Приказ основних података о документу

Značaj komunikacijske kompetentnosti vaspitača za dečji socijalni i emocionalni razvoj

dc.contributorЈашовић, Предраг
dc.creatorШевкушић, Славица
dc.date.accessioned2023-11-25T23:29:25Z
dc.date.available2023-11-25T23:29:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-7746-798-2
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/998
dc.description.abstractРезултати истраживања о квалитету предшколског васпитања доследно указују на то да је компетентност васпитача један од најважнијих фактора тог квалитета. Рад са малом децом захтева широк распон компетенција, од којих је комуникацијска компетентност васпитача једна од кључних предуслова за даљи развој и унапређивање дечјих социјалних и емоционалних компетенција. Имајући у виду да је један од главних развојних задатака у раном детињству да дете научи ефикасно да комуницира, важност улоге васпитача наглашена је, пре свега, због тога што је у предшколском узрасту учење по моделу најзаступљенији и најефикаснији облик социјалног учења. Комуникацијска компетентност је мултидимензионални конструкт и подразумева знања, вештине и ставове који су неопходни за креирање адекватне социјално-емоционалне климе у групи. Поред познавања општих правила успешног комуницирања од васпитача се, између осталог, очекује да: пажљиво и стрпљиво слуша децу; јасно се изражава и прилагођава свој начин комуницирања индивидуалним потребама и способностима деце; путем вербалних и невербалних порука саопштава интересовање и бригу за свако дете; често охрабрује и похваљује дечји труд и напредак; подстиче децу да препознају и изражавају своја осећања, интересовања и потребе, итд. Стога, важно је да се васпитачи током иницијалног образовања и континуираног професионалног усавршавања упознају са различитим моделима комуникације и стратегијама подстицања дечјег социјалног и емоционалног развоја, као и да кроз различите облике учења усавршавају своју комуникацијску компетентност.sr
dc.description.abstractResearch findings on the quality of preeschool education consistently indicate that educator's competence is one of the most important factorsin that quality. Working with young children requires a wide range of competencies, of which the educator's comunication competence is one of the key prerequisites for further development and enhancement of children social and emotional competences. Bearing in mind that one of the major developmental tasks is to teach child to communicate effectively, the importance of the role of the educator is emphasized first of all because in the preschool age model based learning is the most represented and most effective form of social learning. Communication competence is multidimensional construct and involves knowledge, skills and attitudes necessary to create adequate social and emotional climate in a group. In addition to knowing the general rules for successful communication, educators are expected to: listen carefully and patiently to children; clearly express and adapt its own way of communicating to the individual needs and abilities of children; express the interest and care for each child through verbal and non-verbal massages; encourige and commend children efforts and progress; encourage children to recognize and express their own feelings, interests and needs, etc. Therefore, it is important for educators to become familiar with different communication models and strategies for stimulating children social and emotional development during initial education and and continuing professional development, as well as to improve their communication competence through different forms of learning.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherАлексинац : Академија васпитачко-медицинских струковних студијаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceВаспитач у 21. Векуsr
dc.subjectкомуникацијска компетентност васпитачаsr
dc.subjectсоцијално- емоционални развој децеsr
dc.subjectучење по моделуsr
dc.subjectвештине комуникацијеsr
dc.subjecteducator's communication competencesr
dc.subjectchildren socioemotional developmentsr
dc.subjectlearning by modelsr
dc.subjectcommunication skillssr
dc.titleЗначај комуникацијске компетентности васпитача за дечји социјални и емоционални развојsr
dc.titleZnačaj komunikacijske kompetentnosti vaspitača za dečji socijalni i emocionalni razvojsr
dc.titleThe importance of preschool teachers' communication competence for children's social and emotional developmentsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage45
dc.citation.issue19
dc.citation.spage34
dc.description.otherЗборник радова са Петнаесте конференције са међународним учешћем ВАСПИТАЧ У 21. ВЕКУ, Book of proceedings from the fifteenth international Conference TWENTY-FIRST CENTURY PRESCHOOL TEACHERsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3109/bitstream_3109.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_998
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу