током пандемије COVID-19 вируса: перспектива наставника / Barriers to implementation of distance learning during the COVID-19 outbreak: teacher perspective
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Од проглашавања пандемије изазване вирусом COVID-19 почетком
2020. године настава на даљину постала је једно од централних питања васпитно образовног рада на глобалном нивоу. Када је целокупна настава премештена у онлајн ...
Education policymaking in Serbia through the eyes of teachers, counselors, and principals
(Springer Heidelberg, Heidelberg, 2016)
Numerous educational reforms have been initiated in Serbia since 2000. The aim of this study was to examine education policymaking in Serbia in order to provide policymakers and stakeholders with recommendations on how to ...
Trust Me, I am Lying to You: Children’s Ability to Give False Statements and Its Correlates
(Novi Sad : Filozofski fakultet, 2021)
Lying emerges early during preschool age. The focus of previous research has been mainly related to the ability to lie in preschool children. In this research, which uses a new procedure to lie, the aim was to examine the ...
Однос текста и илустрације: перспектива илустратора и учитеља / The relationship between text and illustration: the perspective of illustrators and teachers
(Београд : Учитељски факултет, 2021)
Илустрација као ефикасно средство комуникације помаже разумевању прочитаног развијајући богатство дечјег речника и утичући у крајњем исходу на мотивацију и постигнуће детета. Циљ овог рада је да се утврди како учитељи и ...
Adolescent Identity at School : Student Self-Positioning in Narratives concerning Their Everyday School Experiences
(Taylor & Francis Inc, Philadelphia, 2020)
Identity, as a common way of thinking about ourselves and experiencing ourselves, begins to be explored and stabilized during adolescence. According to the narrative psychology, identity development occurs through ...
Pandemic parenting: predictors of quality of parental pandemic practices during COVID–19 lockdown in Serbia
(Psihologija, 2020)
The aim of our study was to explore relations between parents’ and children’s fear of
COVID–19, parents’ dispositions (emotion regulation, self-efficacy, the anxiety trait) and
their distress (due to the pandemic, the ...
Еколошки погледи на свет ученика основне и средње школе: примена НЕП скале / Ecological worldviews of primary and secondary school students: application of the NEP scale
(Београд : Учитељски факултет, 2021)
Ставови према животној средини представљају начин на који појединац
посматра свет око себе и важно их је испитивати, јер често одређују понашање које или
повећава или смањује квалитет животне средине. Циљ рада је испитати ...
Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19 / Pupils’ attitudes toward distance education during the covid-19 pandemic
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
Образовно окружење претрпело је знатне промене током текуће пандемије болести
COVID-19. Циљ ове студије био је да испитамо ставове ученика у Србији према настави
на даљину током ове пандемије. Постављени су следећи задаци: ...
Exploring the factor structure of the parent reading belief inventory (PRBI): Example of Serbia
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2013)
In the present study we explored the core factor structure originally proposed by the developer of the Parent Reading Belief Inventory (PRBI) DeBaryshe (DeBaryshe & Binder, 1994; DeBaryshe, 1995). The PRBI was developed ...